• De eerste tovenaarsoorlog



    Voldemort is net terug van zijn solicitatie bij Perkamentus en heeft de diadeem verstopt of hij begint al aan zijn greep naar de macht. Ongeveer op hetzelfde moment wordt de Orde van de feniks gevormd. Het wordt een strijd die de tovenaarsgemeenschap nooit zal vergeten: De dooddoeners met necroten, reuzen, en mensen onder de imperius vloek tegen de Orde van de feniks en het ministerie van toverkunst. En dan, Na al die jaren wordt Harry Potter geboren en zal Voldemort voor jaren verdwijnen.

    Verreiste om mee te kunnen doen:
    ~Algemene spreukkennis
    ~ Je weet ongeveer wat er in die tijd gebeurd is.
    ~ Een goed gevoel voor teamplay
    Wat als ik op vakantie ga?
    ~Laat dit mij optijd weten en dan verwerken we u afwezigheid in het verhaal
    Regels
    ~We kraken elkaar niet af!
    ~Oftopic minimaal alstublieft.
    ~ Hou je aan je karakter.
    ~ Minimaal 200 woorden gebruiken.
    ~Geen ruzie!
    ~Alleen ik open een nieuw topic
    ~Blijf ten alle tijden in je rol. Als je een vrolijk opgewekt personage hebt moet die niet liggen wenen om de tien minuten.
    ~Naamsveranderingen doorgeven
    ~16+ toegestaan in mindere maten(geen 'bed-verhalen')
    ~Alleen schelden met scheldwoorden uit de toverwereld(bijv. Godverdomme=bij de onderbroek van Merlijn!)
    Wat als ik wil stoppen?
    Dit verhaal is zowieso aan de lange kant, HOU HIER REKENING MEE!
    Moet je toch het verhaal verlaten?
    ~Oftewel verwerken we u vertrek in het verhaal.
    ~ Oftewel zal ik een stand in moeten zoeken.

    De rollen:
    19 rollen beschikbaar

    Het zijn er heel wat, je mag meerdere rollen beheren. Als niet alle rollen opgevuld geraken zullen deze niet gebruikt worden.

    ~Voldemort=Martenvilijn
    *Dooddoeners
    ~Bellatrix van Detta=Macabre
    ~Rodolphus van Detta=Dooddoener
    ~Rabastan van Detta=
    ~Lucius Malfidus=IsA20
    ~Narcissa Malfidus=Requille
    ~Antonin Dolochov=IsA20
    ~Igor Karkarov=
    ~Alecto Kragge=Puzzel
    ~Amycus Kragge=Misscastle
    ~Bartolomeus Krenck JR=Dooddoener
    ~Regulus Zwarts=xAlways
    ~Severus Sneep(uiteindelijk orde)=WillNotLearn

    ~Albus Perkamentus=MistSnitch
    *Orde van de Feniks
    ~Alastor Dolleman(ook schouwer)=MistSnitch
    ~Lies Lubbermans=
    ~Frank Lubbermans=Misscastle
    ~Peter Pippeling(uiteindelijk ook dooddoener)=Dooddoener
    ~Engelbert Dop=
    ~Fabian Protser=
    ~Gideon Protser=
    ~Lily Potter=Macabre
    ~James Potter=xAlways wordt tijdelijk vervangen door Puzzel wegens vakantie
    ~Minerva Anderling=Pom
    ~Remus Lupos=IsA20
    ~Sirius Zwarts=Lizor
    *Ministerie
    Bartolemeus krenck SR=
    Ambtenaar1=
    Ambtenaar2=
    Ambtenaar3=
    Ambtenaar4=
    Schouwer1=
    Schouwer2=
    Schouwer3=
    Schouwer4=
    *Onder imperius
    3 personen
    Cecilé Penelope Merriweathers:Puzzel

    Dit zijn lang niet alle personnages! Maar we spelen met deze, als er echt veel personen zijn die willen meespelen komen er extra personnages.

    Voor dreuzels die een leven zoeken: Je kunt nog meedoen! Ga naar deze link.

    Handige link:http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Eerste_Tovenaarsoorlog

    Vragen? Stel ze maar!

