• Ik heb alweer geen idee in welk subforum dit thuishoort, maar dit leek me het meest logische.
    Naar aanleiding van het topic voor 'gewone' ziektes - klik - vroeg ik me af of jullie ook "ziektes", bij gebrek aan betere woorden, hebben, maar dan op psychologisch vlak.

    Zelf ben ik hoogbegaafd en hoogstwaarschijnlijk ook hoogsensitief, al is dat laatste nog altijd niet officieel bevestigd.

    [ bericht aangepast op 3 feb 2014 - 22:43 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ribery schreef:
    Eetstoornis NAO. En dat is best rot, aangezien daar behoorlijk wat onbegrip over is. Niet elke persoon met een eetstoornis is namelijk een vel over been meisje van 14.
    Edit: en dyscalculie, maar dat valt nogal in het niet bij het bovenstaande tbh.


    Er is sowieso veel onbegrip over NAO, veel mensen vinden het niet eens een echte eetstoornis en dat vind ik echt heel erg.


    Your make-up is terrible

    Lethe schreef:
    Faalangst, maar voor de rest niks zover ik weet.


    Don't be like the rest of them, darling

    pdd-nos en depressie ( en ja, ik heb officiële diagnoses..)
    Ik heb ook paar jaar een paniekstoornis gehad.

    [ bericht aangepast op 4 feb 2014 - 20:08 ]


    everything you're running away from is in your head, darling.

    Arachnofobie, maar ik denk dat een heel groot deel van de bevolking schrik heeft van spinnen. Alleen is het bij mij een leveltje extra ofzo :')


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Claustrofobie, DCD (concentratiestoornis valt daaronder, maar ook dingen zoals lomp zijn, ...) en hoogtevrees. Ik ben ook (ja, bewezen) hoogbegaafd, maar dat is volgens mij niet echt een psychologische stoornis (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik heb een posttraumatische stressstoornis aan mijn verkeersongeluk overgehouden en daarnaast heb ik vorig jaar een depressie gehad.

    [ bericht aangepast op 3 feb 2014 - 18:40 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik vraag me echt af bij hoeveel mensen de stoornis(sen) die ze hebben echt bewezen zijn en wie er gewoon aan zelfdiagnose doen.
    Ook bij de mensen die 'angststoornis' zeggen, dat is een algemene term, er zijn verschillende soorten, er is niet één angststoornis.

    Ikzelf heb een gegeneraliseerde angststoornis (maar 2% van de gehele bevolking heeft dit) en heb twee dagen geleden de diagnose van depressiviteit gekregen, al geloof ik van dat laatste zelf helemaal niets. :'D

    [ bericht aangepast op 3 feb 2014 - 18:44 ]


    everything, in time

    Meraki schreef:
    Ik vraag me echt af bij hoeveel mensen de stoornis(sen) die ze hebben echt bewezen zijn en wie er gewoon aan zelfdiagnose doen.
    Ook bij de mensen die 'angststoornis' zeggen, dat is een algemene term, er zijn verschillende soorten, er is niet één angststoornis.

    Ikzelf heb een gegeneraliseerde angststoornis (maar 2% van de gehele bevolking heeft dit) en heb twee dagen geleden de diagnose van depressiviteit gekregen, al geloof ik van dat laatste zelf helemaal niets. :'D

    Jij depressief? o.o Lenalief... :c


    "I shut my eyes in order to see.'

    Faalangst, dyscalculie (heel erg moeite hebben met rekenen en cijfers), en migraine. Allemaal heel erg leuk, natuurlijk...
    En wat ik even vergeten was, ik moet getest worden op ADD (soort van ADHD, alleen is het dan allemaal heel erg druk in je hoofd en niet daarbuiten).

    [ bericht aangepast op 3 feb 2014 - 18:53 ]

    Meraki schreef:
    Ik vraag me echt af bij hoeveel mensen de stoornis(sen) die ze hebben echt bewezen zijn en wie er gewoon aan zelfdiagnose doen.
    Ook bij de mensen die 'angststoornis' zeggen, dat is een algemene term, er zijn verschillende soorten, er is niet één angststoornis.


