• De stelling van deze week luidt:
    De economie wordt alleen maar erger verpest door het vele bezuinigen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Barnabas schreef:
    Schaf de economie en het geld gewoon af. (cat)
    Helaas is dat praktisch onmogelijk, tenzij we een dikke Apocalyps krijgen en we het moeten doen met dingen uit de natuur.
    Anyway; ik ben voor. Soms moet je nu eenmaal dingen laten om uiteindelijk weer er bovenop te komen. Mogen ze trouwens wel eerst eens bezuinigen op ontwikkelingshulp en hogere belastingtarieven heffen op de meest vermogende mensen. O, en mogen die onmogelijk hoge salarissen van voetballers weg? Dikke bullshit dat mensen zoveel geld krijgen voor een dom balspel.


    Dat dikgedrukte. Hetzelfde voor de dametjes en heertjes van de commerciële televisie en radio! Oh, en als politici nou eens de helft van hun eigen salaris in de staatskas zouden doneren... En onze koning (waar ik nog voor ben) is volgens mij ook gul genoeg om wat centjes kwijt te kunnen...

    M13Vulpecula schreef:
    (...)

    Dat dikgedrukte. Hetzelfde voor de dametjes en heertjes van de commerciële televisie en radio! Oh, en als politici nou eens de helft van hun eigen salaris in de staatskas zouden doneren... En onze koning (waar ik nog voor ben) is volgens mij ook gul genoeg om wat centjes kwijt te kunnen...


    Inderdaad, maar ik zou gelijk het hele koningshuis afschaffen. Dan hoeft er ook niet meer zoveel geïnvesteerd te worden in Koningsdag enzo. Maar misschien is dat iets te drastisch maar toch, dat is mijn standpunt.

    Hoewel ik wel denk dat je wat economische kennis moet hebben om over de oorspronkelijke stelling een gegronde mening te kunnen vormen.

    Dat ligt eraan of er op de juiste dingen bezuinigd wordt


    just sm:)e en the world smiles with you

    liezzje schreef:
    Dat ligt eraan of er op de juiste dingen bezuinigd wordt


    Dit ook.

    Orianna schreef:
    Eindelijk een stelling waar ik gelijk van kan zeggen: 'eens'


    Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.

    Ligt eraan, maar over het algemeen ben ik het er wel mee eens!

    Ik weet hier niet genoeg van af om een goede mening achter te laten, net als de meeste mensen hier obviously. :W


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ja, de crisis zo is een ''eindeloze negatieve cirkel'', maar waar halen we het geld vandaan om er weer bovenop te komen, that's the question.


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    mee eens


    "I wonder if life smokes after it fucks me"

    Ik denk niet dat het door het bezuinigen zoveel erger word, maar wel door het zaaien van paniek.
    Juist doordat ze vertelde dat er crisis is, is iedereen in paniek geraakt. Sparen in plaats van uitgeven. Daardoor steeg het aanbod boven de vraag uit en werd de crisis alleen maar erger. Als mensen het niet wisten dan was het niet zo uit de hand gelopen en werden minder mensen de dupe ervan.
    Dus ja door bezuiniging wordt het erger. Maar het bezuinigen is het gevolg van de paniek. En dus niet de hoofdreden van het erger worden van de crisis.


    Everything happens for a reason

    Mee eens


    In the silence I both found and lost myself

    Mee eens


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Eerlijk gezegd.. Houd ik me hier helemaal niet mee bezig en heb ik hier ook geen verstand van ;o. (slecht, ik weet het.)
    Maar wat ik wel weet, is dat ze op de verkeerde dingen bezuinigen..

    Ik vind niet dat er bezuinigd moet worden op/in de zorg. Laat ze lekker bezuinigen op die 100 managers ofzo, daar zijn er toch teveel van.. ;d


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Eens.

    [ bericht aangepast op 29 okt 2013 - 0:06 ]


    † Love? I want to sleep.

    Eens.


    Discipline is the bridge between goals and accomplishment.