• De stelling van deze week luidt:
    Het collegegeld voor studenten moet omlaag.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ensiferum schreef:
    Eens. Het is verschrikkelijk hoog en betekent voor de meeste studenten die er niet naast kunnen werken een lening.


    You are beautiful, you are love.

    Yes please


    Alleen maar tranen van geluk

    Flannery schreef:
    Eens, de drempel voor veel mensen om te gaan studeren wordt een stuk lager, vaak omdat veel studenten nog geen 18 zijn en dus geen recht hebben op studiefinanciering of een andere lening. Ouders moeten deze afsluiten en dat is voor sommigen ook lastig vanwege de financiële situatie thuis.

    Absoluut.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Helemaal mee eens.
    Ook mensen met minder geld moeten de kans krijgen om door te kunnen leren.


    Fuck the world, love yourself

    Omdat ik alles zelf betaal van mijn studies wil ik dan ook niet anders zeggen dan 'Ja, dat moet.' maar eigenlijk vind ik diep van binnen van niet.
    Ik studeer Chemie en dat is een heel dure richting. Je kan je niet voorstellen hoe duur sommige stoffen zijn en uit het inschrijvingsgeld van alle leerlingen kunnen ze dingen zoals dit betalen en ook een toekomst bieden in duurde richtingen. Ik vind het dus meer dan correct dat iedereen evenveel geld moet betalen eigenlijk zodat de kosten bij ieder niet te hoog zouden oplopen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Flannery schreef:
    Eens, de drempel voor veel mensen om te gaan studeren wordt een stuk lager, vaak omdat veel studenten nog geen 18 zijn en dus geen recht hebben op studiefinanciering of een andere lening. Ouders moeten deze afsluiten en dat is voor sommigen ook lastig vanwege de financiële situatie thuis.
    Als de financiële toestand thuis slecht is, kan je toch altijd een beurs aanvragen?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Dat zou echt ontzettend fijn zijn, aangezien studeren gewoon heel erg duur is, maar ik begrijp ook wel dat het zoveel geld kost, aangezien de universiteit de student natuurlijk veel aan moet bieden. Wat ik wel echt vind, is dat de prijs van de boeken omlaag moet. De boeken die ik voor blok één moest aanschaffen waren echt onwijs duur, en dat is dus niet eens voor het hele jaar, maar voor maar een maand of drie. Ik heb zelfs een boek dat volgens mij boven de honderd euro kostte en het is gewoon een paperback.

    [ bericht aangepast op 13 okt 2013 - 12:04 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik ben het er niet per se mee eens. Alles wat het collegegeld goedkoper wordt, moet de regering toch weer betalen. Dus wat dat betreft maakt het niets uit.
    Daarnaast heb ik een vrij conservatieve blik, dus ook wat dat betreft. Wat mij betreft moet de universiteit toch een privilege en moet je daar de juiste houding voor hebben en als jij écht naar de uni wilt, krijg je dat geld wel bijeen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ensiferum schreef:
    Eens. Het is verschrikkelijk hoog en betekent voor de meeste studenten die er niet naast kunnen werken een lening.


    Veel studenten die er naast werken moeten ook alsnog geld lenen, just saying.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Halleluja, graag! =DD
    Goddomme. Krijg misschien ook al een stufi meer, en misschien wordt de studenten-OV afgeschaft, dus waar mag ik van gaan leven? En wáár moet ik leven? Een doos onder een brug? Niet echt prettig met dit weer..


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Eens, mijn zus is sinds kort gaan studeren, en mijn zus en mijn ouders hebben in deze 2 maanden tijd, wel bijna 3500 euro geïnvesteerd in boeken en schoolgeld en treingeld.


    “Don't cry because it's over, smile because it happened."

    Eens.


    De rustigste manier van zelfmoord is houden van een vreemdeling.

    Tegen. De subsidies moeten omhoog.

    [ bericht aangepast op 13 okt 2013 - 15:53 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Eens (:


    Darling, in the end, you've got to be your own hero, because everybody's busy trying to save themselves.