• De Verenigde Naties zijn bezig met een onderzoek naar de vraag of Zwarte Piet racistisch is. Vier VN-rapporteurs over culturele minderheden en racisme hebben Nederland om opheldering gevraagd over de viering van het sinterklaasfeest nadat ze klachten hadden ontvangen over het stereotiepe karakter van Zwarte Piet.

    Dat blijkt uit brieven die NRC Handelsblad vandaag heeft gepubliceerd. De VN-rapporteurs waarschuwden dat Nederland betrokken minderhedenorganisaties moet raadplegen als de regering Sinterklaas op de UNESCO-lijst van immaterieel cultureel erfgoed zou willen plaatsen.

    Bron: hln. be
    =====================

    Zo is alles racistisch
    Draculea schreef:
    Ik kan echt totaal niet tegen dit soort dingen en het feit dat ik er totaal niets tegen kan doen om het te laten stoppen maakt me alleen nog maar kwader. De mensen die tegen de zwarte pieten zijn mogen wat mij betreft allemaal oprotten uit Nederland. Dat zijn namelijk geen Nederlanders. En de andere landen moeten zich er niet mee gaan bemoeien, idioten.


    TEKEN NU DE PETITIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    [ bericht aangepast op 23 okt 2013 - 8:47 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Ugh, dit irriteert me echt mateloos. Zoals iedereen al zegt, zijn ze zwart door roet van de schoorsteen. Niks racistisch aan. People should calm down.


    You are beautiful, you are love.

    Oh my fucking hell, laat dit een hoax zijn. Laat dit een hoax zijn.
    En ik maar denken dat er niks sneuers bestaat dan dat imbeciele getouwtrek in Amerika, humanity you've done it again!


    No growth of the heart is ever a waste

    Als ze zwarte piet gaan afschaffen ga ik demonstreren


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Penthesilea schreef:
    Als ze zwarte piet gaan afschaffen ga ik demonstreren

    Jij niet alleen, dan heb ik zin om als zwarte piet door de straten te zwerven.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Penthesilea schreef:
    Als ze zwarte piet gaan afschaffen ga ik demonstreren.

    Ik ook. (cat) Ik heb Zwarte Piet altijd enorm gemogen en ik vond het als kleuter altijd ontzettend gezellig met hem erbij, ik ga gewoon heel kwaad worden als hij weg moet wegens 'racisme'.

    [ bericht aangepast op 19 okt 2013 - 17:54 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it



    Wat een bullshit! Sinterklaas is alleen maar goed voor het economie en de VN heeft toch echt wel iets belangrijkers te doen? En wat te doen voor de kinderen? Één van hun belangrijkste feesten afpakken?

    Rode Pieten zal niet goed zijn want dat is racistisch tegenover de 'gingers'. Gele Pieten is racistisch tegenover Chinezen. Blauw, Groen, Paars. No! Just fucking no!

    Mocht het afgeschaft worden, dan blijven we het toch wel doen! Niemand pakt onze (kinder)feest af!


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Rosarum schreef:
    (...)
    Ik ook. (cat) Ik heb Zwarte Piet altijd enorm gemogen en ik vond het als kleuter altijd ontzettend gezellig met hem erbij, ik ga gewoon heel kwaad worden als hij weg moet wegens 'racisme'.

    Het is net als met de negerzoenen
    Mensen moeten gewoon altijd wat te zeuren hebben.
    Ik heb echt niks met Nederland, maar Sinterklaas is iets dat gewoon moet blijven zoals het is


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Penthesilea schreef:
    Als ze zwarte piet gaan afschaffen ga ik demonstreren

    Demonstreren?


    Take me to wonderland

    Ikzelf heb Sinterklaas eigenlijk nooit echt een leuk feest gevonden, maar dit is er al zo lang, dat kunnen ze niet opeens afpakken.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Godsamme, het is maar waar ze zich druk om maken he --" Ik zweer het je, ik ga protesteren als dat gebeurt.


    Because I love him, do I need another reason?

    Twist schreef:
    (...)
    Demonstreren?

    Haha, ik had in het begin ook zoiets van: whut, moet het niet 'protesteren' zijn? Maar blijkbaar betekent demonstreren ook iets in die aard. :')

    [ bericht aangepast op 19 okt 2013 - 17:59 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Dooddoenervo schreef:
    Zo is alles racistisch


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Rosarum schreef:
    (...)
    Haha, ik had in het begin ook zoiets van: whut, moet het niet 'protesteren' zijn? Maar blijkbaar betekent demonstreren ook iets in die aard. :')

    Ligt het er dan aan dat ik Belg ben of ben ik scheef? Want ik geef een heel andere betekenis aan demonstreren. :p


    Take me to wonderland

    Rosarum schreef:
    (...)
    Haha, ik had in het begin ook zoiets van: whut, moet het niet 'protesteren' zijn? Maar blijkbaar betekent demonstreren ook iets in die aard. :')

    Demonstreren. :Y) Ben je Belgisch toevallig?


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Penthesilea schreef:
    (...)
    Het is net als met de negerzoenen
    Mensen moeten gewoon altijd wat te zeuren hebben.
    Ik heb echt niks met Nederland, maar Sinterklaas is iets dat gewoon moet blijven zoals het is


    Yes indeed, what about blanke vla, ons hoor je toch ook niet zeuren?


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.