• De stelling van deze week luidt:
    Pesten moet strafbaar worden gesteld.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Peeters moeten harder worden aangepakt.
    Ik heb bijna zelfmoord gepleegd daar door....


    Stay strong

    Oneens, alhoewel het een hoop zal schelen. Waar leg je de grens? Hoe weet je precies of het pesten is of niet? E daarbij iedereen heeft wel eens " gepest". Niet zozeer het erge pesten maar vast wel iemand zwaar beledigen en uitgescholden dus dan zou inpreciepe iedereen gestraft moeten worden.

    Pesten moet wel praatbaar wordenn en er iets tegen gedaan worden. Maar ik ben van mening al zet je de dood straf erop, het stopt toch niet. Dan doen ze het vast in het geheim en bedreigen ze de persoon dus ik denk dathet dan alleen maar erger word


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    Oneens, alhoewel het een hoop zal schelen. Waar leg je de grens? Hoe weet je precies of het pesten is of niet? E daarbij iedereen heeft wel eens " gepest". Niet zozeer het erge pesten maar vast wel iemand zwaar beledigen en uitgescholden dus dan zou inpreciepe iedereen gestraft moeten worden.

    Pesten moet wel praatbaar wordenn en er iets tegen gedaan worden. Maar ik ben van mening al zet je de dood straf erop, het stopt toch niet. Dan doen ze het vast in het geheim en bedreigen ze de persoon dus ik denk dathet dan alleen maar erger word


    Ja maar toen ik vertelde op school dat ik bijna zelfmoord had gepleegd deden de leraren er niks aan.


    Stay strong

    Eigenlijk wel, maar dat krijgt niemand ooit voor elkaar. Er kan dan wel een klacht ingediend worden, maar wie levert dan het bewijs? Het 'slachtoffer kan altijd nog liegen. Daarbij, iedereen voelt zich vanaf een ander maatstaf 'gepest' en ik vind het een te breed begrip om strafbaar gemaakt worden. Zoals voorgangers al zeiden, moet het harder aangepakt worden, maar ik snap dat het voor iedereen moeilijk is te zien wanneer iemand zich gepest voelt en wanneer niet.


    We always think caged birds sing, but in fact, they cry

    Eens, mensen die pesten zijn gemeen...


    Behandel een ander zoals je zelf behandeld wil worden..

    Eens, gewoon eens. Natuurlijk zouden er veel mensen dan strafbaar zijn. Maar slaan en schoppen tegen mensen gaat sowieso tegen de wet in. Dus dan mag dat ook wel strafbaar zijn. Het gaat er om dat het een afschrikmiddel zou zijn. Wat mij betreft mag op licht pesten de straf staan dat je in belachelijke kleding naar school moet. Geen supererge straf, maar een toepasselijke kinderachtige reputatiemoordende straf :D


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Wel bij ernstige gevolgen.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Wanneer pest je iemand? Als je dat wist dan weet je ook meteen de kinderen de gestraft moeten worden. Maar om te zeggen dat het strafbaar moet zijn, nee want kinderen weten toch niet wat ze doen. Zij zien het misschien als een spelletje maar ze moeten er door een leerkracht voor gestraft worden. Maar aan de andere kant de kinderen die 18 en ouder zijn die moeten harder worden aangepakt. Dus je moet gewoon kijken op leeftijd


    I want to feel your love

    ik ben het eens. er zijn mensen die zo diep gekwetst worden dat ze de deur niet meer uit durven of er zelfs zelfmoord voor plegen. veel pesters zijn gwn een stelletje watjes die het doen om erbij te horen. als het strafbaar word houden die watjes er zo mee op

    MagicxGalaxy schreef:
    Ik vind als die pester echt niet stopt er wel een taakstraf mag komen hoor!


    “Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.”

    Kzie t al gebeuren dat we hier een stasimaatschappijtje krijgen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik vind niet dat ze gestraft moeten worden maar wel wat harder aangepakt en moeten weten wat ze een ander aan doen

    Oneens, ik denk niet dat het haalbaar is.


    The universal language of art.

    Mee Eens.

    Ik ben het er niet mee eens. Niet omdat ik het niet erg vind, maar omdat ik de vraag 'wanneer pest je iemand' subjectief en manipuleerbaar vind. Wie bepaalt wanneer je gepest wordt? Sommige mensen zijn gevoeliger dan anderen en voelen zich sneller 'gepest'. Daarbij hebben kinderen die pesters zijn vaak een slechte thuissituatie -wat niet wegneemt dat het niet erg is dat ze pesten. Pesten is nóóit aanvaardbaar. Maar moet je dat ook meenemen in je beoordeling? En is het dan minder erg? Of maakt het niet uit en straf je een kind van twaalf jaar die gewoon slecht opgevoed wordt en eigenlijk zelf ook een slachtoffer is.

    Ik vind de grens gewoon heel moeilijk bepaalbaar. Als je een straf instelt voor een bepaald gedrag, dan moet er duidelijkheid zijn. Er kunnen randjes aan zitten waar speling in mag zitten -is ook zo bij moord en doodslag en heel veel andere strafbare delicten. Maar bij moord heb je in elk geval nog vaste regels (in NL: iemand om het leven brengen, opzet(hier zit de vaagheid) en met voorbedachte rade. Bij pesten vind ik het nog te veel een 'gevoel'.

    Maar ik vind het heel lastig, want ik vind pesten echt verschrikkelijk -ook al vind ik het niet goed om het strafbaar te stellen.


    I wonder what it feels like to be a unicorn