• De stelling van deze week luidt:
    De economie wordt alleen maar erger verpest door het vele bezuinigen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Eens en oneens.
    Bezuinigingen kunnen wel een oplossing zijn, maar mensen besteden al minder geld enzo.
    Ik zou zeggen: stop de bezuinigingen en weg met Rutte, die maakt er alleen maar een puinhoop van.

    mee eens
    ze pesten ons dit land uit


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Humphries schreef:
    Eens en oneens.
    Bezuinigingen kunnen wel een oplossing zijn, maar mensen besteden al minder geld enzo.
    Ik zou zeggen: stop de bezuinigingen en weg met Rutte, die maakt er alleen maar een puinhoop van.

    En hoe komt onze regering dan aan het geld dat ze nodig hebben? Het schuldenplafond blijven verhogen is geen oplossing, kijk maar naar de VS.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Barnabas schreef:
    Schaf de economie en het geld gewoon af. (cat)
    Helaas is dat praktisch onmogelijk, tenzij we een dikke Apocalyps krijgen en we het moeten doen met dingen uit de natuur.
    Anyway; ik ben voor. Soms moet je nu eenmaal dingen laten om uiteindelijk weer er bovenop te komen. Mogen ze trouwens wel eerst eens bezuinigen op ontwikkelingshulp en hogere belastingtarieven heffen op de meest vermogende mensen. O, en mogen die onmogelijk hoge salarissen van voetballers weg? Dikke bullshit dat mensen zoveel geld krijgen voor een dom balspel.


    Vooral die voetballers. Van die bedragen kunnen ze de hele wereldeconomie omhoog helpen. 17 miljoen voor een voetballertje.. Schande.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Hohenheim schreef:
    Dat kan je niet zomaar zeggen. De bezuinigingen houden namelijk niet in dat een land geen geld meer gaat uitgeven, maar dat dat het op andere terreinen doet. Bepaalde dingen hebben in deze tijden ook gewoon minder prioriteit.
    Als ze bijvoorbeeld zouden bezuinigen op cultuur en meer deden aan de infrastructuur, zou het voor bedrijven weer gemakkelijker en dus aantrekkelijker zijn om dingen te gaan transporteren. Maar dan moet daar wel geld voor vrij worden gemaakt ten koste van iets anders. Ik zeg overigens niet dat ik er voor ben om op cultuur te bezuinigen, maar ik ben wel van mening dat er op het moment dingen zijn die het maar beter even met minder geld zouden moeten doen dan anderen. Waar het Eurovisie Songfestival een van is. Dan maar een keertje niet.


    Precies dit. De bezuinigingen zijn niet op alle terreinen en door sommige bezuinigingen wordt de economie juist geholpen. Ja, door sommige besluiten zal het voor sommige mensen heel erg lastig gaan worden en ik vind dat echt schandalig, maar dat de economie plat komt te liggen is gewoon niet waar. De economie draait namelijk niet alleen op de consument, ook op bedrijven die baat hebben bij een goede infrastructuur enzovoorts.


    Hamartia

    Mee eens. Op veel dingen bezuinigen mensen nu waardoor ze minder kopen en de productie daalt. Zo zullen veel bedrijven moeten sluiten en zal de economie alleen maar erger worden. Bezuinigen is niet slecht, zolang het maar niet te overdreven wordt. Ze mogen ook wel eens wat gaan doen aan die ongelofelijk hoge salarissen van de ministers dan dat ze die van de wat lagere banen verminderen.


    -

    Oneens. Denk ik.


    Darling, in the end, you've got to be your own hero, because everybody's busy trying to save themselves.

    Waar je eigenlijk niet op mag bezuinigen is onderwijs en gezondheidszorg. De twee belangrijkste dingen in het leven: Kennis en gezondheid helpen ons verder in het leven, daar moeten ze bij de politiek echt van afblijven. Een land floreert als de nationale gezondheid goed is en de mensen veel kennis bezitten. Kijk maar naar bijvoorbeeld de Scandinavische landen, daar wordt ontzettend veel geld gestoken in het onderwijs en daar is ook sprake van een bloeiende economie. In ieder geval een stuk beter dan hier in Nederland. (cat)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Dit klopt. De overheid moet investeren om daaruit een hoger rendement te halen dan dat ze doen met bezuinigingen. Door meer geld in bepaalde dingen te investeren kan de overheid meer geld terug krijgen, en zo meer bereiken dan bezuinigen.


    Just be yourself

    Ik denk dat de bezuinigen inderdaad een beetje teveel zijn. Maar de staatsschuld zal toch afbetaald moeten worden en hoe zouden we dat anders moeten aanpakken? Maar echt meer verpesten doet het het niet, denk ik.


    nothing is true, everything is permitted.

    Pam schreef:
    Dit klopt. De overheid moet investeren om daaruit een hoger rendement te halen dan dat ze doen met bezuinigingen. Door meer geld in bepaalde dingen te investeren kan de overheid meer geld terug krijgen, en zo meer bereiken dan bezuinigen.

    Dat hebben ze geprobeerd in 2009 of 2010 of zo. Werkte niet, daarom moeten we nu nog meer bezuinigen. (cat) We hebben een te open economie om winst uit stimulatie te halen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    EENS!!!


    Enjoy the little things in life, because one day you wi

    Briannah schreef:
    Ik denk dat de bezuinigen inderdaad een beetje teveel zijn. Maar de staatsschuld zal toch afbetaald moeten worden en hoe zouden we dat anders moeten aanpakken? Maar echt meer verpesten doet het het niet, denk ik.


    Ben je zeker?
    Ze ziekenfonds gaat omhoog, eigenrisico willen ze naar meer dan 500 euro brengen..
    Ze maken de pakketten nog kleiner, dus je mag straks eigenlijk dubbele premie gaan dokken.
    Want ja, niet alles zit meer in die ziekenpakket..

    Zo zijn der nog wel meer dingen, zoals scholen, werk, ect..
    En dan maar raar vinden dat mensen niet meer rond kunnen komen.

    Dus, ja het is wel erger verpest. Dat zal nog wel erger worden ook!!

    De rijken worden rijker, de armen worden armer...


    Enjoy the little things in life, because one day you wi

    Sonyara schreef:
    (...)

    Ben je zeker?
    Ze ziekenfonds gaat omhoog, eigenrisico willen ze naar meer dan 500 euro brengen..
    Ze maken de pakketten nog kleiner, dus je mag straks eigenlijk dubbele premie gaan dokken.
    Want ja, niet alles zit meer in die ziekenpakket..

    Zo zijn der nog wel meer dingen, zoals scholen, werk, ect..
    En dan maar raar vinden dat mensen niet meer rond kunnen komen.

    Dus, ja het is wel erger verpest. Dat zal nog wel erger worden ook!!

    De rijken worden rijker, de armen worden armer...


    Niet meer kunnen rondkomen vind ik een beetje onzin om te zeggen in Nederland. Hier krijgen mensen tenminste nog een WW-uitkering of een WAO-uitkeringen, in veel andere landen krijgen mensen echt niet zoiets.

    En zou je zelf dan met iets beters kunnen komen? Waarschijnlijk niet.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Naerys schreef:
    De stelling van deze week luidt:
    De economie wordt alleen maar erger verpest door het vele bezuinigen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Ben ik het mee eens, de overheid moet juist geld pompen in de samenleving, banen creëren .