• Ik heb alweer geen idee in welk subforum dit thuishoort, maar dit leek me het meest logische.
    Naar aanleiding van het topic voor 'gewone' ziektes - klik - vroeg ik me af of jullie ook "ziektes", bij gebrek aan betere woorden, hebben, maar dan op psychologisch vlak.

    Zelf ben ik hoogbegaafd en hoogstwaarschijnlijk ook hoogsensitief, al is dat laatste nog altijd niet officieel bevestigd.

    [ bericht aangepast op 3 feb 2014 - 22:43 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Aravis schreef:
    Ik kan niet geloven dat de helft van de posters depressie heeft/heeft gehad... een depressie is meer dan een paar dagen in een dipje zitten.


    Klopt, maar het is algemeen bewezen dat personen met een psychische stoornis meer het internet op gaan om daar hun gevoelens kwijt te kunnen dan in real met personen te gaan praten - dus zo gek is het niet dat hier meer personen zitten met een depressie.

    Daarnaast, iedereen die het hier schrijft heeft een diagnose gehad.


    Ednos (geen idee wat de nederlandse term daar ook alweer voor was), MDD en PTSS.

    en voor je ook op mij wil gaan bitchen dat ik overdrijf of lieg: ik ben voor allemaal gediagnosticeerd.

    [ bericht aangepast op 21 april 2014 - 21:33 ]


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Ik moet wel even zeggen dat ik het vreselijk vind om te lezen van iedereen, ik heb mijn eigen diagnoses ook op dit topic gezet en het doet me altijd wel wat om te lezen van anderen, ik hoop dat iedereen met een stoornis of wat dan ook zich beter gaat voelen, en er over praat met iemand want anders vreet je jezelf op van binnen en word het alleen maar erger. Hiermee wil ik dus zeggen, als er iets is of je hebt iemand nodig om mee te praten, je kan me altijd een PB sturen.

    [ bericht aangepast op 29 okt 2013 - 19:08 ]


    I didn't trip! I just simply gave the floor a hug! We haven't seen each other in a while!

    Eetstoornis NAO. En dat is best rot, aangezien daar behoorlijk wat onbegrip over is. Niet elke persoon met een eetstoornis is namelijk een vel over been meisje van 14.
    Edit: en dyscalculie, maar dat valt nogal in het niet bij het bovenstaande tbh.

    [ bericht aangepast op 18 dec 2013 - 16:35 ]


    ars moriendi

    Ik heb een eetstoornis en depressie, en heb een sociale angststoornis lijkt mij maar niemand heeft het ooit bevestigd dus nu voel ik mij echt zo'n persoon die gaat schreeuwen die van alles heeft maar niets heeft maar dat ben ik niet. Denk ik tenminste. Ik loop al 3 jaar met deze dingen rond, en mijn sociale angststoornis al bijna sinds dat ik kan herinneren, maar niemand boeit het echt. Maar goed. En mensen willen mij nu iets op gaan drukken, aangezien mijn cijfers niet fantastisch zijn. Dat vind ik zelf persoonlijk nog al dom, want er mankeert heus niets met mij.

    Robbery schreef:
    Eetstoornis NAO. En dat is best rot, aangezien daar behoorlijk wat onbegrip over is. Niet elke persoon met een eetstoornis is namelijk een vel over been meisje van 14.
    Edit: en dyscalculie, maar dat valt nogal in het niet bij het bovenstaande tbh.


    Dat ja, iedereen denkt dat als je een eetstoornis hebt dat je dan zo dun bent als een stok, maar dat is meestal niet eens zo. Het kan iedereen zijn, hoe je lichaam er ook maar uit ziet. Mensen die zelf geen eetstoornis hebben denken dat je van een eetstoornis afvalt, ook al ben ik juist aangekomen.

    Scoliose, migraine, Dysthymie stoornis


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Ik heb depressie gehad. En verder niets.


    Some people are art and do art at the same time

    dyslexie en ik ben hoogsensitief, waardoor ik veel last heb van stemmingswisselingen


    I wish dreams were like wishes and wishes came true. Because in my dreams I’m always with you!

    Wij (mijn ouders en ik) hebben nu stappen ondernomen om er echt wat aan te doen
    Ik heb het syndroom van Asperge.
    Waarschijnlijk begin ik nog binnen 2 maanden met een therapie van 2 dagdelen per week
    Ik vind het heel moeilijk om er mee om te gaan
    Alhoewel ik het heel fijn vind dat ik weet dat het niet allemaal aan mezelf ligt vind ik het moeilijk
    om deze stappen te zetten


    Hoe gaan jullie er mee om?


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Bij mij is er Hypochondrie vastgesteld en Post traumatische stress stoornis. Maar het gaat nu al sowieso stukken beter met mij aangezien ik ook bij een psycholoog loop (:


    Sometimes it's best not to care.

    HazeI schreef:
    Wij (mijn ouders en ik) hebben nu stappen ondernomen om er echt wat aan te doen
    Ik heb het syndroom van Asperge.
    Waarschijnlijk begin ik nog binnen 2 maanden met een therapie van 2 dagdelen per week
    Ik vind het heel moeilijk om er mee om te gaan
    Alhoewel ik het heel fijn vind dat ik weet dat het niet allemaal aan mezelf ligt vind ik het moeilijk
    om deze stappen te zetten


    Hoe gaan jullie er mee om?

    Toen ik nog ziek was, heb ik alles keihard ontkend en tegen iedereen geroepen dat alles goed met mij ging.
    Mijn ouders en vrienden hebben me toen gedwongen in therapie te gaan. De psychologe heeft me daarna geholpen te accepteren dat er iets mis was.
    Ikzelf kon er in ieder geval absoluut niet mee om gaan.


    I am an idiot, I move.

    waarschijnlijk dyslexie en adhd ja en astma maar of dat erbvij hoor


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik heb PDD NOS en ESM ( Ernstig Spraaktaal probleMen.) Een taalstoornis. Mensen begrijpen mij soms niet _O_

    [ bericht aangepast op 13 jan 2014 - 20:18 ]


    Save me

    Faalangst, maar voor de rest niks zover ik weet.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered