• De stelling van deze week luidt:
    Pesten moet strafbaar worden gesteld.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Eens, praten helpt vaak niet, dan moet je maatregelen treffen.


    We can learn to love again.

    Ik denk dat het onmogelijk is om alle pesters te straffen. Oke, dat klinkt raar maar ik denk gewoon niet dat dat kan! Scholen moeten inderdaad pesters gewoon beter aanpakken, betere regels maken en er beter op letten!


    'Not all those who wander are lost' - J.R.R. Tolkien

    Cairde schreef:
    Onneens. Dan zijn er wel 100000den kinderen die strafbaar zijn. De school kan hier wel iets tegen doen om het niet in hoger beroep te laten treden.


    your smile looks adorable on you, you should wear it more often.

    LostCause schreef:
    Ik ben het er mee eens, maar ik denk dat het bijna onmogelijk is. Ook omdat de grens tussen pesten en plagen niet duidelijk genoeg is


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Als ze pesten kunnen definiëren, ja.
    Anders duurt een procedure veel te lang en zal er weer veel onenigheid over zijn.


    not to spoil the ending, but everything is going to be okay —

    Oneens. Dan zul je heel veel kinderen moeten straffen, want bijna 8 van de 10 kinderen heeft wel eens gepest of pest nog steeds. Ik vind gewoon dat de scholen hier veel te laks mee omgaan. Heel veel scholen doen projecten tegen pesten maar wanneer puntje bij paaltje komt doen ze er niet veel aan. Ik vind dat de scholen hier gewoon veel strenger op moeten zijn.


    De rustigste manier van zelfmoord is houden van een vreemdeling.

    Eens, maar met een taakstraf ofzo. Ik vind dat het levens kan verwoesten en het doet echt pijn, woorden of daden maakt niet uit. Maar, het is natuurlijk niet niks om al die pesters te straffen, aangezien er op elke basis- en middelbareschool wel gepest word. Zichtbaar en ontzichtbaar.
    De school zou er natuurlijk ook wat aan kunnen doen, maar ik denk dat dit zo'n groot probleem is, dat niemand dit op kan lossen, heel jammer en erg triest, maar ik denk dat het wel de waarheid is.

    eens, het verschil tussen plagen en pesten is duidelijk.
    pesten kan tot vreslijke dingen lijden waaronder zelfmoord en ik, persoonlijk, vind dat de pester daarvoor verantwoordelijk is, en als het pesten op school gebeurde de school ook,

    Oneens.
    Rechtszaken kosten alleen maar geld.
    Dan vind ik dat er een beleid moet komen op/voor scholen die zich dan aan bepaalde dingen houden zodat het pesten kan stoppen of in ieder geval minder worden. Aan straffen heb je weinig.


    You're Somebody's Hero ~ by me.

    Helemaal mee eens.
    En cyberbullying zou ook strafbaar moeten zijn.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered