• Ik heb alweer geen idee in welk subforum dit thuishoort, maar dit leek me het meest logische.
    Naar aanleiding van het topic voor 'gewone' ziektes - klik - vroeg ik me af of jullie ook "ziektes", bij gebrek aan betere woorden, hebben, maar dan op psychologisch vlak.

    Zelf ben ik hoogbegaafd en hoogstwaarschijnlijk ook hoogsensitief, al is dat laatste nog altijd niet officieel bevestigd.

    [ bericht aangepast op 3 feb 2014 - 22:43 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    ADD & verhoogde angst ;x


    "Don't look back, you're not going that way."

    Verwerkingsstoornis, HSP en verlatingsangst

    x

    [ bericht aangepast op 4 april 2014 - 21:17 ]


    'I literally put my heart into those pages'

    Ik ben getest op ADHD, maar dat heb ik niet.
    Ik heb een tijdje aan automutilatie gedaan, maar daar ben ik overheen.
    Nu heb ik last van lentemoeiheid, waardoor veel woedeaanvallen etc. naar boven komen, maar echt een psychische stoornis is dat niet.

    [ bericht aangepast op 4 april 2014 - 21:29 ]


    Tell me about it, stud.

    ADD, maar voor de rest nergens last van :)


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Ik ben heel erg onzeker, maar dat zal ik geen stoornis noemen. Wel ben ik een Hoog Sensitief persoon, maar ook dat vind ik niet echt een stoornis. Verder ben ik gewoon voor heel veel dingen bang.

    @ribery heb je wel eens de documentaire 'mij niet gezien' bekeken? dat gaat over onzichtbare eetstoornissen, dus ook over NAO. ik weet niet of je er wat aan hebt maar ik dacht misschien vind je het wel interessant (:


    everything you're running away from is in your head, darling.

    porselein schreef:
    @ribery heb je wel eens de documentaire 'mij niet gezien' bekeken? dat gaat over onzichtbare eetstoornissen, dus ook over NAO. ik weet niet of je er wat aan hebt maar ik dacht misschien vind je het wel interessant (:

    Oh zeker, dankjewel! Ik doe een documentaireopleiding en denk erover deze ziekte aan het licht te brengen tijdens mijn eindflm, omdat ik zo gefrustreerd ben over het feit dat niemand het begrijpt en er geen aandacht voor is. Zeker waard om naar te kijken ter inspiratie dus, thanks!

    [ bericht aangepast op 21 april 2014 - 20:37 ]


    ars moriendi

    Ik heb p.d.d. -n.o.s, dyscalculie(niet officieel getest) en een aantal fobieën


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Fisher schreef:
    @ Hierboven

    Daarbij komt ook nog dat mensen vaak te zwaar gediagnosticeerd worden, omdat de verzekering anders niets vergoed.
    En als je eenmaal zo'n zwaarder label hebt, ga je je er vaak ook een beetje na gedragen (mensen worden dus zieker...)

    Mijn broertje bijvoorbeeld. Sinds ze dachten dat hij ADHD heeft ging hij zich ook meer 'ADHD-erig' (ofzo) gedragen. Echt heel vervelend.
    En dan ook nog tegen mij zeggen:''Jij bent de ADHD-er!'' en van mij zie je het niet zo goed maar ja.

    Ik heb dus ADHD en verder ben ik hoogsensitief.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Tumnus schreef:
    (...)
    Mijn broertje bijvoorbeeld. Sinds ze dachten dat hij ADHD heeft ging hij zich ook meer 'ADHD-erig' (ofzo) gedragen. Echt heel vervelend.
    En dan ook nog tegen mij zeggen:''Jij bent de ADHD-er!'' en van mij zie je het niet zo goed maar ja.

    Ik heb dus ADHD en verder ben ik hoogsensitief.


    Dat herken ik ook heel erg van mijn broertje. Niet sinds hij de diagnose heeft, maar sinds hij op het speciaal onderwijs zit. Hij is autistisch dus moest naar een REK 4 school. Alleen is zijn vorm van autisme heel anders dan dat de rest van de groep heeft. Dus hij begon langzamerhand al dat gedrag van hen te kopiëren.

    [ bericht aangepast op 26 april 2014 - 18:09 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Ben nooit getest.


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.

    H.S.P.
    High Sensitive Person


    Everybody wants happiness nobody wills pain, But you can't have a rainbow without a little rain <3

    Nori schreef:
    Ehm, ik heb faalangst (weet niet of het erbij hoort) en ik heb een fobie voor spuiten :Y)


    Faalangst: Cursus gehad, stuk minder geworden, ben een stuk zekerder van mezelf.
    Spuiten: Whut. Spuiten? Ik bedoel naalden, en die angst heb ik overwonnen. *geeft zichzelf een schouderklopje* :Y)
    Ik heb de laatste tijd wel vreselijk veel nachtmerrie's waarin ik ergens vast zit terwijl er allemaal insecten over me heen kruipen, echt verschrikkelijk.


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Ik heb ODD, lichtelijk CD. Ook heb ik dwangneurose.

    [ bericht aangepast op 30 april 2014 - 12:30 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Sensorische intergratie stoornis en dyslexie


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."