• De stelling van deze week luidt:
    Pesten moet strafbaar worden gesteld.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    ... nee


    i put the fun in funeral

    Hahaha. Succes. Alsof dat helpt :'D Laat staan dat gepeste mensen het gaan aangeven. Lijkt me voor hun echt vet eng en moeilijk om te doen.

    [ bericht aangepast op 28 juli 2013 - 13:19 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Valinor schreef:
    Eens


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    -

    [ bericht aangepast op 28 juli 2013 - 13:35 ]


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    in zweden is het trouwens zo dat je als je ooit gepest hebt, de gepeste persoon kan je aangeven bij de politie, welke leeftijd dat ook, ook al ben je 6.
    de pester krijgt dan een soort van strafblad met als aantekening pester (het is geen straf blad maar ik kan het niet beter verwoorden)
    hierdoor kan je in je toekomst net zoals met een crimineel strafblad moeilijk werk krijgen en wordt je minder snel op vervolg opleidingen aangenomen. omdat je de naam als pester hebt!
    het pesten is daar in zweden daarom ook echt heel veel minder want niemand wilt een aantekening!
    dit weet ik omdat mijn stage begeleider in zweden woont, dus het is 98 % waar

    wat mij betreft, mogen ze dat in alle landen in gaan voeren!!


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    Ten eerste: zoals al meer is gezegd: pesten is iets subjectiefs en het is bijna onmogelijk om hier een definitie van te geven, omdat iedereen pesten als iets anders ziet. Op dat vlak ben ik het oneens, omdat er dan teveel twijfelgevallen komen en dat werkt in niemands voordeel.
    Ten tweede: strafbaar betekent niet meteen een hele rechtzaak met advocaat en al. Nee, het kan een taakstraf of een boete zijn.
    Ten derde: dit controleren is inderdaad lastig. Want gepeste mensen zullen niet snel aangifte doen, dit zeg ik uit ervaring, en hierbij kom ik terug op punt 1: mensen zullen niet goed weten wat pesten of plagen is.


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Father schreef:
    Hahaha. Succes. Alsof dat helpt :'D Laat staan dat gepeste mensen het gaan aangeven. Lijkt me voor hun echt vet eng en moeilijk om te doen.

    Ik denk wel dat het slachtoffer van pesterijen het aan zou geven.
    Dit zeg ik deels omdat ik ook zware pesterijen heb ondergaan en ik kan je vertellen dat het op een bepaald moment meer dan genoeg is.
    De school deed er niets aan, ondanks ik het wel elke keer kwam melden.
    Mijn ouders geloofden me niet, tot ze me eens naar spoed moesten brengen en toen heb ik hen vrijwel gesmeekt om aangifte te doen bij de politie wegens slagen en verwondingen.
    Die man van het politiebureau zei zelfs dat ik de pester zelfs aan kon geven wegens poging tot moord, maar dat wilde ik niet.
    Had het beter gedaan eigenlijk...Want ondanks ik zware bewijzen had, werd de zaak gewoon geseponeerd.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Pesten stop je niet, omdat je de mens niet kunt veranderen; de mens kan alleen zichzelf veranderen. Verstoten en vernederen is iets heel ouds, het zit in ons instinct, en de combinatie met puberteit maakt het ook niet beter. Ik denk dat een schop onder hun kont niet genoeg is, maar een hele preek of strafblad zou hen ook niets doen. Misschien met de neus op de feiten drukken? Hen laten praten met iemand die emotionele littekens van pesten heeft gekregen en er nog dagelijks last van heeft? Ik heb geeeen idee. Maar ik ben het deels eens, deels oneens met de stelling.


    Searching heavens for another earth

    Anarose schreef:
    Ik denk niet dat er een mogelijkheid is dat pesten stopt. Het is een eeuwenoud iets en zal toch wel door blijven gaan. Toch vind ik wel dat het een stuk strenger aangepakt moet worden, maar strafbaar stellen lijkt mij geen optie.


    26 - 02 - '16

    Aan de ene kant eens, andere kant oneens.
    Dat hangt er van af hoe ver je gaat met pesten.
    Als degene die je pest zichzelf daardoor bijvoorbeeld iets aan doet, vind ik het strafbaar.

    Valinor schreef:
    Eens


    there is a certain beauty in setting the world on fire and watching from the center of the flames.

    Ik word op school gepest en vind dat er strengere maatregelen moeten worden genomen. De mensen die mij pesten kregen altijd strafstudies en schorsingen. Maar ze leven doorgaan. In het ergste geval mag het wel strafbaar zijn. Ik zou eigenlijk niet weten waar de grens ligt. Bij mij schelden ze me uit, duwen ze me als ze me tegenkomen en maken ze me deels mentaal kapot.


    I'm not crazy. My reality is just others then yours.

    Crave schreef:
    Oneens. Het lijkt me ten eerste onmogelijk om iedereen te gaan straffen en ik denk niet dat ieder kind tegen zijn ouders vertelt dat hij of zij gepest wordt en zelfs als dat wel gebeurt of er dan aangifte voor gedaan wordt. Er moet een betere aanpak komen tegen pesten, maar dat zal niet lukken met deze maatregel.

    Oneens -_-


    I live for the applause, you will die for it.

    Eens. Ze verwoesten een hele jeugd van iemand. Sommige mensen hebben een trauma en kunnen nooit meer normaal leven. Pesters moeten gewoon harder aangepakt worden. Ze moeten beseffen dat het niet stoer is.

    [ bericht aangepast op 28 juli 2013 - 17:32 ]