• De stelling van deze week luidt:
    De economie wordt alleen maar erger verpest door het vele bezuinigen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Mee eens.


    Fuck the world, love yourself

    Mee eens, dingen gaan stil liggen daardoor, dus er komen ook veel minder inkomsten binnen.

    [ bericht aangepast op 27 okt 2013 - 8:27 ]


    There's nothing wrong with you, there's a lot wrong with the world where you live in!

    Oneens, bezuinigen is in sommige gevallen gewoon echt nodig.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Mee eens.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Mee eens, op heel veel dingen wordt bezuinigd waardoor heel veel mensen die het al moeilijk hebben, nog meer in de moeilijkheden komen.


    Wanna roll with the wind, bringing distance to everything...

    Mee eens. Als men weer meer zou gaan besteden, zouden we uit de crisis komen. De economie is iets wat afhankelijk is van het menselijk gedrag.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    helemaal mee eens

    Parachutes schreef:
    Mee eens. Als men weer meer zou gaan besteden, zouden we uit de crisis komen. De economie is iets wat afhankelijk is van het menselijk gedrag.


    Hmm.. Ik weet het niet helemaal. Natuurlijk zorgt bezuinigen voor een rem op de economische groei en blablabla, maar voordat geld in de economie pompen werkt, moeten die bedragen enorm hoog zijn. Hier heeft Nederland gewoon de ruimte niet voor, omdat ze dan in de knoop komt met allemaal andere regeltjes wat betreft de staatsschuld.
    Hierbij komt ook nog dat Nederland een heel open economie heeft, en dat als het dus beter gaat met de rest van de wereld, het automatisch ook heel snel weer beter gaat met Nederland. Andersom gaat het echter niet; als Nederland haar economie stimuleert, komt de rest van de wereld niet uit zijn crisis en dit slaat uiteindelijk ook weer terug op Nederland. Dan ben je weer terug bij af, mét een grotere staatsschuld.
    Naar mijn idee is bezuinigen dan wel de oplossing, al wordt de economie daar wat minder van.


    Valar Morghulis.

    Well, bezuiniging is nooit de oplossing geweest voor crisis. Maar je kunt niet tot in de eeuwigheid blijven investeren zonder dat het geld ervoor te hebben. Het is makkelijk te zeggen dat is het probleem is als er geen andere opties zijn.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Deilia schreef:
    Well, bezuiniging is nooit de oplossing geweest voor crisis. Maar je kunt niet tot in de eeuwigheid blijven investeren zonder dat het geld ervoor te hebben. Het is makkelijk te zeggen dat is het probleem is als er geen andere opties zijn.


    Queer zijn is gewoon alles

    Het is erg gemakkelijk om te zeggen dat je het hier mee eens bent, maar de meeste mensen geven geen haalbare alternatieven. Bezuinigingen zijn nooit leuk en je kunt het nooit op een manier doen waardoor iedereen er tevreden mee is, maar we kunnen ook niet precies zoals we dat doen door blijven gaan en de staat steeds maar meer en meer schulden op laten bouwen. Kijk naar de VS en hoe zij steeds hun schuldenplafond verhogen als ze het bereikt hebben; dat is geen oplossing.
    Of deze bezuinigingen dat zijn weet ik ook niet, want ik ken me echt niet goed uit op dat gebied, maar ik vind het eigenlijk wel grappig dat veel mensen rotsvast overtuigd zijn van hun eigen standpunt terwijl de meeste van hen er ook niet veel van weten. Dit zijn erg complexe zaken.

    [ bericht aangepast op 27 okt 2013 - 11:55 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Je kan wel zeggen dat je het ermee eens bent, maar zelf met oplossingen komen doen we niet. :') Niet dat ik het eens ben met bezuinigen op de zorg en het onderwijs (want wij zijn ten slotte wel de generatie die over twintig jaar het land regeert), maar om nou doodleuk geld uit te blijven geven terwijl het er niet is, wordt lastig.
    Ik heb allemaal geen verstand van economie en zo, dus ik blijf in het midden. x]


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik heb absoluut geen verstand van economie, maar ik vind dat als er bezuinigd wordt, dat het dan ook wel nodig zal zijn en dat dan niet iedereen erover moet gaan zeiken.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Dat kan je niet zomaar zeggen. De bezuinigingen houden namelijk niet in dat een land geen geld meer gaat uitgeven, maar dat dat het op andere terreinen doet. Bepaalde dingen hebben in deze tijden ook gewoon minder prioriteit.
    Als ze bijvoorbeeld zouden bezuinigen op cultuur en meer deden aan de infrastructuur, zou het voor bedrijven weer gemakkelijker en dus aantrekkelijker zijn om dingen te gaan transporteren. Maar dan moet daar wel geld voor vrij worden gemaakt ten koste van iets anders. Ik zeg overigens niet dat ik er voor ben om op cultuur te bezuinigen, maar ik ben wel van mening dat er op het moment dingen zijn die het maar beter even met minder geld zouden moeten doen dan anderen. Waar het Eurovisie Songfestival een van is. Dan maar een keertje niet.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Economie is niet mijn beste punt, maar ik denk dat er echt wel andere alternatieven zijn dan hoe wij nu met de crisis omgaan.

    [ bericht aangepast op 27 okt 2013 - 13:21 ]


    Tijd voor koffie.