• De Verenigde Naties zijn bezig met een onderzoek naar de vraag of Zwarte Piet racistisch is. Vier VN-rapporteurs over culturele minderheden en racisme hebben Nederland om opheldering gevraagd over de viering van het sinterklaasfeest nadat ze klachten hadden ontvangen over het stereotiepe karakter van Zwarte Piet.

    Dat blijkt uit brieven die NRC Handelsblad vandaag heeft gepubliceerd. De VN-rapporteurs waarschuwden dat Nederland betrokken minderhedenorganisaties moet raadplegen als de regering Sinterklaas op de UNESCO-lijst van immaterieel cultureel erfgoed zou willen plaatsen.

    Bron: hln. be
    =====================

    Zo is alles racistisch
    Draculea schreef:
    Ik kan echt totaal niet tegen dit soort dingen en het feit dat ik er totaal niets tegen kan doen om het te laten stoppen maakt me alleen nog maar kwader. De mensen die tegen de zwarte pieten zijn mogen wat mij betreft allemaal oprotten uit Nederland. Dat zijn namelijk geen Nederlanders. En de andere landen moeten zich er niet mee gaan bemoeien, idioten.


    TEKEN NU DE PETITIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    [ bericht aangepast op 23 okt 2013 - 8:47 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Wat een zeurpieten.


    26 - 02 - '16

    Maven schreef:
    Wat een zeurpieten.

    Haha, badum tsssh.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    (...)
    Demonstreren. :Y) Ben je Belgisch toevallig?

    Hoe raad je het toch? :'D Bij ons wordt dat maar heel sporadisch gebruikt ...


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Barnabas schreef:
    (...)
    Haha, badum tsssh.


    Het was gewoon een inkoppertje (krul)


    26 - 02 - '16

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Yes indeed, what about blanke vla, ons hoor je toch ook niet zeuren?


    Blanke vla? Ik voel mij beledigd! Dat die naam wordt toegelaten??? VN, doe hier iets aan!


    Queer zijn is gewoon alles

    Serieus? Word daar nog steeds zo'n fucking drama over gemaakt? Damn, wat een zeikers hierzo in Nederland. En dan wat hé? Dat ze er wat aan gaan doen? Dan word de 'Zwarte Piet' straks de 'Blanke Piet' en dan is Sinterklaas niet meer zoals het geweest is. Sinterklaas is al zó oud, dat ze er nu niet over moeten gaan zeiken. Altijd wel wat fuckers die het verpesten. Laat ze lekker wat drukker worden om echte belangrijkere dingen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Maven schreef:
    Wat een zeurpieten.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    fallenbadass schreef:
    Ik vind het echt de grootste onzin ooit. Mensen moeten stoppen met overal een probleem van te maken. Erg jammer dat zo'n leuke, gezellige, Nederlandse feestdag gewoon verpest wordt door een stel zeikers.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Dooddoenervo schreef:
    (...)
    Blanke vla? Ik voel mij beledigd! Dat die naam wordt toegelaten??? VN, doe hier iets aan!

    Haha, I lol'd.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Rosarum schreef:
    (...)
    Hoe raad je het toch? :'D Bij ons wordt dat maar heel sporadisch gebruikt ...

    Ik zou niet zeggen sporadisch, want ik heb het wel al regelmatig gebruikt. Hier betekent het gewoon iets laten zien hoe het werkt.
    Bv. Een demonstratie van pottenbakken, dan laten mensen zien hoe je potten moet bakken. :')

    [ bericht aangepast op 19 okt 2013 - 19:08 ]


    Take me to wonderland

    mensen gaan veel te ver. Dit is niet op hun gericht en ze moeten dus ook niet zeuren. (zip)

    Ik kan echt totaal niet tegen dit soort dingen en het feit dat ik er totaal niets tegen kan doen om het te laten stoppen maakt me alleen nog maar kwader. De mensen die tegen de zwarte pieten zijn mogen wat mij betreft allemaal oprotten uit Nederland. Dat zijn namelijk geen Nederlanders. En de andere landen moeten zich er niet mee gaan bemoeien, idioten.

    Draculea schreef:
    Ik kan echt totaal niet tegen dit soort dingen en het feit dat ik er totaal niets tegen kan doen om het te laten stoppen maakt me alleen nog maar kwader. De mensen die tegen de zwarte pieten zijn mogen wat mij betreft allemaal oprotten uit Nederland. Dat zijn namelijk geen Nederlanders. En de andere landen moeten zich er niet mee gaan bemoeien, idioten.

    Dit dus ook. ^^


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    arme kindjes :C


    · You want a voice, but your voices sound like violence. You shout so loud but all I hear is silence. ·

    Draculea schreef:
    Ik kan echt totaal niet tegen dit soort dingen en het feit dat ik er totaal niets tegen kan doen om het te laten stoppen maakt me alleen nog maar kwader. De mensen die tegen de zwarte pieten zijn mogen wat mij betreft allemaal oprotten uit Nederland. Dat zijn namelijk geen Nederlanders. En de andere landen moeten zich er niet mee gaan bemoeien, idioten.


    Amen. Het hoort bij de Nederlandse cultuur, en dan als buitenlander nog wel zeuren, well excuse you (meneer Gairo) maar dit is ONS land met ONZE nederlandse cultuur.
    Ga dan maar ergens anders wonen, blerg vreselijke kerel.


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus