• De stelling van deze week luidt:
    Pesten moet strafbaar worden gesteld.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Sever schreef:
    Yess Yes Yes!!! Ook op Q trouwens.
    Tja, dat kunnen ze moeilijk doen, maar ik vind dat pesters harder aangepakt moeten worden.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Ik ben niet helemaal eens met deze stelling, maar ik vind wel dat leerkrachten strenger mogen zijn bij deze gevallen.


    Some people are art and do art at the same time

    Oneens, ook al pest je. De meeste pesters weten niet wat ze écht teweeg brengen bij anderen tenzij ze zelf gepest zijn. Ik vind het een beetje lastig in te schatten, het zou dan sowieso moeten afhangen van hoe erg het is/was. Jammer genoeg is dat een beetje lastig na te gaan.


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Strafbaar gaat iets te ver vind ik. Als iemand pest zou hij beter een straf moeten krijgen of naar de schoolpsycholoog ofzo:X


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Sever schreef:
    Yess Yes Yes!!! Ook op Q trouwens.
    Tja, dat kunnen ze moeilijk doen, maar ik vind dat pesters harder aangepakt moeten worden.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Martenvilijn schreef:
    (...)


    I'm a girl in the world

    Ik vind als die pester echt niet stopt er wel een taakstraf mag komen hoor!


    Everyone is Beautiful <3

    Sever schreef:
    Yess Yes Yes!!! Ook op Q trouwens.
    Tja, dat kunnen ze moeilijk doen, maar ik vind dat pesters harder aangepakt moeten worden.


    Dit. Ik zou het dolgraag willen, maar ik denk dat het gewoon te geniepig gebeurt om iedereen te kunnen straffen.


    Tijd voor koffie.

    Oneens. Wel vind ik dat leraren en leraressen betere instructies moeten krijgen over hoe ze zouden moeten handelen bij pestgedrag in de klas.


    You are beautiful, you are love.

    Parachutes schreef:
    Nou ja, ik denk niet dat dat een goed idee is. Ja, pesten moet op een betere manier worden aangepakt, maar ik denk niet dat dit die betere manier is. Bovendien zijn er dan wel héél veel mensen strafbaar.


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Mmm... Oneens, de leraren moeten het gewoon in de hand houden.


    A girl from school try's to be tough and mean to be popular. Her name is -----, but I call her a big fail.

    Mee eens
    Ben zelf jaren het slachtoffer geweest van pesters, maar je moet niet denken dat een berisping van de school helpt om hen te laten stoppen, integendeel. En tot op de dag van vandaag laat het sporen bij me na waar ik vast nooit vanaf ga raken.
    Maar zoals eerder hier aangebracht is het zeer moeilijk om uit te maken wat pesten en wat plagen is en is het nog moeilijker om te bestraffen. Maar ik vind toch dat er iets zou moeten komen, want nu komen de schuldigen er heel makkelijk mee weg vind ik in sommige gevallen.


    "Nothing is True. Everything is Permitted"

    Parachutes schreef:
    Nou ja, ik denk niet dat dat een goed idee is. Ja, pesten moet op een betere manier worden aangepakt, maar ik denk niet dat dit die betere manier is. Bovendien zijn er dan wel héél veel mensen strafbaar.


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    Scholen moeten harder ingrijpen.
    Ouders moeten kinderen harder aanpakken (en ook vanaf jonge leeftijd leren dat het fout is om andere te pesten)

    Maar straffen?? ik vraag me af hoe? en wat?
    steeds aangifte doen ofzo,, de regering heeft al minder geld voor politie over, dus om alles uit te zoeken...
    En wat voor straf,, meestal zijn het kinderen onder de 18... dus taakstraf? jeugddetentie? boete? Volgens mij gaat dat allemaal nogal ver!


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Strafbaar?
    Lijkt me eerlijk gezegd vrijwel onmogelijk om pesten strafbaar te maken.
    Ik bedoel, wie gaat uitmaken of iets onder pesten valt, en daarbij is het erg moeilijk om na te gaan.
    Maar pesters moeten iig harder aangepakt worden door de scholengemeenschappen, want het is en blijft iets dat niet kan.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried