• De stelling van deze week luidt:
    De economie wordt alleen maar erger verpest door het vele bezuinigen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    *Confession bear*
    Ik denk dat iedereen die het simpel eens is met deze stelling geen idee heeft van hoe de economie werkt.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Deilia schreef:
    *Confession bear*
    Ik denk dat iedereen die het simpel eens is met deze stelling geen idee heeft van hoe de economie werkt.


    Yup, you're not the only one.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Oké, nu ga ik mijn economie kennis ophalen
    De bezuinigingen zullen wel goed zijn voor staatskas
    Maar door de bezuinigingen verliezen mensen hun baan, die moeten een uitkering
    Dat kost geld
    En dan hebben ze alsnog minder geld waardoor zij minder kopen waardoor de productie lager wordt
    en er uiteindelijk nog meer mensen hun baan verliezen


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Penthesilea schreef:
    Oké, nu ga ik mijn economie kennis ophalen
    De bezuinigingen zullen wel goed zijn voor staatskas
    Maar door de bezuinigingen verliezen mensen hun baan, die moeten een uitkering
    Dat kost geld
    En dan hebben ze alsnog minder geld waardoor zij minder kopen waardoor de productie lager wordt
    en er uiteindelijk nog meer mensen hun baan verliezen


    Daar heb je gelijk in - maar weet je ook wat er gebeurd dat we geld uitgeven wat niet bestaat?


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Mee eens.


    not to spoil the ending, but everything is going to be okay —

    Deilia schreef:
    *Confession bear*
    Ik denk dat iedereen die het simpel eens is met deze stelling geen idee heeft van hoe de economie werkt.

    Dat denk ik ook. Wat ik vooral irritant vind is dat wanneer ik er iets tegenin breng, er gewoon geen reactie van de andere kant komt. Bijvoorbeeld al die mensen die zeggen dat de overheid geld in de economie moeten pompen, denk je niet dat er allang aan gedacht is door mensen die er verstand van hebben? Het is zelfs uitgevoerd, maar de resultaten daarvan hebben de economie alleen maar verslechterd. Het werkt simpelweg niet. Daarom bezuinigen we nu. De bezuinigingen zijn nuttig, maar ik vind wel dat ze de bezuinigingen beter kunnen verdelen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."