• Sorry als het hier niet thuishoort, maar een godsdienst is naar mijn weten nog altijd een soort levensstijl, dus...

    Omdat ik me het soms afvraag en best wel nieuwsgierig ben. Hebben jullie een godsdienst, of zijn jullie atheïstisch? En welke godsdienst volgen jullie dan op school?
    Ikzelf ben een raar mengelmoesje van van alles, ook al volg ik officieel Katholieke Godsdienst op school. Zo geloof ik wel in bijv. een leven na de dood of in de vele profeten, maar heb ik serieus mijn twijfels van hoeveel goden er nou eigenlijk zijn, en of er überhaupt een god is.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Mijn vader is Katholiek, mijn moeder Protestants, beiden doen niet veel aan het geloof.
    Ik heb zelf besloten dat ik niet bij een kerk wil horen, omdat ik geen regels kan volgen die zijn opgelegd door iemand die niets van zich laat merken.
    Ik geloof wel dat er iets is, maar ik ben meer van de wetenschappelijke kant.
    Bovendien heb ik de eerste paar delen van de bijbel gelezen en daar ben ik eigenlijk dingen in tegengekomen waar van ik dacht, bij deze god wil ik niet horen.


    ©1998

    Vrij-protestants. Niet zo streng gelovig. Ik ben protestants opgevoed. Mijn ouders, hun ouders, hun grootouders etc. zijn allemaal protestants en zo gaat dat dan op mij over. :') Maar toch denk ik dat ikzelf wel naar agnost neig.


    The first rule of truly living is to do the thing you're most afraid of.

    Ik denk dat ik Katholiek ben, ik ben ingeschreven bij de kerk en gedoopt enzo.
    Maar eigenlijk geloof ik niet echt.. vroeger wel, nu niet echt meer.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Ik geloof nergens in, ook niet dat er nog iets bestaat na je dood.

    Agnost.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    huis uit rooms katholiek. maar ik geloof in Wicca.

    [ bericht aangepast op 27 sep 2013 - 22:32 ]


    Als je een boom was dan zal ik je omhelzen als een koala beertje.

    Faelan schreef:
    Ik heb niet echt een godsdienst, maar ik vind griekse mythologie wel cool (en ik ga naar een katholieke school)


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Faelan schreef:
    Ik heb niet echt een godsdienst, maar ik vind griekse mythologie wel cool (en ik ga naar een katholieke school)

    Beaton schreef:
    God, dit wordt leuk.

    Ik heb zelf altijd al gedacht dat ik een atheïst ben, maar ik neig denk ik meer naar het Satanisme. En néé, dit is niet het vereren van de duivel of zo, lol. Satanisme staat er meer voor dat jij je 'Eigen God' bent. Er is geen hemel, geen hel, maar jij en jij bent degene die beslist hoe je leven loopt. De zogenoemde zonden zijn voor een satanist hetgeen wat je behoeften vervuld, zonder er iemand mee pijn te doen. Het satanisme heeft zijn eigen zonden en ik ben te lui om een hele uitgebreide uitleg te geven, maar het komt er dus op neer dat er geen God boven je staat.

    *Hides for negative comments* Ik ben geen pro en slechts een beginneling van een paar jaar.

    Is dat niet gewoon een verfraaiing van het Humanisme? Tenminste, als je een humanist bent, stel je de mens centraal. (ongeveer een basis van wat ik geleerd heb.)


    Deep inside, I've never felt alive

    Rooms-Katholiek

    Ik geloof in god, god van de bijbel. Ik geloof ook dat de duivel bestaat, er geesten demonen en engelen zijn. ik geloof niet in alle verhalen van de bijbel. maar alles is ook een vraag teken. ik wil geloven...maar soms is het moeilijk.


    Everybody wants happiness nobody wills pain, But you can't have a rainbow without a little rain <3

    Atheïst


    02'11'2013 Imagine Dragons || 03'11'2014 Ed Sheeran