• De eerste tovenaarsoorlog



    Voldemort is net terug van zijn solicitatie bij Perkamentus en heeft de diadeem verstopt of hij begint al aan zijn greep naar de macht. Ongeveer op hetzelfde moment wordt de Orde van de feniks gevormd. Het wordt een strijd die de tovenaarsgemeenschap nooit zal vergeten: De dooddoeners met necroten, reuzen, en mensen onder de imperius vloek tegen de Orde van de feniks en het ministerie van toverkunst. En dan, Na al die jaren wordt Harry Potter geboren en zal Voldemort voor jaren verdwijnen.

    Verreiste om mee te kunnen doen:
    ~Algemene spreukkennis
    ~ Je weet ongeveer wat er in die tijd gebeurd is.
    ~ Een goed gevoel voor teamplay
    Wat als ik op vakantie ga?
    ~Laat dit mij optijd weten en dan verwerken we u afwezigheid in het verhaal
    Regels
    ~We kraken elkaar niet af!
    ~Oftopic minimaal alstublieft.
    ~ Hou je aan je karakter.
    ~ Minimaal 200 woorden gebruiken.
    ~Geen ruzie!
    ~Alleen ik open een nieuw topic
    ~Blijf ten alle tijden in je rol. Als je een vrolijk opgewekt personage hebt moet die niet liggen wenen om de tien minuten.
    ~Naamsveranderingen doorgeven
    ~16+ toegestaan in mindere maten(geen 'bed-verhalen')
    ~Alleen schelden met scheldwoorden uit de toverwereld(bijv. Godverdomme=bij de onderbroek van Merlijn!)
    Wat als ik wil stoppen?
    Dit verhaal is zowieso aan de lange kant, HOU HIER REKENING MEE!
    Moet je toch het verhaal verlaten?
    ~Oftewel verwerken we u vertrek in het verhaal.
    ~ Oftewel zal ik een stand in moeten zoeken.

    De rollen:
    19 rollen beschikbaar

    Het zijn er heel wat, je mag meerdere rollen beheren. Als niet alle rollen opgevuld geraken zullen deze niet gebruikt worden.

    ~Voldemort=Martenvilijn
    *Dooddoeners
    ~Bellatrix van Detta=Macabre
    ~Rodolphus van Detta=Dooddoener
    ~Rabastan van Detta=
    ~Lucius Malfidus=IsA20
    ~Narcissa Malfidus=Requille
    ~Antonin Dolochov=IsA20
    ~Igor Karkarov=
    ~Alecto Kragge=Puzzel
    ~Amycus Kragge=Misscastle
    ~Bartolomeus Krenck JR=Dooddoener
    ~Regulus Zwarts=xAlways
    ~Severus Sneep(uiteindelijk orde)=WillNotLearn

    ~Albus Perkamentus=MistSnitch
    *Orde van de Feniks
    ~Alastor Dolleman(ook schouwer)=MistSnitch
    ~Lies Lubbermans=
    ~Frank Lubbermans=Misscastle
    ~Peter Pippeling(uiteindelijk ook dooddoener)=Dooddoener
    ~Engelbert Dop=
    ~Fabian Protser=
    ~Gideon Protser=
    ~Lily Potter=Macabre
    ~James Potter=xAlways wordt tijdelijk vervangen door Puzzel wegens vakantie
    ~Minerva Anderling=Pom
    ~Remus Lupos=IsA20
    ~Sirius Zwarts=Lizor
    *Ministerie
    Bartolemeus krenck SR=
    Ambtenaar1=
    Ambtenaar2=
    Ambtenaar3=
    Ambtenaar4=
    Schouwer1=
    Schouwer2=
    Schouwer3=
    Schouwer4=
    *Onder imperius
    3 personen
    Cecilé Penelope Merriweathers:Puzzel

    Dit zijn lang niet alle personnages! Maar we spelen met deze, als er echt veel personen zijn die willen meespelen komen er extra personnages.

