• De Verenigde Naties zijn bezig met een onderzoek naar de vraag of Zwarte Piet racistisch is. Vier VN-rapporteurs over culturele minderheden en racisme hebben Nederland om opheldering gevraagd over de viering van het sinterklaasfeest nadat ze klachten hadden ontvangen over het stereotiepe karakter van Zwarte Piet.

    Dat blijkt uit brieven die NRC Handelsblad vandaag heeft gepubliceerd. De VN-rapporteurs waarschuwden dat Nederland betrokken minderhedenorganisaties moet raadplegen als de regering Sinterklaas op de UNESCO-lijst van immaterieel cultureel erfgoed zou willen plaatsen.

    Bron: hln. be
    =====================

    Zo is alles racistisch
    Draculea schreef:
    Ik kan echt totaal niet tegen dit soort dingen en het feit dat ik er totaal niets tegen kan doen om het te laten stoppen maakt me alleen nog maar kwader. De mensen die tegen de zwarte pieten zijn mogen wat mij betreft allemaal oprotten uit Nederland. Dat zijn namelijk geen Nederlanders. En de andere landen moeten zich er niet mee gaan bemoeien, idioten.


    TEKEN NU DE PETITIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    [ bericht aangepast op 23 okt 2013 - 8:47 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Weet je, mensen, als ze Zwarte Piet af gaan schaffen (waarover ik trouwens gelezen heb dat dat niet mocht, ze zouden enkel advies geven), dan ga ik gewoon keihard rebelleren. Dan geven ze me maar zware geldboetes en taakstraffen, dat kan mij niks schelen. Ze zullen mijn favoriete kinderfeest niet van me afpakken. :Y)


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Rosarum schreef:
    Weet je, mensen, als ze Zwarte Piet af gaan schaffen (waarover ik trouwens gelezen heb dat dat niet mocht, ze zouden enkel advies geven), dan ga ik gewoon keihard rebelleren. Dan geven ze me maar zware geldboetes en taakstraffen, dat kan mij niks schelen. Ze zullen mijn favoriete kinderfeest niet van me afpakken. :Y)


    I'm pretty sure making dressing up like Black Pete 'illegal' should be... well.. Illegal. If you follow me. Taking away the right to celebrate what we want, etc. Ill def. boycot it. But like you said, they probably won't do it.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Als ze het al gaan verbieden, vraag ik me af hoe ze gaan controleren dat het niet meer gebeurt.


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Flannery schreef:
    Als ze het al gaan verbieden, vraag ik me af hoe ze gaan controleren dat het niet meer gebeurt.


    Bereid je maar voor op pietcontroles.:')


    Queer zijn is gewoon alles

    Komt er nog een 2e topic hierover, ik hou hiervan :Y)

    Ja, ik denk dat ik een algemeen topic aanmaak.


    Queer zijn is gewoon alles

    Dooddoenervo schreef:
    (...)

    Bereid je maar voor op pietcontroles.:')

    Haha, "Kunt u mij uw kelder laten zien? Wij vermoeden daar spullen met betrekking tot Sinterklaas aan te treffen.".
    Nee, maar serieus. Als mensen Sinterklaas willen vieren, dan vieren ze dat gewoon hoor.


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Wie heeft er last van? Het is een kinderfeest, waar iedereen plezier aan beleefd. Ik snap al deze commotie niet.


    'Powers are divided into Four; the world is guided by one'

    Ik kijk nu een herhaling van Pauw en Witteman. Het gaat over de Zwarte Piet en dat Nederland moet stoppen het feest zo te vieren.


    'Powers are divided into Four; the world is guided by one'

    Flannery schreef:
    (...)
    Haha, "Kunt u mij uw kelder laten zien? Wij vermoeden daar spullen met betrekking tot Sinterklaas aan te treffen.".
    Nee, maar serieus. Als mensen Sinterklaas willen vieren, dan vieren ze dat gewoon hoor.


    O jee, weer een verstoppiet, arresteren die handel!

    Natuurlijk doen mensen dat.


    Queer zijn is gewoon alles

    Dooddoenervo schreef:
    (...)

    Ohh, dus jij vind het onbelangrijk dat ze zo'n oude traditie willen kapotmaken?


    Drogreden :x


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Smoak schreef:
    (...)

    Drogreden :x


    Wat zijn dat?:X


    Queer zijn is gewoon alles

    Dooddoenervo schreef:
    (...)

    Wat zijn dat?:X


    Een redenering die niet klopt :Y)


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Smoak schreef:
    (...)

    Een redenering die niet klopt :Y)


    Ohh, waarschijnlijk wel Ja.:'D

    En amerigo(of hoe dat beest ook noemt) wordt zeker ook verboden omdat dat paard mishandeld wordt? Loop jij maar over een schuin dak. AFSCHAFFEN!


    Queer zijn is gewoon alles

    Bij ons heet dat paard Slecht-weer-vandaag, dus zeg anders dat dat arme paard een zeer beledigende naam heeft? :Y)


    Dit topic is gesloten omdat het bezweek onder het racisme.

    [ bericht aangepast op 23 okt 2013 - 16:21 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it