• De stelling van deze week luidt:
    De economie wordt alleen maar erger verpest door het vele bezuinigen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Dit is geen stelling maar de waarheid. Vele economen vallen over dit probleem wat de huidige coalitie ons nu voorschotelt. Door de bezuinigingen verzwakt het vertrouwen in de politiek, men laat sparen in plaats van lenen/uitgeven en daardoor gaan grote banken/instanties/ketens failliet. Als men de economie zou stimuleren door juist geld uit te geven groeit het vertrouwen weer. We zitten gewoon in een neerwaartse spiraal.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Schaf de economie en het geld gewoon af. (cat)
    Helaas is dat praktisch onmogelijk, tenzij we een dikke Apocalyps krijgen en we het moeten doen met dingen uit de natuur.
    Anyway; ik ben voor. Soms moet je nu eenmaal dingen laten om uiteindelijk weer er bovenop te komen. Mogen ze trouwens wel eerst eens bezuinigen op ontwikkelingshulp en hogere belastingtarieven heffen op de meest vermogende mensen. O, en mogen die onmogelijk hoge salarissen van voetballers weg? Dikke bullshit dat mensen zoveel geld krijgen voor een dom balspel.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Eindelijk een stelling waar ik gelijk van kan zeggen: 'eens'


    26 - 02 - '16

    Barnabas schreef:
    Schaf de economie en het geld gewoon af. (cat)
    Helaas is dat praktisch onmogelijk, tenzij we een dikke Apocalyps krijgen en we het moeten doen met dingen uit de natuur.
    Anyway; ik ben voor. Soms moet je nu eenmaal dingen laten om uiteindelijk weer er bovenop te komen. Mogen ze trouwens wel eerst eens bezuinigen op ontwikkelingshulp en hogere belastingtarieven heffen op de meest vermogende mensen. O, en mogen die onmogelijk hoge salarissen van voetballers weg? Dikke bullshit dat mensen zoveel geld krijgen voor een dom balspel.


    Je neemt me de woorden uit de mond weet je dat?


    26 - 02 - '16

    Eens, want door de vele bezuinigingen raken steeds meer mensen hun baan kwijt/verdienen minder en hebben zo minder koopkracht en dat is niet bepaald een stimulans voor de economie...


    You're never fully dressed without a smile

    Let's go anticyclisch! ;)


    Ik ben een blaadje in de wind, kijk hoe ik zweef...

    Orianna schreef:
    (...)

    Je neemt me de woorden uit de mond weet je dat?


    Some people are art and do art at the same time

    mee eens


    ~

    (LOL ik zie net dat dit mijn stelling is, dat ik die ooit heb gepost in dat topic met stellingen posten)


    26 - 02 - '16

    Ligt er aan waar het op bezuinigd word.


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Justforfun1D schreef:
    Mee eens, dingen gaan stil liggen daardoor, dus er komen ook veel minder inkomsten binnen.

    Mee eens, maar het punt is dat de Nederlandse overheid niet veel geld uit kan gaan geven, want dan komen ze boven die 3% norm van de EU. That's the problem.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Eens, zoals ze er nu mee omgaan.

    Oneens als ze op andere dingen zouden bezuinigen, bijvoorbeeld ontwikkelingssamenwerking en het leger enz. Of iets bezuinigen op de koning en de koningin en alle politieke gastjes


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik wil eens zeggen, maar honestly heb ik hier geen verstand van. :')


    You are beautiful, you are love.

    Barnabas schreef:
    Schaf de economie en het geld gewoon af. (cat)
    Helaas is dat praktisch onmogelijk, tenzij we een dikke Apocalyps krijgen en we het moeten doen met dingen uit de natuur.
    Anyway; ik ben voor. Soms moet je nu eenmaal dingen laten om uiteindelijk weer er bovenop te komen. Mogen ze trouwens wel eerst eens bezuinigen op ontwikkelingshulp en hogere belastingtarieven heffen op de meest vermogende mensen. O, en mogen die onmogelijk hoge salarissen van voetballers weg? Dikke bullshit dat mensen zoveel geld krijgen voor een dom balspel.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."