    Voor dreuzels die een leven zoeken: Je kunt nog meedoen! Ga naar deze link.

    Handige link:http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Eerste_Tovenaarsoorlog

    Vragen? Stel ze maar!

    Veel speelplezier!
    praattopic rollentopic

    [ bericht aangepast op 26 juli 2013 - 16:05 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Barto Krenck JR

    vaker dan die dat riool ratje die als een puppy achter jullie aan loopt. riep Barto. jullie geven hem toch wel de juiste ratten voer he?
    beter niet, hij is al rond genoeg misschien vandaar dat hij van de trap af rolde. Barto hees zijn tas op likte snel zijn lippen en liep de klaslokaal van bezwering binnen om daar aan een tafeltje pakte zonder te kijken een pompoentaartje uit zijn tas en keek uit het raam nam een hap van zijn pompoentaartje.
    de professor kwam binnen. Barto keek op. misschien hier wel getover en niet zo suf in een boek lezen. hij nam snel laatste hap pompoentaart. en ging recht op zitten klaar voor de les. Barto keek van uit zijn oog hoeken naar het clubje ratten lief hebbers en hun bolle rat. haatjoee zei Barto.. hij pakte hou een zakdoek uit zijn tas, sorry professor. ik ben allerg...... Haatsjoe...... let niet op mij professor. haatsjoeee... hij ziet er niet alleen zo bol en klein hij ruikt er naar gewoon klote rat. mopperde Barto en keek boos uit zijn oog hoeken naar de ratten vriendjes. terwijl hij zijn zakdoek voor zijn neus houd.


    Als je een boom was dan zal ik je omhelzen als een koala beertje.

    Peter Pippeling en Sirius zwarts

    keer Barto Krenck JR boos aan toen hij de leslokaal binnen loopt voor bezweringen.
    niet veel later liep Peter ook het lokaal binnen en ging achter in de klas zitten en keek woedend naar Kranck die een pompoentaart zat te eten terwijl hij naar buiten keek. Sirius zwarts kwam ook binnen ging naast Peter zitten gaf hem een vriendschap klap op zijn schouder en vuurde een dodelijke blik naar Krenck. rug die nu ging verzitten om dat de les begon. komt James en Remus ook nog of besluiten ze deze over te slaan? Haatsjoe!!!! klonk door de klaslokaal en Sirius keek op. Haatsloee... sorry proffessor zei Krenck ik ben aller..... Hatsjoee! Krenck hield een zak doek voor zijn neus. let maar niet op mij Professor.. professor Filius Banning knikte en wenden zich weer tot de klas. vandaag gaan... Hatsjoee!!! Meneer krenck misschien kunt u beter naar de ziekezaal gaan. maar ik wil graag deze les... Meneer Krenck.. zei Filius Banning. u heeft gelijk professor. zei Krenck pakte zijn tas en liep de leslokaal uit. negeerde Sirius en Peter en liep de klas uit.


    Als je een boom was dan zal ik je omhelzen als een koala beertje.

    James Potter
    Ik kijk ongeïnteresseerd naar de deur van de grote zaal. "Als ik nog een keer te laat kom bij Kaaisman, moet ik werken tijdens de volgende Quidditch match." Ik steek mijn handen dieper in mijn zakken. Gelukkig komen Sirius en Peter aangelopen. "Waar waren jullie nou?" Vraagt Remus ook lichtelijk geïrriteerd. Sirius begint maar al te graag aan een verhaal over Peter's onhandigheid, maar halverwege trek ik hem gewoon mee, en we komen net op tijd de klas binnen. Wanneer ik hoor dat de les over weerwolven gaat, steek ik snel en ongezien twee duimen op naar Remus. Weerwolven zijn altijd een teer punt geweest bij ons allemaal, maar gelukkig wel in de zin dat Remus grapjes erover toelaat. Kaaisman les lijkt geen einde te hebben, en al snel besluit ik een dutje te doen.

