• Ik heb alweer geen idee in welk subforum dit thuishoort, maar dit leek me het meest logische.
    Naar aanleiding van het topic voor 'gewone' ziektes - klik - vroeg ik me af of jullie ook "ziektes", bij gebrek aan betere woorden, hebben, maar dan op psychologisch vlak.

    Zelf ben ik hoogbegaafd en hoogstwaarschijnlijk ook hoogsensitief, al is dat laatste nog altijd niet officieel bevestigd.

    [ bericht aangepast op 3 feb 2014 - 22:43 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Assassin schreef:
    (...)
    Er is sowieso veel onbegrip over NAO, veel mensen vinden het niet eens een echte eetstoornis en dat vind ik echt heel erg.

    Klopt helemaal. Ik ben documentairestudente, en we hadden het afgelopen week over stoornissen. Schijnbaar kwam niemand verder dan boulimia en anorexia en denkt men dat je alleen een eetstoornis hebt wanneer je je voedsel uitbraakt on a daily basis en bijna niks inneemt. Ik heb ze even flink geinformeerd. Maar niet te veel natuurlijk, want er zijn in mijn leven slechts twee mensen die er van weten. Mensen behandelen je namelijk meteen anders wanneer je een mentale conditie hebt. En zoals jij zegt, door het onbegrip en de onduidelijkheid van NAO, nemen veel mensen het niet serieus. En dat doet pijn.

    Ik wil in de toekomst ook echt een documentaire over NAO gaan maken. Op dit moment kan ik dat echt nog niet, omdat het veel te dicht bij me staat en ik heel bang ben om erover uit te komen in mijn omgeving. Maar het is zo'n groot probleem dat mijn leven beheerst elke dag, en ik vind het zo erg dat er zoveel onwetendheid over is. Dat moet echt anders.

    Taiteilijan schreef:
    (...)

    Ja, klopt. Wordt dan een beetje een omgekeerd placebo-effect. Maar ik begrijp het ook wel. Ik geloof dat ze de eetstoornis NAO uit het verzekeringspakket hebben geschrapt, dus als je daarmee wordt gediagnosticeerd, ben je flink de lul qua behandelplan. Een vriendin van mij heeft in feite NAO, maar ze categoriseren het om die reden als anorexia. Heel zuur hoe ze dat hier hebben geregeld. Dan voel je je als eetstoornispatiënt ook niet bepaald serieus genomen, lijkt me.

    Klopt. Je moet gewoon een hamburger in je mond proppen, en je bent er vanaf, schijnbaar. En ja, zo heb ik mensen horen praten. Fuck society en hun ignorance. Mensen trekken hun mond al open voordat ze enig idee hebben waar ze over praten. Daar kan ik me zo boos om maken.

    [ bericht aangepast op 21 feb 2014 - 22:48 ]


    ars moriendi

    Hé, dit is best toevallig. Precies nu ik in dit topic kijk, zie ik dat er wordt gesproken over NAO. Bij mij is dit laatst vastgesteld en omdat ik het idee heb dat veel mensen het afwimpelen en niet begrijpen, vind ik het fijn om te zien dat ik niet de enige ben die hier last van heeft. Het heeft me de afgelopen maanden zowel fysiek als mentaal gesloopt en ik heb het er nu nog steeds moeilijk mee. Wanneer je je dan een aansteller en zo ontzettend onbegrepen voelt, is het alsof iemand een baksteen in je gezicht smijt. Het lijkt wel of er geen enkele hulpverlener, therapeut of wat dan ook is die een touw vast kan knopen aan mijn verhaal en ik heb het idee dat ik gewoon niet serieus wordt genomen. Ik probeer nu zelf mijn hoofd boven water te houden en wil zo graag dat het beter gaat, maar wanneer ik me klote voel en hier over praat met mijn GGZ-psycholoog lijkt het alsof ze denkt dat ik daar zit voor spek en bonen. Mijn case manager heeft zelfs een keer gezegd: "1800 calorieën per dag, daar ga je niet dood aan. Zo erg is het toch niet?"
    Als ik er aan terugdenk begin ik weer te koken. Graftak.

    [ bericht aangepast op 23 feb 2014 - 12:44 ]


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Capricious schreef:
    Hé, dit is best toevallig. Precies nu ik in dit topic kijk, zie ik dat er wordt gesproken over NAO. Bij mij is dit laatst vastgesteld en omdat ik het idee heb dat veel mensen het afwimpelen en niet begrijpen, vind ik het fijn om te zien dat ik niet de enige ben die hier last van heeft. Het heeft me de afgelopen maanden zowel fysiek als mentaal gesloopt en ik heb het er nu nog steeds moeilijk mee. Wanneer je je dan een aansteller en zo ontzettend onbegrepen voelt, is het alsof iemand een baksteen in je gezicht smijt. Het lijkt wel of er geen enkele hulpverlener, therapeut of wat dan ook is die een touw vast kan knopen aan mijn verhaal en ik heb het idee dat ik gewoon niet serieus wordt genomen. Ik probeer nu zelf mijn hoofd boven water te houden en wil zo graag dat het beter gaat, maar wanneer ik me klote voel en hier over praat met mijn GGZ-psycholoog lijkt het alsof ze denkt dat ik daar zit voor spek en bonen. Mijn case manager heeft zelfs een keer gezegd: "1800 calorieën per dag, daar ga je niet dood aan. Zo erg is het toch niet?"
    Als ik er aan terugdenk begin ik weer te koken. Graftak.