    Ikzelf heb een gegeneraliseerde angststoornis (maar 2% van de gehele bevolking heeft dit) en heb twee dagen geleden de diagnose van depressiviteit gekregen, al geloof ik van dat laatste zelf helemaal niets. :'D


    Dat vraag ik me dus ook af :'D
    Bij mij zijn hoogbegaafdheid en DCD bewezen, en Claustrofobie en hoogtevrees, als daar al een bewijs is, heb ik dat niet. Ik weet genoeg met het feit dat ik bang ben op hoogtes (en anderen op hoogtes. Zelfs op achtbanen voel ik me soms wat idioot als ik mijn hoofd naar boven richt en niet naar beneden, omdat ik dat gewoon vreselijk eng vind), en ik weet ook dat ik het echt super eng vind in kleine, afgesloten ruimtes te zitten en dan begin te schreeuwen en dat soort zaken.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Meraki schreef:
    Ik vraag me echt af bij hoeveel mensen de stoornis(sen) die ze hebben echt bewezen zijn en wie er gewoon aan zelfdiagnose doen.
    Ook bij de mensen die 'angststoornis' zeggen, dat is een algemene term, er zijn verschillende soorten, er is niet één angststoornis.

    Ikzelf heb een gegeneraliseerde angststoornis (maar 2% van de gehele bevolking heeft dit) en heb twee dagen geleden de diagnose van depressiviteit gekregen, al geloof ik van dat laatste zelf helemaal niets. :'D


    Alles van mij is tot nu toe bewezen en heb ik testen voor ondergaan behalve mijn vorm van Orthorexia. Ze hebben mij nu maar onder NAO geplaatst omdat Orthorexia niet als eetstoornis nog wordt gezien in de medische wereld. Dus ik weet niet of dat onder zelfdiagnose wordt gezet.


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Meraki schreef:
    Ik vraag me echt af bij hoeveel mensen de stoornis(sen) die ze hebben echt bewezen zijn en wie er gewoon aan zelfdiagnose doen.
    Ook bij de mensen die 'angststoornis' zeggen, dat is een algemene term, er zijn verschillende soorten, er is niet één angststoornis.


    Ikzelf heb een gegeneraliseerde angststoornis (maar 2% van de gehele bevolking heeft dit) en heb twee dagen geleden de diagnose van depressiviteit gekregen, al geloof ik van dat laatste zelf helemaal niets. :'D


    Yup, dat vraag ik me ook af. Ik kan me echt niet voorstellen dat 75% van het forum depressief is. Anyway, bij mij is het bevestigd. Ik heb een dysthyme stoornis, ook wel bekend als dysthymie. Het wordt behandeld met het medicijn Aripiprazol. En als het nog niet erger kan heb ik ook nog eens p.d.d. - n.o.s. en dat weet ik al sinds groep 2.

    [ bericht aangepast op 3 feb 2014 - 18:53 ]


    26 - 02 - '16

    Ik heb helemaal niets & ik ben blij dat dat zo is. Ik heb zelf alleen faalangst bij mezelf 'gediagnosticeerd', maar dat is ook enkel voor bijvoorbeeld rij-examen of eindexamens etc. Als er heel veel druk achter zit in ieder geval.


    Life is hard and then we die

    Orenda schreef:
    Faalangst, dyscalculie (heel erg moeite hebben met rekenen en cijfers), en migraine. Allemaal heel erg leuk, natuurlijk...
    En wat ik even vergeten was, ik moet getest worden op ADD (soort van ADHD, alleen is het dan allemaal heel erg druk in je hoofd en niet daarbuiten).


    Migraine is niks psychologisch.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Meraki schreef:
    Ik vraag me echt af bij hoeveel mensen de stoornis(sen) die ze hebben echt bewezen zijn en wie er gewoon aan zelfdiagnose doen.

    Ook bij de mensen die 'angststoornis' zeggen, dat is een algemene term, er zijn verschillende soorten, er is niet één angststoornis.

    Ikzelf heb een gegeneraliseerde angststoornis (maar 2% van de gehele bevolking heeft dit) en heb twee dagen geleden de diagnose van depressiviteit gekregen, al geloof ik van dat laatste zelf helemaal niets. :'D


    Diagnoses kunnen ook flink in de verkeerde hoek vallen. Een vriendin van me heeft 12 jaar rondgelopen met de sticker 'asperger', dús 'autist', en nu blijkt dat ze het helemaal niet heeft. Hulpverlening heeft het ook heel vaak bij het verkeerde eind. Zelfs als je een diagnose hebt, kan het weleens verschillen met de werkelijkheid. Ik denk dat je zelf het beste weet of je je goed voelt of niet, maar inderdaad, zelfdiagnose is niet de oplossing daarvoor. Sowieso, dat stickertje 'depressief', als dat eenmaal in de buitenwereld is, heb je een krabber nodig om het ervan af te schrapen.
    Ik heb zelf ooit twee diagnoses gehad, één daarvan was vastgesteld zonder test, zonder ondervraging, maar gewoon aan het feit dat ik bij een psycholoog aanklopte. Dat noem ik geen diagnose.


    Searching heavens for another earth