• Hoi,

    Gezien het niet meevalt om lezers voor je te verhalen te werven doordat je je creaties maar op weinig manier kunt en mag promoten, vroeg ik me af of de regels niet iets versoepeld kunnen worden omtrent het maken van reclame in gastenboeken.

    Er zijn namelijk veel mensen die op hun profiel aangeven reclame te willen ontvangen, maar wanneer je hier als schrijver in mee zou gaan, overtreed je nog steeds de huisregels.

    Ik wil absoluut niet dat de ban opgeheven wordt en iedereen overal reclame mag maken, maar dat er een regeltje bij komt dat het maken van reclame in gastenboeken enkel is toegestaan als diegene daar om vraagt.

    EDIT (mod):

    Mod-mededeling

    In dit topic vindt je verdere informatie. =)

    Hierbij een slotje. ^^

    [ bericht aangepast op 8 okt 2013 - 9:26 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 27 okt 2013 - 14:28 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ensiferum schreef:
    (...)

    Ik denk dat iedere schrijver het leuk vindt als zo veel mogelijk mensen zijn verhaal lezen. Ik heb een verhaal met maar twee actieve abo's en ik vind het evenzogoed een hartstikke leuk verhaal om aan te schrijven, maar ik zou het nog leuker vinden als er meer mensen zouden die ik met mijn verhaal kan vermaken (want dat is waar ik hier voor schrijf).

    Gisteren heb ik veel mensen aangeschreven (gewoon om eens te proberen, ik wist niet dat het niet mocht) voor een nieuw verhaal en daardoor heb ik op een dag meer dan zestig abo's gekregen. Van mensen die het fijn vonden dat ik hen op het verhaal had geattendeerd. Van hen kreeg ik hele leuke reacties en ik zou liegen als ik zou zeggen dat dat me niets doet.

    Topics aanmaken trekt wel wat mensen, maar toch aanzienlijk minder mensen dan het persoonlijk aanschrijven van mensen die graag lezen over jouw onderwerp. Ik hoop dat ik het zo een beetje heb duidelijk gemaakt waarom ik het fijn vindt. ^^


    Ooh op zo'n manier. Ik begrijp het! Thanks voor het uitleggen. (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ensiferum schreef:
    (...)

    Dat is dan vervelend voor degene die gemeld wordt, maar ik vind het geen reden om dan maar helemaal geen reclame te mogen maken.

    Dat zeg ik toch ook helemaal niet. :') Ik merk het alleen op als puntje waar men rekening mee kan houden. Het zijn de mods uiteindelijk die de regel zouden aanpassen en handhaven, dus zij moeten over dit soort dingen nadenken. I wuz just sayin'.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Nym schreef:
    (...)
    Dat zeg ik toch ook helemaal niet. :') Ik merk het alleen op als puntje waar men rekening mee kan houden. Het zijn de mods uiteindelijk die de regel zouden aanpassen en handhaven, dus zij moeten over dit soort dingen nadenken. I wuz just sayin'.


    Okee dan heb ik dat verkeerd opgevat. Mijn excuses. [a]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Wat er in een andermans gastenboek komt interesseert mij eigenlijk niet, ik wil het gewoon niet in de mijne. Komt het bij mij, dan wordt het gemeld. Punt.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik haat reclame, dus ik blijf tegen. Want weten jullie wat er dan gebeurd? Hetzelfde als bij kudo's. Komen smeken en als je dan reageer van dat het verboden is, komen ze de zielige uithangen. Dat allemaal terwijl er duidellijk staat op mijn profile dat ik geen reclame wilt. Als de regel wordt aangepast, wordt het vast erger. Dus nee, sorry. Ik snap dat niet iedereen credits heeft, want dat had ik 2 jaar lang ook niet en het was flink moeilijk om lezers te krijgen. Het is inderdaad fijn om veel lezers te hebben, want het motiveert heel veel, maar als velen eerlijk zijn, schrijven ze alleen voor de abo's en niet voor het plezier en dat vind ik pas kinderachtig.


    -

    Avarosa schreef:
    Wat er in een andermans gastenboek komt interesseert mij eigenlijk niet, ik wil het gewoon niet in de mijne. Komt het bij mij, dan wordt het gemeld. Punt.


    26 - 02 - '16

    Rey schreef:
    Ik haat reclame, dus ik blijf tegen. Want weten jullie wat er dan gebeurd? Hetzelfde als bij kudo's. Komen smeken en als je dan reageer van dat het verboden is, komen ze de zielige uithangen. Dat allemaal terwijl er duidellijk staat op mijn profile dat ik geen reclame wilt. Als de regel wordt aangepast, wordt het vast erger. Dus nee, sorry. Ik snap dat niet iedereen credits heeft, want dat had ik 2 jaar lang ook niet en het was flink moeilijk om lezers te krijgen. Het is inderdaad fijn om veel lezers te hebben, want het motiveert heel veel, maar als velen eerlijk zijn, schrijven ze alleen voor de abo's en niet voor het plezier en dat vind ik pas kinderachtig.


    Ik denk niet dat je voor een ander kunt bepalen waarom ze schrijven, maar dat terzijde. Waarom zou er meer reclame komen? Als jij niks op je profiel zet, mogen ze bij jou geen reclame maken. Doen ze dat wel, dan volgen er dezelfde sancties als nu. Voor jou maakt het dan geen verschil.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik denk dat ik het logisch vind dat anderen geen reclame op hun gastenboek wil, maar als je met de suggestie bedoelt dat je reclame op andermans gastenboek mag droppen tenzij diegene op haar of zijn profiel heeft staan dat hij dat niet wil, ben ik voor.


    Some people are art and do art at the same time

    Het probleem met wat jij voorstelt, is dat verschillenden gewoon op heel veel/meerdere profielen reclame maken. Als iemand reclame maakt bij iemand waarbij het wel mag, EN bij iemand waar het niet mag, wat dan? Ik vind dat daar de lijn te vaag is.
    De moderators zijn nu aan het overleggen wat we ermee kunnen doen.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ensiferum schreef:
    (...)

    Ik denk niet dat je voor een ander kunt bepalen waarom ze schrijven, maar dat terzijde. Waarom zou er meer reclame komen? Als jij niks op je profiel zet, mogen ze bij jou geen reclame maken. Doen ze dat wel, dan volgen er dezelfde sancties als nu. Voor jou maakt het dan geen verschil.

    Er zullen altijd mensen zijn die tussen de regeltjes proberen te lezen, zelfs als deze regels heel duidelijk zijn. Als er een uitzondering wordt gemaakt, zullen er echt mensen zijn die denken dat het dan nog steeds mag. Net als bij het stoplicht. Stoplicht gaat op groen, iedereen rijdt. Stoplicht gaat op oranje, nog een paar mensen rijden door. Stoplicht gaat op rood en er zal altijd een persoon zijn die denkt: "Ja, maar net was hij op oranje." en die rijdt dan ook door. Als het stoplicht al langer op rood staat is de kans minder groot dat dat gebeurt.


    From these ashes, I will rise

    Helado schreef:
    Het probleem met wat jij voorstelt, is dat verschillenden gewoon op heel veel/meerdere profielen reclame maken. Als iemand reclame maakt bij iemand waarbij het wel mag, EN bij iemand waar het niet mag, wat dan? Ik vind dat daar de lijn te vaag is.
    De moderators zijn nu aan het overleggen wat we ermee kunnen doen.


    Waarom is de lijn te vaag? Zodra hij reclame maakt bij een profiel die daar niet om vraagt, dan overtreedt hij de regel.
    Wat is daar onduidelijk aan?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ensiferum schreef:
    (...)

    Waarom is de lijn te vaag? Zodra hij reclame maakt bij een profiel die daar niet om vraagt, dan overtreedt hij de regel.
    Wat is daar onduidelijk aan?


    Dat elke user die reclame maakt, er echt niet op let of hij/zij al dan niet de regel overtreedt. De meeste users die het doen, doen het ook maar enkele keren, omdat ze gewoon niet weten dat het niet mag.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Leonhardt schreef:
    (...)
    Er zullen altijd mensen zijn die tussen de regeltjes proberen te lezen, zelfs als deze regels heel duidelijk zijn. Als er een uitzondering wordt gemaakt, zullen er echt mensen zijn die denken dat het dan nog steeds mag. Net als bij het stoplicht. Stoplicht gaat op groen, iedereen rijdt. Stoplicht gaat op oranje, nog een paar mensen rijden door. Stoplicht gaat op rood en er zal altijd een persoon zijn die denkt: "Ja, maar net was hij op oranje." en die rijdt dan ook door. Als het stoplicht al langer op rood staat is de kans minder groot dat dat gebeurt.


    Nou dan moet er een duidelijk bericht komen over het reclame maken. Ik wist bijvoorbeeld ook niet dat het niet mocht, totdat ik erop werd gewezen.
    Ik zie echt niet in hoe je hier tussen de regels door zou kunnen lezen. Er staat bij een profiel dat er reclame gemaakt mag worden of er staats helemaal niets. Zo simpel is het.

    Natuurlijk zijn er mensen die toch niet naar die regels luisteren, maar die zijn er nu ook. Duidelijkheid scheppen zou dat denk ik niet verergeren. Bovendien vind ik het nog steeds vreemd tegenover een groot deel van de users die zelf graag op de hoogte wordt gehouden van leuke stories.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Helado schreef:
    (...)

    Dat elke user die reclame maakt, er echt niet op let of hij/zij al dan niet de regel overtreedt. De meeste users die het doen, doen het ook maar enkele keren, omdat ze gewoon niet weten dat het niet mag.


    Nou, dan is het probleem toch helemaal opgelost? Als het maar enkele keren voorkomt en stopt na een waarschuwing van jullie!


    Every villain is a hero in his own mind.

    Scorpia schreef:
    Ik denk dat ik het logisch vind dat anderen geen reclame op hun gastenboek wil, maar als je met de suggestie bedoelt dat je reclame op andermans gastenboek mag droppen tenzij diegene op haar of zijn profiel heeft staan dat hij dat niet wil, ben ik voor.


    Het is zelfs andersom wat ik suggereer: dat je alleen reclame mag droppen als de user zelf aangeeft reclame te willen op zijn profiel.


    Every villain is a hero in his own mind.