    Soms ben ik internet daar zo dankbaar voor. Kom je er tenminste achter dat je lotgenoten hebt. :/


    ars moriendi

    Capricious schreef:
    Hé, dit is best toevallig. Precies nu ik in dit topic kijk, zie ik dat er wordt gesproken over NAO. Bij mij is dit laatst vastgesteld en omdat ik het idee heb dat veel mensen het afwimpelen en niet begrijpen, vind ik het fijn om te zien dat ik niet de enige ben die hier last van heeft. Het heeft me de afgelopen maanden zowel fysiek als mentaal gesloopt en ik heb het er nu nog steeds moeilijk mee. Wanneer je je dan een aansteller en zo ontzettend onbegrepen voelt, is het alsof iemand een baksteen in je gezicht smijt. Het lijkt wel of er geen enkele hulpverlener, therapeut of wat dan ook is die een touw vast kan knopen aan mijn verhaal en ik heb het idee dat ik gewoon niet serieus wordt genomen. Ik probeer nu zelf mijn hoofd boven water te houden en wil zo graag dat het beter gaat, maar wanneer ik me klote voel en hier over praat met mijn GGZ-psycholoog lijkt het alsof ze denkt dat ik daar zit voor spek en bonen. Mijn case manager heeft zelfs een keer gezegd: "1800 calorieën per dag, daar ga je niet dood aan. Zo erg is het toch niet?"
    Als ik er aan terugdenk begin ik weer te koken. Graftak.


    Ik kan er niet bij dat hulpverleners nog steeds niet snappen/niet willen snappen dat het niet om je inname of wat je er dan ook mee doet gaat, of je gewicht, maar om de mentale strijd die je voert. Je gaat misschien niet dood doordat je zo eet, maar je kan wel doodgaan door al die bijkomende dingen.


    Your make-up is terrible

    Ik ben nergens op getest maar ik heb de laatste tijd wel vaker het gevoel dat ik iets heb in de richting van Autisme.


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Ik heb PTSS (Posttraumatische stressstoornissen) en eetstoornis.


    vecht niet voor iets dat niet voor jou vecht.

    Ik krijg binnenkort een persoonlijkheidstest,
    Maar zelf denk ik dat ik iets in de richting van PTSD heb.
    Misschien een vorm van autisme maar dat zou die persoonlijkheidstest wel vertellen : ')


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Ik heb PCOS.

    Hybridum schreef:
    Ik krijg binnenkort een persoonlijkheidstest,
    Maar zelf denk ik dat ik iets in de richting van PTSD heb.
    Misschien een vorm van autisme maar dat zou die persoonlijkheidstest wel vertellen : ')

    Eh. Voor zo ver ik weet kun je autisme niet vast stellen met een persoonlijkheidstest. Maar goed, weet je welke je gaat doen?


    I am an idiot, I move.

    Jimin schreef:
    Ik heb PCOS.


    Sorry, ik moest even googlen wat het betekende, maar dat is toch helemaal niet psychisch? PCOS is iets lichamelijks toch? Of ik moet iets heel verkeerds gegoogled hebben haha.


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

    Fisher schreef:
    (...)
    Eh. Voor zo ver ik weet kun je autisme niet vast stellen met een persoonlijkheidstest. Maar goed, weet je welke je gaat doen?

    Oh nou jah ze gaan zoveel testen en onderzoeken dus ik weet niet hoe dat allemaal heet. Maar dat is pas over 4 maand.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Ik voel niet echt de behoefte om hier al mijn aandoeningen op te schrijven maar wilde wel graag dit delen: Klik!

    Wat een geweldig filmpje! Niemand is zijn of haar stoornis!


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Einmana schreef:
    Ik voel niet echt de behoefte om hier al mijn aandoeningen op te schrijven maar wilde wel graag dit delen: Klik!

    Wat een geweldig filmpje! Niemand is zijn of haar stoornis!

    Die ken ik! En true :Y)


    { do you call yourself a freaking hurricane like me? }

    Einmana schreef:
    Ik voel niet echt de behoefte om hier al mijn aandoeningen op te schrijven maar wilde wel graag dit delen: Klik!

    Wat een geweldig filmpje! Niemand is zijn of haar stoornis!

    Geweldig filmpje c:


    Some people are art and do art at the same time

    Eetstoornis


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right