    Veel speelplezier!
    praattopic rollentopic

    [ bericht aangepast op 26 juli 2013 - 16:05 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Alastor Dolleman
    Vandaag voelde ik me goed, ik was vanaf gisteren een belangrijke schouwer geworden in het hoofdkwartier. Nu zat ik me te vervelen op een stoel in mijn huis. Ik wist niet wat ik kon doen, het leek alsof ik helemaal geen schouwer was, dat ik niets voor hen kon betekenen. Maar toen vloog er een witte schim door mijn raam en trok ik snel mijn toverstaf. Toen ik beter keek zag ik dat het een patronus was, de feniks van Albus Perkamentus.
    De patronus vloog door de kamer en lande uiteindelijk op de tafel. Hij keek me aan en sperde zijn bek open, waarna hij met de stem van Perkamentus zei:
    'Beste,
    Marten Vilijn is onlangs op mijn kantoor geweest. Hij vroeg om leraar te worden. Ik heb het geweigerd.
    Ik heb zo het gevoel dat hij mensen aan het zoeken is om een soort van leger te vormen, er zal oorlog komen.
    Daarom nodig ik je uit bij mij op kantoor, we zullen ook een soort van orde moeten vormen om het goede in de wereld te verdedigen.
    Dit stuur ik omdat ik je vertrouw,
    Albus Perkamentus.'


    Nu voelde ik me weer nuttig, klaar om het slechte te bestrijden en paar vreselijke tovenaars in Azkaban te gooien...


    I wanna be a wizard!

    Frank Lubbermans
    Die middag vertrok ik onderweg naar de meeting. Ik was zenuwachtig en ik ging eerst even langs bij de supermarkt waar ik mijn boodschappen deed. Er gingen van allerlei gedachten mijn hoofd rond. Waarom? Wie? Hoe? Maar het ergste was dat ik normaal niet zenuwachtig zou zijn en nu wel. Ik werd er gek van. Niet dat ik snel gek werd. Ik rekende mijn boodschappen af en ging ik weer terug naar huis om de boodschappen af te leveren, toen ik Lies tegenkwam.

    Amycus Kragge
    Zo, dat gaf een heerlijk gevoel. Die moorden, het bier en nu was het tijd voor een douche. Ik glipte de badkamer op en deed de deur op slot. Ik kleedde mij uit en stapte de douche in. Ik liet het warme water heerlijk over mijn lichaam stromen en doezelde weg. Na een half uur word ik verstoord als iemand op de deur klopt en ik zei: "Wacht even, vijf minuten, ik ben zo klaar."


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    Mijn topics


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Voldemort
    Toen hij terug in de schuilplaats stond lag er een brief.
    Beste heer die niet genoemd mag worden, ik zwicht niet voor bedreigingen. Ik zal niet aftreden. Minister van toverkunst. Hij pakte meteen perkament en schreef:'Zoals u wilt. en hij bracht het briefje naar de uil. Hij riep meteen alle dooddoeners samen. Een half uur later zaten alle dooddoeners samen. Hij sprak. 'Vanaf nu verkeren we oficieël in staat van oorlog. Vermoord zoveel mogelijk mensen. Ga!' En iedereen ging weg.

    (Dit is om dooddoeners opweg te zetten, vandaar zo Klein.)


    Queer zijn is gewoon alles

    Amycus Kragge
    Toen ik de douche uitstapte, hoorde ik dat we bijeen moesten komen en kleedde me snel om en liep naar de zaal, ik sloot snel aan, aan tafel, toen hij begon te spreken: "Vanaf nu verkeren we officieel in staat van oorlog. Vermoord zoveel mogelijk mensen. Ga!"
    Iedereen stond op, dus deed ik dat ook maar. Ik smulde van dit nieuws en ik ging naar het dorpje waar ik vandaan kwam, waar ik vroeger altijd gepest werd. Ik liep naar de basisschool en liep naar binnen terwijl ik de Doodsspreuk bleef afvuren. "Avada Kedavra." klonk het misschien wel honderd keer uit mijn mond.


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    Barto krenck jr

    was rond midden in de nacht het kasteel uit geslopen vraag het niet hoe hij het voor elkaar kreeg. maar hij verliet het school terrein en stond n londen.
    hij keek de kerk toren 9 uur. de lessen waren begonnen. Barto sjokte over straat Avada Kedavra!!! klonk het opeens Barto liet zich plat op de grond vallen. de vloek ders dood troft een eenzame dreuzel. Barto keek op zag een van de dooddoeners. Avda..... riep de dooddoener... neeeeeeee! stop ik wil bij heer van het duister aan sluiten!!!!!!! riep Barto. De dooddoener slikte de laatste letters van de spreuk in, hij hoorde het oprechtheid in de stem hij meenden het ook. hij riept het niet zo maar. hij riep het niet ter nauwe noot.


    sorry voor zo kort ik weet op dit moment even niks.


    Als je een boom was dan zal ik je omhelzen als een koala beertje.