    Ik hoor net hoe Remus een Slytherin uitkaffert die zich als een ware eikel gedraagt tegenover een jonge Hufflepuff, maar wanneer hij ermee klaar is, spreek ik hem aan, samen met Sirius en Peter. "Zeg, ik heb dus al vrij lang een idee. Het schijnt dat ze een groepje gaat maken." Ik grinnik, maar kijk daarna weer serieus. "Laten wij dat ook doen! Dan gaan we..." Ik zie de opgetrokken wenkbrauwen van mijn vrienden, dus probeer een andere insteek. "Kijk, de Slytherins zijn hoogstwaarschijnlijk wat van plan. Ze kruipen nog dichter tegen elkaar aan dan anders. Ik durf te wedden dat ze echt niet braaf achter Dumbledore staan als er een gevecht komt. Wij maken een groep om het 'goede' te doen. Ik weet dat het verrassend is dat ik het goede wil doen, maar-" Mijn verhaal stokt en ik kijk afwachtend naar mijn vrienden.


    Tijd voor koffie.

    Remus Lupos

    'Vaker dan dat riool ratje die als een puppy achter jullie aan loopt' zegt de jongen. Ik kijk hem woedend aan, maar voordat ik iets kan zeggen loopt hij weg. Wat een arrogant rotjoch. Boos loop ik verder.
    "Zeg, ik heb dus al vrij lang een idee. Het schijnt dat ze een groepje gaat maken." zegt James. Ik kijk op. 'Wie gaat wat doen?' vraag ik, maar James gaat enthousiast verder. "Laten wij dat ook doen! Dan gaan we..." Blijkbaar ziet hij dat ik er echt geen touw aan vast kan knopen, want hij begint opnieuw.
    "Kijk, de Slytherins zijn hoogstwaarschijnlijk wat van plan. Ze kruipen nog dichter tegen elkaar aan dan anders. Ik durf te wedden dat ze echt niet braaf achter Dumbledore staan als er een gevecht komt. Wij maken een groep om het 'goede' te doen. Ik weet dat het verrassend is dat ik het goede wil doen, maar-"
    'Wacht' zeg ik. 'Hoe zie je dat voor je? Ik bedoel, wil je gaan rondschreeuwen "Hé, wie wil het goede doen? Kom dan bij ons!" We hebben niet echt een geweldige reputatie, en voor iedereen is 'goed' weer iets anders.' Ik stop mijn verhaal. 'Snappen jullie het?' vraag ik dan.


    -

    James Potter
    Ik kijk naar Remus, die zojuist met harde woorden mijn twijfels bevestigd. Ik haal mijn schouders op; "Ja, dat weet ik ook wel, ik begrijp wat je zegt. Maar ik bedoel gewoon een klein groepje met mensen die we vertrouwen, en dan kunnen we.. Weet ik veel." Ik voel dat ik rood word en kijk weg. 'Ik weet niet hoor, maar alles is de laatste tijd zo..." Ik maak een klein handgebaartje met mijn wand. "Duister. Als je niet mee wilt doen, mag dat ook hoor." Zeg ik nogmaals, en ik hoop dat ik hiermee een beetje indruk maak op de normaal zo nuchtere Remus. Sirius en ik zijn de meest roekeloze van ons vieren. Remus denkt het meest na, en Peter.. Tja, Peter die is het sluwst. Ik zou mijn leven vertrouwen aan de andere drie die om me heen staan, al kunnen we toch een flinke vete hebben, zo tussendoor. Misschien omdat we zo verschillend zijn, of juist omdat we zo hetzelfde zijn. We zijn met zijn drieën een team, maar als ze niet mee willen doen, zal ik het in mijn eentje moeten doen .
    "Dus, we kunnen het op zijn minst proberen, toch?" Zeg ik na een stilte, maar ik kijk naar Remus, wat hij ervan vind.


    Tijd voor koffie.

    Remus Lupos

    'Ja, dat weet ik ook wel, ik begrijp wat je zegt. Maar ik bedoel gewoon een klein groepje met mensen die we vertrouwen, en dan kunnen we.. Weet ik veel.' zegt James en hij kijkt naar de grond.
    'Ik weet niet hoor, maar alles is de laatste tijd zo... Duister. Als je niet mee wilt doen, mag dat ook hoor.'
    Ik haal mijn schouders op. Ik vind het eigenlijk een heel vaag plan, maar James kennende zit er wat achter.
    'Dus, we kunnen het op zijn minst proberen, toch?' zegt James en kijkt me vragend aan. Ik knik. 'Oké... Maar wat gaan we dan doen met ons "groepje"?' vraag ik. 'Want zoals het nu is is het meer van "Hé, wil je bij ons groepje? We hebben geen idee wat we gaan doen, maar dat boeit nu even niet" en ik denk niet dat dat je bedoeling is?' Ik kijk vragend naar James. Dan bedenk ik me dat we naar bezweringen moeten. 'Wacht, dat komt later wel. We moeten nu naar bezweringen!' Ik begin te rennen en weer komen we zo'n drie seconden voordat de les begint binnenstormen. Ik kijk of er nog plaatsen vrij zijn en plof dan naast James neer. De plaats naast dat joch dat in de gang zo stond te schelden is nog vrij. Het vage joch begint meteen te niesen als hij ons ziet, en na wat aanstellerijen gaat hij naar de ziekenzaal.


    -

    http://www.huffingtonpost.com/2013/07/13/jk-rowling-pseudonym-robert-galbraith_n_3592769.html
    New J.K Rowling Book :3


    Don't be like the rest of them, darling

    Voldemort

    Toen hij terug in Zweinsveld was verdwijnselde hij naar de schuilplaats. Het gebruikelijke gevoel waar hij allang geen aandacht meer aanbestede, en hij stond in de hal van de schuilplaats. Hij wist dat Rodolphus er was dus liep hij naar een een kamer dat de dooddoeners hadden ingericht als woonkamer. Er waren vier dooddoeners. 'Alleen Rodolphus blijft.' Beveelde hij. De andere drie gingen meteen weg. Hij sprak. 'Rodolphus, om ook zoveel mogelijk volgelingen in Zweinstein te rekruteren heb ik Cécile uit griffoendor onder de imperius geplaatst, ze moet alles doen wat Bellatrix haar zegt. Alleen weet Bellatrix nog niet dat ze Cécile kan commanderen. Jij moet haar een brief sturen dat ze dat kan.' Na dat gezegd te hebben ging hij terug weg. Hij ging naar de eetkamer waar Dolochov en Malfidus zaten. Ze moesten zich bij Rabastan voegen om te onderhandelen met de reuzen. 'Malfidus en Dolochov sta recht!' Snauwde hij. 'Rabastan Van Detta heeft versterking nodig bij de onderhandelingen met de reuzen. GA!' Ze keken elkaar bang aan, maar verdwijnselde. Hij wist niet waarom maar hij vond het heerlijk om volgelingen bang naar elkaar te zien kijken. Hij ging naar zijn kantoor en schreef terug een brief.


    Queer zijn is gewoon alles

    Antonin Dolochov

    Ik sta net buiten als ik bedenk dat Meester me misschien nodig heeft. Ik loop weer naar binnen en ga in de eetkamer zitten. Als ik daar zo'n vijf minuten zit komt Malfidus de kamer binnen. Hij probeert het te verbergen, maar ik zie dat zijn handen trillen. Hij gaat tegenover me zitten en staart naar het tafelblad. Blijkbaar heeft hij geen zin om ook maar iets te zeggen, want hij blijft nerveus naar het tafelblad staren, terwijl hij probeert mijn blik te ontwijken.
    Na nog een paar minuten komt Meester binnen.
    'Malfidus en Dolochov sta recht!' snauwt Meester. Ik schiet overeind en kijk strak voor me uit. 'Rabastan Van Detta heeft versterking nodig bij de onderhandelingen met de reuzen. GA!'
    Ik vang een angstige blik op van Malfidus en staar uitdrukkingloos terug. Ik snap niet waarom het zo beangstigend zou zijn. Ik bedoel, in feite zijn reuzen gewoon grote, domme, niet magische versies van mensen. Ik buig voor Meester en verdwijnsel dan samen met Malfidus naar een grot.
    Als we er zijn blijf ik even staan om op adem te komen. Langzaam dringt een woedend gebrul tot me door. Ik kijk op en grijns naar de bange Malfidus. 'Ik heb goed gemikt. We hebben de reuzen gevonden.' zeg ik.


