• De vloek van de Evil Queen zorgt dat alle sprookjesfiguren van de Enchanted Forest in de echte wereld belanden, in Storybrooke. geen een sprookjesfiguur weet wie ze werkelijk zijn, behalve een vermoed dat ze vervloekt zijn door de Evil Queen, diegene heeft namelijk een sprookjesboek van zijn leraar/lerares gekregen waardoor diegene denkt dat ze vervloekt zijn en sprookjesfiguren zijn, ook vermoedt hij dat zijn adoptiemoeder de Evil Queen is en dit dus alles in gang heeft gezet. Maar er is een profetie over een redster de echte moeder van de adoptiekind van de Evil Queen, hij besluit haar te zoeken, mee te nemen naar Storybrooke en haar te overtuigen dat zei hun allemaal kan redden. De Evil Queen en Rumple zijn zo ongeveer de enigste die zich vrijwel alles herinneren.


    Invullijstje
    Rol:
    Naam:
    Sprookjesfiguur:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Werk:
    Extra:



    Meisjes:
    Red riding hood ||Damianne Stavros || Barnowl
    Rickena "Ricky" Bell ||Tinkerbell || Luminis
    Amy Ella Adams || Assepoester regbo
    Dominque Balthazar Lockwood || huntsman Maximesa
    Brooke Ranzel Chamberlain ||Rapunzel || Stillinski
    Aurora Starlinski || Doornroosje || WenseKronik
    Isabelle Dumont || Belle || Merrow


    Jongens:
    Mr. Gold || Rumplestiltskin || Barnowl
    Jefferson Hatta Chesir|| Mad hatter || Maximesa
    Killian Jones || Captain Hook || Ensiferum Ensiferum
    Hansel Grimm || Hans || WenseKronik
    Ashar Darrak || Jafar gereserveerd doorMerrow
    Robin Hood gereserveerd door Ensiferum
    Julio Caspari || Gelaarsde kat || Fennec

    Invullijstje
    Rol:
    Naam:
    Sprookjesfiguur:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Werk:
    Extra:



    Regels
    *Ook wat oudere personages boven de 20 of de 30+ dus niet allemaal in de 17-19 jaar
    *ongeveer 5 zinnen schrijven meer mag altijd.
    *Naamsverandering doorgeven
    *Als je paar weken/dagen niet kan reageren ivm vakantie of andere reden even melden.
    *Andere niet buitensluiten
    *Boven de post zet je de naam van je personage en welke sprookjesfiguur hij/zij is.
    *16+ is toegestaan
    *OC aanduiden met (){}[]
    *Hou meisjes en jongens gelijk.
    *De vloek wordt later in de rpg verbroken
    *Reserveringen blijven twee dagen staan.



    Rollentopic
    Praattopic
    Rollenstory


    Je kan beginnen dat je net naar je werk gaat, wakker wordt, op je werk bent of thuis iets aan het doen bent

    [ bericht aangepast op 16 nov 2013 - 19:43 ]

    Damianne voelt dat de vingers van Hansel om haar pols klemmen en ze draait zich om hem vragend aan kijken. ''Bedankt, ik zal direct betalen. hoeveel is het?' vraagt hij.'1.80.' zegt ze en ze laat haar blik even over Hansel heen gaan ze had nooit in de gaten gehad dat het best een mooie man is en dat hij best prachtige ogen heeft, haar blik blijft daarom ook even in zijn ogen hangen.

    Hansel Grimm

    Hansel probeerde zich los te rukken van haar ogen, haar lieve gezicht en haar prachtige haren donkerbruine haren vielen mooi om haar gezicht. Hij haalde met zijn vrije hand zijn portemonnee uit zijn broekzak, liet Damianne los en pakte een briefje van tien dollar.
    'Ik heb niet kleiner, maar houd het maar.' Hij toverde een bescheiden glimlach op zijn gezicht

    .

    [ bericht aangepast op 20 dec 2013 - 22:01 ]

    Ze blijft hem nog even een tijdje aankijken tot ze merkt dat hij haar pols niet meer vasthoudt en een briefje van tien vasthoudt, ze glimlach en ze pak het aan.'Ik heb niet kleiner, maar houd het maar.' hij tovert een bescheiden glimlach waardoor Damianne een beetje rood begint te worden en verlegen glimlacht. 'Bedankt.'

    Hansel dronk daarna zijn koffie op, stak weer een sigaret op en liep zonder kijken de straat over.

    {Mijn personage staat hier nog nergens tussen aangezien ik later binnen kom stromen, maar is het oké als ik al wel gewoon post ?}


    Credendo Vides

    Hansel stond voor zijn gebouw. 'Meneer Aurora is nog steeds niet terug en we kunnen ook geen contact met haar maken. We zullen de sheriff in ligten?' Vroeg het meisje achter de balie, Hansel haalde een wenkbrauw op.
    'Daar moet je 24 uur mee wachten, meestal loopt ze een rondje in het bos. Ik zal wel even kijken.' Hansel zuchte, liep weer naar buiten en drukte op zijn auto sleutel waarna er lichten en een piepje afgkngen bij een matzwarte sportauto. 'Mensen kunnen ook niets zelf,' mompelde Hansel geïriteerd terwijl hij de auto starte.

    DreamerN schreef:
    {Mijn personage staat hier nog nergens tussen aangezien ik later binnen kom stromen, maar is het oké als ik al wel gewoon post ?}


    Als jij wat post laat ik Hansel jou winkel binnenkomen ;) wabt misschien heeft jou personage haar gezien ;)

    Maysilee Locket ~ Goldilocks~26

    Met een zucht had Maysilee de winkel weer opengedaan, kijkend of er vandaag ook maar iemand bij haar naar binnen zou komen.
    De afgelopen week had ze maar één klant gehad en die had uiteindelijk een jurk uit haar nieuwe collectie gekocht die ik in het aparte kleding gedeelte verkocht.
    Verder had Maysilee geen binnenshuis design opdrachten binnengekregen en er waren ook geen decoratiestukken de deur uit gegaan.
    Der ouders hadden deze week meer succes gehad, zij hadden een hele hoop meubels weten te verkopen.
    Vanuit haar bureaustoel keek Maysilee de ruimte nog eens door, misschien was het tijd om uit te breiden of om in ieder geval iemand aan te nemen, tot nu toe zat zij hier altijd in haar eentje en de stilte op de achtergrond muziek na maakte haar vaak genoeg bedroeft.
    Misschien was dit een goed moment om te beginnen met vriendschappen, want voor zover was Maysilee niet echt ergens goed voor.
    Langzaam begon Maysilee wat te krabbelen op een papiertje en er ontvouwde al snel een heel radarnetwerk aan kleine lijntjes voor haar ogen die allemaal met elkaar verbonden waren door kleine woordjes, woorden die alleen Maysilee kende ik der hoofd en woorden die zij herkende als namen.
    Wat zenuwachtig schudde Maysilee mijn hoofd en schoof het papier van haar af, daar zou ze later wel naar kijken, ze moest nu eerst even wat drinken voor ze echt door zou slaan.
    De treden van de trap weerklonken heerlijk onder haar voeten terwijl ze naar boven liep, haar eigen woongelegenheid in en de keuken opzocht, waar Maysilee al snel een kop thee voor zichzelf had gezet en er een lekker stukje cake met slagroom erbij had gepakt.
    Naast zich hoorde ze Goldy miauwen, waardoor ze even moest lachen. "Natuurlijk schat."
    Ze lepelde wat van het slagroom met haar vingers van de cake af en hield die haar kat voor die er gulzig van begon te likken terwijl ze bij Maysilee op schoot sprong.
    Het was altijd makkelijk om een eeuwigheid naar katten te kijken, het zijn zulke fascinerende dieren, hoe ze op je reageren, hoe zij handelen, hun beweegwijze, gewoon hun manier van leven was zo geweldig om te zien.
    Ze draaide haar oren om en haar kop schoot richting het raam, waarna ze van Maysilee's schoot af sprong en ernaar toe rende.
    Ach, die had vast een vogeltje gezien.
    Maysilee besloot om weer naar beneden te gaan en maakte nog eens haar ronde door de zaak heen, kijkend of ze nog dingen opmerkte die anders waren dan dat ze behoorden te zijn.
    Tot haar ogen op iets bij de deur vielen wat er eerder nog niet was toen zij de winkel opende.
    "Hhmm, post."
    Maysilee herkende direct een brief van Archibald.
    "Dr. Hopper heeft dus eindelijk iets in weten te roosteren ?" Mompelde ze binnensmonds terwijl ze de brief bij mijn bureau geagiteerd door begon te lezen.
    Twee weken geleden had Maysilee een aanvraag ingediend voor een sessie bij Dr. Hopper, een stap die haar veel moeite had gekost om voor elkaar te krijgen, aangezien het puur over zichzelf ging.
    "Oké, volgende week dus." En ze krabbelde de afspraak direct in haar agenda.
    Verder was er nog een brief over een afgeronde bestelling die mensen volgende week op komen halen en nog een aantal bank en verzeker dingen, meer niet.

    [ bericht aangepast op 31 dec 2013 - 16:46 ]


    Credendo Vides

    Je mag gewoon posten hoor ben nu op vakantie en zit op mn mobiel op q dus daarom dat ik je er nog niet bij heb gezet

    We schrijven in de derde vorm, verleden tijd. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Hansel stopte voor de winkel van Maysilee Locket, misschien had zij Aurora gezien. Toen hij de deur open deed klonk er een belletje.
    'Hallo?' Zei Hansel toen hij niemand zag, toen hoorde hij wat gerommel van achteren.
    'Haay, ow meneer Grimm, wat kan ik voor u doen?' Vroeg xe beleefd.
    'Heb je Aurora gezien? Klein meisje, bruin golvend haar met een hele vervelende stem?' Hansel ging met zijn vingers langs de kettingen die ze had hangen. Toen bekeek hij Maysilee goed en glimlachte.


    (Ooeh misschien kan maysilee grietje zijn? Want sommige personages zijn meerdere sprookjesfigurenen.. is maar een ideetje)

    Venomis schreef:
    We schrijven in de derde vorm, verleden tijd. (:


    { oh, zag dat nergens tussen de regels staan of zo, anders pas ik mijn post nog wel aan. }

    WenseKronik schreef:
    Hansel stopte voor de winkel van Maysilee Locket, misschien had zij Aurora gezien. Toen hij de deur open deed klonk er een belletje.
    'Hallo?' Zei Hansel toen hij niemand zag, toen hoorde hij wat gerommel van achteren.
    'Haay, ow meneer Grimm, wat kan ik voor u doen?' Vroeg xe beleefd.
    'Heb je Aurora gezien? Klein meisje, bruin golvend haar met een hele vervelende stem?' Hansel ging met zijn vingers langs de kettingen die ze had hangen. Toen bekeek hij Maysilee goed en glimlachte.


    (Ooeh misschien kan maysilee grietje zijn? Want sommige personages zijn meerdere sprookjesfigurenen.. is maar een ideetje)


    { Zou je alsjeblieft mijn personage niet willen besturen ?:X(flower) }


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)

    { Zou je alsjeblieft mijn personage niet willen besturen ?:X(flower) }


    Is goed, maar 7 woorden zijn toch niet zo erg?

    (Je mag mijn personage btw weghalen. Ik heb een hekel aan one liners en dergelijke c; )


    Happy Birthday my Potter!

    WenseKronik schreef:
    (...)

    Is goed, maar 7 woorden zijn toch niet zo erg?


    {Maar misschien is het wel helemaal niet de manier waarop ze reageert (;
    En in dit geval zou ze anders gereageerd hebben, maar goed, voor nu doe ik het maar zo...}

    [ bericht aangepast op 31 dec 2013 - 17:01 ]


    Credendo Vides