    Regulus Zwarts

    Ik loop door het huis. Waar is Sirius? Ik heb die informatie nodig, en hij heeft die aangezien hij vriendjes is met Potter, en daardoor ook met Perkamentus. Ik pribeer Sirius' kamer open te maken, maar die zit op slot. Alohomora fluister ik. Niks. Met een zucht ram ik tegen de deur. poef. Kreacher staat voor mijn neus. 'Meester Regulus, ik heb de opdracht van de meesteres om u te helpen.' En hij buigt. Ik glimlach. 'geweldig Kreacher. Kan jjij die deur open krijgen?' vraag ik, en hij lacht vrolijk. Met zijn magie opent hij de deur, en ik zie de kamer van mijn jongere broer. Ik lach er even om. Griffoendor. Ook hangen er posters van dreuzelmeisjes op motors. Ik zoek rond en vind een brief.

    Hallo Sirius,
    Het gaat hier goed. Wil je misschien morgen langskomen?
    James

    Ik zucht en leg het weg. Ik heb hier niets aan. Maar dan vind ik een foto van een groep mensen.
    '5 augustus' staat erop geschreven. Ik kijk naar de mensen. Alleen die stomme pippeling is over gestapt. De rest horen allemaal bij Perkamentus. Opeens brandt het teken op mijn arm. De heer zoekt mij. Dat is nou eens vervelend voor hem, want ik ben hier nog lang niet klaar.

    (iemand voor Regulus of James?)


    Spoiler alert: you will save yourself

    Lucius Malfidus

    'Schat? Ben je daar?'
    Ik loop door mijn huis en zoek Narcissa. Ondertussen wrijf ik over mijn arm. Ik trek de mouw omhoog en zie een bloederig verband. Ik bijt op mijn kiezen. Die stomme Dolochov. Hij moest zo nodig die reus kwaad maken, zodat die stenen begon te gooien. Zelf werd hij niet geraakt, maar mijn onderarm lag er bijna af.
    Uiteindelijk kon van Detta de boel sussen, waardoor de reuzen nu aan onze kant staan, maar nog zal ik het Dolochov niet snel vergeven. Ik druk op het verband en er trekt een pijnscheut door mijn arm. Ik slaak een gesmoorde kreet en loop verder.
    Na een paar gangen kom ik in een kamer aan waar een behaaglijk vuur brandt. Ik zie Narcissa in een zetel zitten en in het vuur staren. Ik trek mijn mouw naar beneden en loop naar haar toe.
    'Hoi schat' zeg ik zacht en buig me voorover om haar een kus te geven. Dan plof ik neer in de leren zetel naast haar en zucht vermoeid. 'Het is gelukt. De reuzen staan aan onze kant' zeg ik met een vermoeide glimlach. Dan staar ik weer in het vuur. Eigenlijk zou ik het eerst aan de Heer van het Duister moeten vertellen, maar ik ben te uitgeput om nog een stap te verzetten.


    -

    Narcissa Black
    Narcissa hoorde Lucius' stem door het huis galmde en reageerde daar direct op.
    'Ik ben hier!' riep ze terug. Het vuur begon lekker de branden en was voor mij de ultieme afleiding geworden op momenten zoals deze, wanneer ik moet wachten op Lucius zijn terugkomst.
    'Hé liefje,' zei ze, blij dat hij thuis is en ze hem weer kon zien. Ze gaf hem een kus en keek toe hoe hij plaats nam in één van de zetels. Eigenlijk wilde ze veel vragen, wat er was gebeurd, wie er bij betrokken waren en of er gewonden waren. Vele, vele vragen spookte er door haar hoofd. Tevrede knikte ze toen ze hoorde dat de reuzen aan hun kant stonden.
    'Dat is mooi, had ook niets anders verwacht, om eerlijk te zijn,' merkte ze op. Ze plukte een beetje aan haar haren dat alle kanten op piekte en kriebelde in haar gezicht.
    'Was het allemaal een beetje goed verlopen? Was Bella er ook bij?' vroeg ze, omdat ze het toch niet kon laten om wat meer informatie te willen weten. Eigenlijk had ze er net zo goed zelf bij kunnen zijn, het verschil was toch niet zo groot en niemand zou haar tegenhouden. Maar ze had haar prioriteiten gesteld. Wat als ze een gezin hadden en het net verkeerd ging? Ze kon moeilijk een kind achter laten wanneer het zover zou zijn. Dat zou pas een jeugd zijn die ze niemand wou toewensen: een jeugd waarin beide ouders in Azkaban zaten of dood waren. Nee, zolang zij zich stil hield zou er niks gebeuren.


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Lucius Malfidus

    Ik schrik op uit mijn gedachten als ik Narcissa hoor praten. 'Was het allemaal een beetje goed verlopen? Was Bella er ook bij?' Ik glimlachte. Waarschijnlijk zou er nu een stortvloed van vragen komen, dus ik ging alvast lekker zitten, aangezien dit nog wel even ging duren.
    'Goed, afgezien van dit' zeg ik, en ik stroop mijn mouw omhoog. Het verband is nu duidelijk te zien. 'Bellatrix was er niet bij, alleen ik, Dolochov en Rabastan.'
    Ik vertel hoe Dolochov de reuzen met een verkeerde opmerking helemaal opfokte, en hoe Rabastan het probeerde te sussen. Uiteindelijk ook hoe mijn onderarm er bijna af lag en hoe we uiteindelijk de reuzen weer hebben omgepraat.
    Vermoeid staar ik weer in de vlammen en wacht op Narcissa's reactie. Ik zou wel willen weten waar Dolochov en Rabastan uithangen. Waarschijnlijk zal Dolochov wel weer rapport uit brengen bij de Heer van het Duister. Ik vind hem echt een enorme slijmbal. Rabastan is waarschijnlijk bezig met dreuzels uitmoorden. Ik grijns. Dan zit ik hier toch beter met een behaaglijk haardvuur. En Narcissa, niet te vergeten.
    Ik leg mijn gewonde arm voorzichtig op de leuning van de stoel en laat hem daar rusten. Dan kijk naar Narcissa om te kijken of ze nog meer vragen heeft. Waarschijnlijk is dat wel zo.


    -

    Antonin Dolochov

    Hijgend sta ik in de Schuilplaats. Ik ga nooit meer, maar dan ook nóóit meer naar de reuzen toe. Die eikels zijn nog stommer dan hippogriefen. Ik gaf ze een compliment over dat ze vast veel beschaafde tovenaars kenden, aangezien ze zo "netjes" waren. Ik kreeg het met moeite mijn strot uit geperst, en die reuzen begonnen met stenen te gooien. Toen had ik geen zin meer en heeft van Detta de boel gesust.
    Ik luister of ik iemand hoor. Opgewonden ren ik naar de grootste kamer als ik Meester hoor. Als ik de kamer bereik zie ik een aantal mensen verdwijnselen. Meester staat bij de muur en ik wend mijn ogen af. Gebogen schuifel ik naar hem toe, totdat ik nog een paar meter van hem ben verwijderd. 'Meester, de reuzen hebben voor uw kant gekozen. Ze zullen u steunen bij uw plannen en eren u' zeg ik. Ik blijf naar het stukje vloer voor mijn voeten staren en wacht tot Meester zegt dat ik iets mag doen. Ondertussen vraag ik me af waar Malfidus en van Detta naartoe zijn gegaan. Malfidus is een laffe hond en zit nu waarschijnlijk bij zijn vrouw te jammeren dat hij gewond is. Van Detta... Geen flauw idee.


    -

    Amycus Kragge
    Ik ga verder met moorden als ik een jongen zie staan en ik sta op het punt hem ook te vermoorden als hij roept: "neeeeeeee! stop ik wil bij heer van het duister aan sluiten!!!!!!" Hij lijkt het te menen en ik pak hem stevig bij zijn arm en vraag hem: "Weet je het zeker? Want als dat niet zo is...." en ik duw mijn toverstok onder zijn kin klaar om als nog de Doodsspreuk op hem af te vuren.

    (Sorry voor het korte stukje)


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    Regulus Zwarts

    Ik loop door mijn kamer heen en weer. De Heer mag me niet betrappen, dus misschien moet ik maar kijken of er nog ergens anders een plaats is waar ik kan zijn. Mijn gedachten schieten meteen naar villa Malfidus. Ik pak mijn stok uit mijn achterzak en verschijnsel naar het huis van Lucius.
    De deur is op slot, maar ik weet de geheime ingang. Ik hoor stemmen vanuit de woonkamer komen en loop ernaar toe. Lucius en Narcicca, mijn lievelingsnichtje zitten er. 'Hallo. Ik voelde het teken en vroeg me af of het iets over de reuzen was.' Lieg ik vlekkeloos. Ik kijk naa rhet verband om Lucius' arm. Ik heb hem nooit gemogen. Een slaafje van de heer. Een dreiging voor mij terwijl ik op zoek ben naar het gruzelement.


    Spoiler alert: you will save yourself

    [Gaat er hier nog iets gebeuren?]


    Spoiler alert: you will save yourself

    xAlways schreef:
    [Gaat er hier nog iets gebeuren?]


    [Ik vrees van niet.]


    Queer zijn is gewoon alles