    -

    James Potter
    Als Remus ook oké knikt, ben ik tevreden. Sirius is het sowieso wel met me eens -tenminste, dat hoop ik-, aangezien het roekeloos is, en gevaarlijk kan zijn. Peter gaat mee met de meerderheid, maar alsnog waardeer ik dat hij meedoet. "Oké... Maar wat gaan we dan doen met ons "Groepje"?" Vraagt Remus, waarbij hij mijn gedachten ruw verstoord. "Want zoals het nu is, is het meer van "Hé, wil je bij ons groepje? We hebben geen idee wat we gaan doen, maar dat boeit nu even niet." En ik denk niet dat dat je bedoeling is?" Vervolgt Remus. Net als ik mijn mond open wil trekken, roept hij: "Wacht, dat komt later wel. We moeten nu naar bezweringen!" Ik trek mijn schouders op tegen Sirius en Peter, maar ren dan achter hem aan. De afwezigheid van Lily valt behoorlijk op, voornamelijk omdat ik haar nog nooit een les heb zien missen. Als ik eenmaal zit, ploft ook Remus naast me neer. Bezweringen vind ik wel een geinig vak. Ik heb behoorlijk vaak handige spreuken hierbij geleerd. Het irritante joch van daarnet is er ook weer, en als ik zie dat hij naar de ziekenzaal loopt, pak ik snel mijn wand, en spreek de beentjeplak-bezwering over hem uit. Zelfvoldaan ga ik weer recht zitten, en let weer op de leraar. De bezweringen die hij uitlegt, ken ik echter al, dus ik begin met een frons aan het antwoord op Remus' vraag. Ik schrijf snel met hanenpoten een briefje, met een bewegend poppetje erop. "We kunnen elkaar Bezweringen leren, en Verweer Tegen De Zwarte Kunsten. Kaaisman leert ons met zijn oude kop toch niks meer." Als ik klaar ben, begint het poppetje tegen mijn handschrift Spreuken af te vuren. Dan herinner ik me ineens iets, en ik teken ook een vol maantje onder in de pagina. Snel geef ik het door aan Remus.

    [ bericht aangepast op 18 juli 2013 - 21:28 ]


    Tijd voor koffie.

    Remus Lupos

    Ik droom weer een beetje weg. De spreuken die we moeten oefenen kennen we al en gelukkig neemt niemand de moeite dat even aan de docent te vertellen. Ik schrik op als James me een briefje geeft.

    We kunnen elkaar Bezweringen leren, en Verweer Tegen De Zwarte Kunsten. Kaaisman leert ons met zijn oude kop toch niks meer


    Ik grinnik. Oké schrijf ik op en wil het stukje perkament teruggeven als ik onder aan de pagina een rondje zie, dat waarschijnlijk de volle maan moet voorstellen. Ik vorm geluidloos de woorden 'Weet ik' met mijn lippen en geeft het briefje terug. Dan sommeer ik een kussen uit de kast, wat de opdracht was voor vandaag. Professor Banning klapt in zijn handen. 'Goed zo meneer Lupos, vijf punten voor Griffoendor!'
    Ik glimlach en zit onderuitgezakt op mijn stoel. Dit is echt simpel. Dan kijk ik weer naar James. 'Waar gaan we dat dan doen?' vraag ik. 'En wie wil je erbij betrokken hebben? Het lijkt me namelijk nogal lastig om een grote groep mensen in bijvoorbeeld een bezemkast te proppen of in de herentoiletten.' Ik buk om een aanvliegend kussen te ontwijken en kijk dan vragend naar James.

    (Dit was mijn laatste reactie. Doei allemaal!)

    [ bericht aangepast op 1 sep 2013 - 11:41 ]


    -

    Voldemort

    'Beste milène Boterberg, U heeft niet geantwoord op mijn brief. Dat is jammer! Als u niet aftreed voor zondag zal u dat duur komen te staan. Ik hoef u toch niet te herrineren aan de aanslagen in Parijs en Venetië? Dit kan nog veel erger! Geef u ministerschap aan mij.' Hij stond op en liep naar de uil, die dit keer al klaarstond voor zijn raam. Bezorg dit aan Boterberg! En de uil keek hem vuil aan maar pakte de brief en ging ervandoor. Hijzelf verdwijnselde ook.
    Hij stond plotseling in een woonkamer. Hij liep naar de hal en ging de trap op. Hij hoorde gestommel, wat betekende dat ze thuis was. Toen hij boven was hoorde hij duidelijk dat er meubels verschuifd werden. Hij stond voor de deur en pakte zijn toverstok. 'Bombarda!' En de deur vloog kapot. Ook de meubels voor de deur vlogen opzij. Hij zag een slanke vrouw, genaamd Clara Obscurs. Ze pakte haar toverstok en zei. 'Paralitis!' Met een simpele zwaai van zijn toverstok weerkaatste hij de spreuk. 'Dom wicht! Denk je nu echt dat paralitis mij kan stoppen?' Sprak hij met zijn heldere kille stem. 'CRUCIO!' Zei hij. Ze begon meteen te gillen. Hij brak de spreuk af en zei de woorden. 'Avada kedavra!' Ze bleef liggen met haar ogen wijd open. Hij verdwijnselde weer.


    Queer zijn is gewoon alles

    Barto Krenck JR

    liep als niezend naar de ziekenzaal waar poppy pleister was. zo jongen je hebt flink zitten. Ik ben niet verkouden stom mens ik ben.... Haatsjoe!!
    Allergische voor.... Haatsjoe!! Ratten en Katten. Madam pleister tuiten haar lippen door de belediging die Barto net zei en liep weg kwam om iets te pakken ze rommelde in een la en kwam terug met een klein flesje. Met dit drankje zal de ongemakken wel snel weg zijn. Barto nam een slok en trok vies gezicht. dit smaak... helemaal op drinken zei Poppy pleister streng en misschien ook de volgende keer uit de buurt blijven van die beesten, ik wil je verlopig niet meer zien. dat zal moeilijk gaan heb les met een ra... uh. jongen die ratten haar of katten haar bij zich hebben. dan heeft u geen les. Poppy Pleister ik zal wel door geven en jij hup naar je toren. Barto keek Poppy pleister nog even aan en liep toen de ziekenzaal uit op weg naar de leerlingen kamer van Zwadderich.

    Rodolphus van Detta
    zat nog altijd tegen de boom aan al wist hij niet goed waarom. ik heb toch niks beters te doen tot hij een idee kreeg. hij pakte zijn stok en riep de patronus bezwering op met de boodschap voor heer Voldemord. dat hij gaarg bij hen wilden aan sluiten en stuurde de patronus op pad. Rodolphus heest zig op hij was stijf door de nacht daar dor te brengen en liep het pad weer af en besloot ergens te gaan eten.


    Als je een boom was dan zal ik je omhelzen als een koala beertje.

    Ik ga zometeen weg, heb op de boot nog wel wifi maar daarna niet meer waarschijnlijk.
    Tot over een week (:


    Don't be like the rest of them, darling

    (Is goed maar deze dingen in het praattopic:))


    Queer zijn is gewoon alles