• Ik heb alweer geen idee in welk subforum dit thuishoort, maar dit leek me het meest logische.
    Naar aanleiding van het topic voor 'gewone' ziektes - klik - vroeg ik me af of jullie ook "ziektes", bij gebrek aan betere woorden, hebben, maar dan op psychologisch vlak.

    Zelf ben ik hoogbegaafd en hoogstwaarschijnlijk ook hoogsensitief, al is dat laatste nog altijd niet officieel bevestigd.

    [ bericht aangepast op 3 feb 2014 - 22:43 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ik kan niet geloven dat de helft van de posters depressie heeft/heeft gehad... een depressie is meer dan een paar dagen in een dipje zitten.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Lasaraline schreef:
    Ik kan niet geloven dat de helft van de posters depressie heeft/heeft gehad... een depressie is meer dan een paar dagen in een dipje zitten.


    Bij mij is 't vastgesteld door een arts. Ik heb er al meer dan 4 jaar last van. Dus ja, ik weet inmiddels ook wel dat het niet zo maar een dipje is.

    [ bericht aangepast op 7 okt 2013 - 17:58 ]


    26 - 02 - '16

    heel, maar dan ook hele erge faalangst raak in feite al in paniek als ik iets laat vallen bij wijze van spreken


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Lasaraline schreef:
    Ik kan niet geloven dat de helft van de posters depressie heeft/heeft gehad... een depressie is meer dan een paar dagen in een dipje zitten.


    True that. Ik vind ook dat mensen veel te snel zeggen dat ze depressief zijn. Als het is vastgesteld door een arts oid, oké, maar je hebt ook genoeg mensen die zo'n diagnose bij zichzelf stellen en daar kan ik echt heel slecht tegen :')

    [ bericht aangepast op 7 okt 2013 - 18:03 ]


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

    jacewayland schreef:
    (...)

    True that. Ik vind ook dat mensen veel te snel zeggen dat ze depressief zijn. Als het is vastgesteld door een arts oid, oké, maar je hebt ook genoeg mensen die zo'n diagnose bij zichzelf stellen en daar kan ik echt heel slecht tegen :')


    Ik vind sowieso niet dat mensen diagnose bij zichzelf kunnen stellen. Ik bedoel, ze hebben daar de kennis niet eens voor. En het is niet van 'oh, ik zit niet zo lekker in mijn vel. Ik ben vast depressief' Dat vind ik namelijk al helemaal stom. Of dat mensen bij het minste of geringste roepen dat ze depri zijn, terwijl ze niet eens weten hoe het is om echt depressief te zijn.


    26 - 02 - '16

    Maven schreef:
    (...)

    Ik vind sowieso niet dat mensen diagnose bij zichzelf kunnen stellen. Ik bedoel, ze hebben daar de kennis niet eens voor. En het is niet van 'oh, ik zit niet zo lekker in mijn vel. Ik ben vast depressief' Dat vind ik namelijk al helemaal stom. Of dat mensen bij het minste of geringste roepen dat ze depri zijn, terwijl ze niet eens weten hoe het is om echt depressief te zijn.


    Ben ik met je eens! Maar er zijn echt zat mensen die een diagnose bij zichzelf stellen en daar heb ik zo'n gruwelijke hekel aan. En inderdaad, ook mensen die roepen dat ze al depressief zijn als ze een slechte dag hebben, gatverdamme. Ik loop zelf ook al drie jaar met een depressie rond en ik kan me gewoon heel erg kwaad maken om zulke mensen.


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

    Maven schreef:
    (...)

    Bij mij is 't vastgesteld door een arts. Ik heb er al meer dan 4 jaar last van. Dus ja, ik weet inmiddels ook wel dat het niet zo maar een dipje is.


