• De Verenigde Naties zijn bezig met een onderzoek naar de vraag of Zwarte Piet racistisch is. Vier VN-rapporteurs over culturele minderheden en racisme hebben Nederland om opheldering gevraagd over de viering van het sinterklaasfeest nadat ze klachten hadden ontvangen over het stereotiepe karakter van Zwarte Piet.

    Dat blijkt uit brieven die NRC Handelsblad vandaag heeft gepubliceerd. De VN-rapporteurs waarschuwden dat Nederland betrokken minderhedenorganisaties moet raadplegen als de regering Sinterklaas op de UNESCO-lijst van immaterieel cultureel erfgoed zou willen plaatsen.

    Bron: hln. be
    =====================

    Zo is alles racistisch
    Draculea schreef:
    Ik kan echt totaal niet tegen dit soort dingen en het feit dat ik er totaal niets tegen kan doen om het te laten stoppen maakt me alleen nog maar kwader. De mensen die tegen de zwarte pieten zijn mogen wat mij betreft allemaal oprotten uit Nederland. Dat zijn namelijk geen Nederlanders. En de andere landen moeten zich er niet mee gaan bemoeien, idioten.


    TEKEN NU DE PETITIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    [ bericht aangepast op 23 okt 2013 - 8:47 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Hatsumomo schreef:
    Ik hoorde het, dit vind ik echt bullshit. Het gaat niet om zwarte mensen, het gaat om blanke die zwart zijn van het roet van een schoorsteen. Niemand is racistisch, het is een kinderfeest en die kinderen hebben het nog niet eens door.

    [ bericht aangepast op 19 okt 2013 - 13:23 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Rosarum schreef:
    Ja, natuurlijk is Zwarte Piet racistisch. Want een schoorsteenveger die door de roet zwart is geworden en op de daken klimt en streken uithaalt met kleine kinderen, dat moet uiteraard verboden worden. Wij zijn echt de allergrootste racisten ter wereld.
    VN, check je feiten nog eens alsjeblieft, dankjewel.

    Agree.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Wtf, wat is dit voor onzin? Hoe lang bestaat Zwart Piet al en nu komen ze met zo'n onzin? Haha tjonge ..


    16 - 09 - '17

    Cenation schreef:
    Wtf, wat is dit voor onzin? Hoe lang bestaat Zwart Piet al en nu komen ze met zo'n onzin? Haha tjonge ..


    Ik denk dat het sinterklaasfeest ouder is dan die inspecteurtjes.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ludovicus schreef:
    Nou wordt ie helemaal mooi, dat slaat toch helemaal nergens op..


    De rustigste manier van zelfmoord is houden van een vreemdeling.

    Tja. Er moeten toch vast wel nuttigere dingen zijn waar ze geld aan zouden kunnen besteden. Ik vraag me sowieso af wat ze willen doen als ze zouden besluiten dat het wel racisitisch is, want je kunt moeilijk Zwarte Piet verbieden. :')


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Komop mensen, laten we Zwarte Piet afschaffen!



    Sorry, dat moest gewoon even.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Hatsumomo schreef:
    Ik hoorde het, dit vind ik echt bullshit. Het gaat niet om zwarte mensen, het gaat om blanke die zwart zijn van het roet van een schoorsteen. Niemand is racistisch, het is een kinderfeest en die kinderen hebben het nog niet eens door.

    Dit...
    Dan vind ik het echt onlogisch dat de allochtonen aanschuiven als de Sint er is. Als je het racistisch vindt, blijf er dan toch weg of stop met zeuren. (cat)
    Als de Sint geen zwarte Pieten meer mag hebben, dan mag de Kerstman ook geen elfjes meer gebruiken want dat is discriminerend naar de dwergen toe. Alsjeblief zeg, waar gaat het toch heen met de wereld?


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Sorry? maar hebben de VN mensen niet belangrijker dingen aan hun hoofd?
    Zoals dat de relatie met nederland en rusland naar de knoppen gaat?
    Of armoede in de wereld?
    Kindermishandeling?
    Echt waar maken mensen zich druk om?
    Het Sinterklaasfeest is een feest voor jong en oud! Het is gezellig en goed voor de economie.
    En als het sinterklaasfeest afgeschaft moet worden moet het suikerfeest dan ook maar afgeschaft worden! want mensen met diabetes mogen geen suiker!
    of wat Naerys zei over kerstmis!
    EN zo kan ik nog meer een hoop onzin zeggen! Net als dat het onzin is dat Sinterklaas afgeschaft moet worden.


    I paint objets like I think them, not like I see them. Pablo Picasso

    Inderdaad, dat dacht ik ook al :(


    ©1998

    blackbride schreef:
    Sorry? maar hebben de VN mensen niet belangrijker dingen aan hun hoofd?
    Zoals dat de relatie met nederland en rusland naar de knoppen gaat?
    Of armoede in de wereld?
    Kindermishandeling?
    Echt waar maken mensen zich druk om?
    Het Sinterklaasfeest is een feest voor jong en oud! Het is gezellig en goed voor de economie.
    En als het sinterklaasfeest afgeschaft moet worden moet het suikerfeest dan ook maar afgeschaft worden! want mensen met diabetes mogen geen suiker!
    of wat Naerys zei over kerstmis!
    EN zo kan ik nog meer een hoop onzin zeggen! Net als dat het onzin is dat Sinterklaas afgeschaft moet worden.

    Ik ben toevallig zo iemand met diabetes, en ik kan je zeggen dat wij wel degelijk suiker mogen. We moeten er alleen insuline voor spuiten. :'D
    Maar goed, om ontopic te blijven: ik ben het er ook mee eens, Sinterklaas is zeer goed voor de economie. Mensen willen graag dure cadeaus voor hun spruiten kopen, en dat is toch juist wat iedereen wilt? Dat mensen meer kopen.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ik vind dit echt de allergrootste onzin ooit.
    Sinterklaas gaat alles behalve om racisme (in mijn ogen). Waar doen ze moeilijk over?


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Als je niks van Sinterklaas af weet dan lijkt het wel racistisch, ja. Maar goed, dat is het natuurlijk niet.


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Nightray schreef:
    Als je niks van Sinterklaas af weet dan lijkt het wel racistisch, ja. Maar goed, dat is het natuurlijk niet.


    Hoezo lijkt het dan racistisch?


    I paint objets like I think them, not like I see them. Pablo Picasso

    blackbride schreef:
    (...)

    Hoezo lijkt het dan racistisch?

    Omdat het zwarte dienaren zijn van een blanke man. Daardoor kan het racistisch lijken voor sommige mensen.

    [ bericht aangepast op 19 okt 2013 - 14:56 ]


    Take me to wonderland