• Ik ben net gebeld door een collega van m'n vader die al eerder gevraagd had of ik af en toe zou willen oppassen. Nu heb ik dus m'n eerste datum gekregen en volgende week ga ik overleggen over m'n loon etc.
    Nu is dit m'n eerste echt oppas-klus en ik heb gèèn idee wat een normaal loon is. Ik ben 16 en pas op twee meisjes, voor het geval dat uitmaakt.
    Dus wie van jullie heeft er ervaring mee en een idee hoeveel ik zou kunnen vragen per uur?


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Ik vind 5 euro redelijk.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik krijg 3 euro voor 2 jongens die 7 en 8 waren toen ik begon. Dat vind ik een redelijke prijs, want vaak lagen ze al op bed als ik kwam en ze waren al vrij zelfstandig, hoewel 1 van de 2 ADD heeft. Ik zou echt niet meer vragen dan 4 euro, zeker als een van de meisjes al boven de 7 is.


    From these ashes, I will rise

    Leonhardt schreef:
    Ik krijg 3 euro voor 2 jongens die 7 en 8 waren toen ik begon. Dat vind ik een redelijke prijs, want vaak lagen ze al op bed als ik kwam en ze waren al vrij zelfstandig, hoewel 1 van de 2 ADD heeft. Ik zou echt niet meer vragen dan 4 euro, zeker als een van de meisjes al boven de 7 is.

    ADD is nog niet zo erg :') Ik weet eig. niet eens hoe oud ze zijn, oops.
    Maar ik wil ook van hoe laat tot hoe laat mee laten tellen, als t erg laat is kan je volgens mij prima 4 euro vragen, right?


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Reezy schreef:
    (...)
    ADD is nog niet zo erg :') Ik weet eig. niet eens hoe oud ze zijn, oops.
    Maar ik wil ook van hoe laat tot hoe laat mee laten tellen, als t erg laat is kan je volgens mij prima 4 euro vragen, right?

    ADD merk je heel snel als je zegt dat hij naar bed moet en de tv staat nog aan. En ik maar denken dat mijn kleine broertje snel afgeleid was...
    Als het erg laat wordt, kost het de ouders sowieso al extra veel geld, dus verdien jij meer. Nu weet ik niet hoe meewerkend de ouders zijn, maar als je dan de opmerking maakt dat het na een bepaald tijdstip ze nog meer gaat kosten, kunnen ze dat misschien verkeerd opvatten. Ouders houden altijd nog rekening met je, omdat je nog op school zit en nog minderjarig bent. Als ze je te laat thuis laten komen krijgen ze dan misschien gezeur met jou ouders (tenminste, zo gaat het bij mij).


    From these ashes, I will rise

    Als ik mij niet vergis, krijg je als met 'De bond' (oppassers-organisatie hier) gaat babysiiten, zo'n 3 euro per uur.
    Maar ik denk wel dat als je in privé gaat babysitten je iets meer kan vragen dan dat. :)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Leonhardt schreef:
    (...)
    ADD merk je heel snel als je zegt dat hij naar bed moet en de tv staat nog aan. En ik maar denken dat mijn kleine broertje snel afgeleid was...
    Als het erg laat wordt, kost het de ouders sowieso al extra veel geld, dus verdien jij meer. Nu weet ik niet hoe meewerkend de ouders zijn, maar als je dan de opmerking maakt dat het na een bepaald tijdstip ze nog meer gaat kosten, kunnen ze dat misschien verkeerd opvatten. Ouders houden altijd nog rekening met je, omdat je nog op school zit en nog minderjarig bent. Als ze je te laat thuis laten komen krijgen ze dan misschien gezeur met jou ouders (tenminste, zo gaat het bij mij).

    Ik heb zelf ADD, haha, dus ik ken het. Als je iets belangrijks zegt, zorg dat hij je aankijkt.
    Maar ik ben geen "vanaf dat uur een ander loon"-type, vind ik raar :x
    Denk dat ik voor 4 euro ga, tenzij ze al in bed liggen, dan vind ik 3 ook prima :Y)


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Reezy schreef:
    (...)
    Ik heb zelf ADD, haha, dus ik ken het. Als je iets belangrijks zegt, zorg dat hij je aankijkt.
    Maar ik ben geen "vanaf dat uur een ander loon"-type, vind ik raar :x
    Denk dat ik voor 4 euro ga, tenzij ze al in bed liggen, dan vind ik 3 ook prima :Y)

    Dat ga ik volgende keer proberen. Om nou de hele tijd alle afleidende dingen zo goed mogelijk weg te stoppen :')
    Ik denk dat 4 euro een prima bedrag is, vooral voor overdag als je ze nog even bezig moet houden. Dan hopen dat ze vroeg naar bed gaan en dan kun jij de hele avond tv kijken met chips op de bank 8)


    From these ashes, I will rise

    Hoor net dat ze 10 en 7 zijn, die leeftijd geef ik ook training, dus dat lijkt me makkelijk te doen!
    Hoop ik.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Ik pas zelf al jaren op, maar vind het geld kwestie altijd nog lastig. Vind het zo vervelend om geld te vragen zegmaar. Ik heb opgepast voor 3 euro per uur, maar ook voor 5. Ik leg de ouders altijd uit dat het er ook aan ligt hoeveel een gezin kwijt kan voor oppas. Iemand die niet veel te besteden heeft neem ik met 3 genoegen hoe lastig de kinderen soms ook zijn. Ook vraag ik dus altijd hoeveel zij in gedachten hadden.
    Als je kijkt naar oppas via een organisatie heb ik gehoord dat dat zo'n 4,50 per uur per kind is. Zelf vind ik dat belachelijk veel, ookal zijn het pro's.

    Ik denk dat ik in jouw geval voor 3 zal gaan. Als je er langer blijft en dus ouder wordt en meer ervaring krijgt kun je altijd nog vragen of het meer kan worden. (of als de kinderen strontirritant tegen je zijn :p )

    Succes!


    Everything happens for a reason

    Ik zou willen dat ik betaald kreeg om op te passen op mijn broer en zusje
    OT; Ik zou gewoon het minimumloon vragen


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik krijg €4 per uur.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Allunga schreef:
    Ik zou willen dat ik betaald kreeg om op te passen op mijn broer en zusje
    OT; Ik zou gewoon het minimumloon vragen

    Ghehe, drie hoeraatjes voor enig kind zijn :Y)


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Reezy schreef:
    (...)
    Ghehe, drie hoeraatjes voor enig kind zijn :Y)

    Ik ben de op 1 na jongste thuis
    Maar met een pleegzusje en een zwaargehandicapte broer en 2 oudere zussen die het huis uit zijn komt het toch vaak op mij neer
    Ik pas elke woensdagavond op thuis


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Reezy schreef:
    (...)
    Ghehe, drie hoeraatjes voor enig kind zijn :Y)


    En voor je buren die kleine kinderen hebben en je zus die het huis uit is. :Y) Veel succes morgen, trouwens, oppassen is echt leuk! Ik vind oppassen op mijn buurmeisjes erg leuk. Zo heb je G. en H. Van 4 en 3 jaar en J. en E. van 1 en 0 jaar. Het zijn schatjes van dames en ik hoop dat ik nog lang op ze kan passen. De leeftijd van de kinderen waarop jij gaat passen,is volgens mij heel leuk, omdat ze zelfstandiger zijn, en ook beter zelf kunnen nadenken, beslissingen nemen e.d. Dat is toch heel anders dan een meisje van 3 maandjes oud!


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Avarosa schreef:
    Ik denk dat dat 3/4 EUR per uur is. Toch zeker voor een 16 jarige oppas.


    Don't walk. Run, you sheep, run.