    Ik zeg ook niet dat niemand hier depressief kan zijn, als het vastgesteld is door een arts heb ik er geen twijfels bij, maar gewoon doen alsof je leven zo fantastisch zwaar is dat anderen het "gewoon niet kunnen begrijpen. Het is een depressie, een zware", daar krijg ik het van.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik heb een heleboel fobieën en angsten maar niks is echt vastgesteld. Wel heb ik een maandje op een psychiatrie voor 12 tot 18-jarigen gezeten, het was de adolescentie afdeling maar dat klopt niet helemaal, en hun dachten dat ik autisme heb, maar ze hebben het nooit helemaal uitgezocht dus njaa.


    ×Berlimirangabanmelimarnoemarkaylineranstalviegai×She walks in starlight in another world×

    PDD-nos op sociaal/emotioneel vlak en ik ben al een hele tijd nogal down. Het is niet vastgesteld dus ik noem het geen depressie.
    En ik heb identiteitsproblemen.

    [ bericht aangepast op 18 okt 2013 - 12:22 ]


    Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty! - Jinx, the Loose Cannon.

    Ik ben gediagnosticeerd met Bipolariteit Type 2 en zware depressie. Life is good.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Zware depressie, eetstoornis, angststoornis. Ze denken dat ik stemmen hoor door mijn angststoornis en depressie, maar schizofrenie zit bij mij in de familie.


    Your make-up is terrible

    Ik ben toen ik ergens 6 was getest omdat ik niet wou meewerken in de klas. 16 jaar na dit onderzoek vertelde m'n ma pas dat ik adhd heb. Een lichte vorm weliswaar. In die test stonden dingen die ik vandaag nog kan herkennen, nadat ik die test heb gezien ben ik soort van "down" geworden..
    Nu ik erover nadenk- ik ben er niet op getest ofzo- denk ik dat ik sociale faalangst heb. En niet zo'n klein beetje ook.. Nog maar drie dagen geleden zei ik een fuif af die ik al langer een maand gepland had..
    Ik heb ook moeite met.. Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen. Het is moeilijk om zinnen te laten kloppen, zeg maar.. Alleen als ik spreek. Rare zinsbouw enzo. Maar ik ben daar nooit op getest geweest..

    Lichte faalangst, bindings- en sociale angst. Ik ben nog niet zo lang uit een depressie, inclusief zelfverwondingen, inmiddels onder controle, zelfs met slechte dagen. Gelukkig nooit suïdicaal geweest, lichte vorm van hoogtevrees.

    Ik ben nooit echt getest, faalangst en depressie zijn bewezen maar bijna niemand weet van mijn selfharm.


    ''Everytime I close my eyes, It's like a dark paradise.'' - Lana Del Rey.

    Aravis schreef:
    Ik kan niet geloven dat de helft van de posters depressie heeft/heeft gehad... een depressie is meer dan een paar dagen in een dipje zitten.


    Ik ook niet, ik ben ongeveer een jaar depressief geweest + zieke van Pfeiffer tegelijkertijd. Het is echt niet zo als je even *klote* voelen.


    ''Everytime I close my eyes, It's like a dark paradise.'' - Lana Del Rey.

    Meerdere persoonlijkheidsstoornissen (o.a; NAO), depressie, identiteitsstoornis, Paniekstoornis (ernstige paniek aanvallen) de-realisatie en de-personalisatie horen daar ook bij. Ziektevrees, pleinvrees. PDS (Prikkelbare darm) hoort officieel ook in het lijstje wat samenhangt met mijn paniek en angst. Eetstoornis (uithongeren) onverwerkte trauma's, faalangst, verlatingsangst, Ik heb meerdere therapieën gehad, vanaf dat ik een jaar of 14 was. Ik zit nog steeds in therapie, heb net een jaar een vijf daagse groepstherapie gehad, en nu ga ik naar het volgende traject. Het is allemaal vastgesteld wat hierboven staat.

    [ bericht aangepast op 29 okt 2013 - 18:55 ]


    I didn't trip! I just simply gave the floor a hug! We haven't seen each other in a while!