• De Verenigde Naties zijn bezig met een onderzoek naar de vraag of Zwarte Piet racistisch is. Vier VN-rapporteurs over culturele minderheden en racisme hebben Nederland om opheldering gevraagd over de viering van het sinterklaasfeest nadat ze klachten hadden ontvangen over het stereotiepe karakter van Zwarte Piet.

    Dat blijkt uit brieven die NRC Handelsblad vandaag heeft gepubliceerd. De VN-rapporteurs waarschuwden dat Nederland betrokken minderhedenorganisaties moet raadplegen als de regering Sinterklaas op de UNESCO-lijst van immaterieel cultureel erfgoed zou willen plaatsen.

    Bron: hln. be
    =====================

    Zo is alles racistisch
    Draculea schreef:
    Ik kan echt totaal niet tegen dit soort dingen en het feit dat ik er totaal niets tegen kan doen om het te laten stoppen maakt me alleen nog maar kwader. De mensen die tegen de zwarte pieten zijn mogen wat mij betreft allemaal oprotten uit Nederland. Dat zijn namelijk geen Nederlanders. En de andere landen moeten zich er niet mee gaan bemoeien, idioten.


    TEKEN NU DE PETITIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    [ bericht aangepast op 23 okt 2013 - 8:47 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Nou wordt ie helemaal mooi, dat slaat toch helemaal nergens op..


    'Darling, just hold on'

    Ik hoorde het, dit vind ik echt bullshit. Het gaat niet om zwarte mensen, het gaat om blanke die zwart zijn van het roet van een schoorsteen. Niemand is racistisch, het is een kinderfeest en die kinderen hebben het nog niet eens door.


    Your make-up is terrible

    Hatsumomo schreef:
    Ik hoorde het, dit vind ik echt bullshit. Het gaat niet om zwarte mensen, het gaat om blanke die zwart zijn van het roet van een schoorsteen. Niemand is racistisch, het is een kinderfeest en die kinderen hebben het nog niet eens door.


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Hatsumomo schreef:
    Ik hoorde het, dit vind ik echt bullshit. Het gaat niet om zwarte mensen, het gaat om blanke die zwart zijn van het roet van een schoorsteen. Niemand is racistisch, het is een kinderfeest en die kinderen hebben het nog niet eens door.


    The universal language of art.

    Hatsumomo schreef:
    Ik hoorde het, dit vind ik echt bullshit. Het gaat niet om zwarte mensen, het gaat om blanke die zwart zijn van het roet van een schoorsteen. Niemand is racistisch, het is een kinderfeest en die kinderen hebben het nog niet eens door.

    Ik vind het echt de grootste onzin ooit. Mensen moeten stoppen met overal een probleem van te maken. Erg jammer dat zo'n leuke, gezellige, Nederlandse feestdag gewoon verpest wordt door een stel zeikers.


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

    Jezus, wanneer houden ze eens op met zeiken? Het is een KINDERfeest, verneuk het niet.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Wat een onzin.


    Miep

    Mensen moeten daarover stoppen met zeiken. Het is een kinderfeest!


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    fallenbadass schreef:
    Ik vind het echt de grootste onzin ooit. Mensen moeten stoppen met overal een probleem van te maken. Erg jammer dat zo'n leuke, gezellige, Nederlandse feestdag gewoon verpest wordt door een stel zeikers.


    The sun loved the moon so much, he died every night to let her breathe.

    Regelrechte onzin.


    Do what people say you can't.

    Hatsumomo schreef:
    Ik hoorde het, dit vind ik echt bullshit. Het gaat niet om zwarte mensen, het gaat om blanke die zwart zijn van het roet van een schoorsteen. Niemand is racistisch, het is een kinderfeest en die kinderen hebben het nog niet eens door.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Ludovicus schreef:
    Nou wordt ie helemaal mooi, dat slaat toch helemaal nergens op..


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Hatsumomo schreef:
    Ik hoorde het, dit vind ik echt bullshit. Het gaat niet om zwarte mensen, het gaat om blanke die zwart zijn van het roet van een schoorsteen. Niemand is racistisch, het is een kinderfeest en die kinderen hebben het nog niet eens door.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Ja, natuurlijk is Zwarte Piet racistisch. Want een schoorsteenveger die door de roet zwart is geworden en op de daken klimt en streken uithaalt met kleine kinderen, dat moet uiteraard verboden worden. Wij zijn echt de allergrootste racisten ter wereld.
    VN, check je feiten nog eens alsjeblieft, dankjewel.

    [ bericht aangepast op 19 okt 2013 - 13:18 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it