• De vloek van de Evil Queen zorgt dat alle sprookjesfiguren van de Enchanted Forest in de echte wereld belanden, in Storybrooke. geen een sprookjesfiguur weet wie ze werkelijk zijn, behalve een vermoed dat ze vervloekt zijn door de Evil Queen, diegene heeft namelijk een sprookjesboek van zijn leraar/lerares gekregen waardoor diegene denkt dat ze vervloekt zijn en sprookjesfiguren zijn, ook vermoedt hij dat zijn adoptiemoeder de Evil Queen is en dit dus alles in gang heeft gezet. Maar er is een profetie over een redster de echte moeder van de adoptiekind van de Evil Queen, hij besluit haar te zoeken, mee te nemen naar Storybrooke en haar te overtuigen dat zei hun allemaal kan redden. De Evil Queen en Rumple zijn zo ongeveer de enigste die zich vrijwel alles herinneren.


    Invullijstje
    Rol:
    Naam:
    Sprookjesfiguur:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Werk:
    Extra:



    Meisjes:
    Red riding hood ||Damianne Stavros || Barnowl
    Rickena "Ricky" Bell ||Tinkerbell || Luminis
    Amy Ella Adams || Assepoester regbo
    Dominque Balthazar Lockwood || huntsman Maximesa
    Brooke Ranzel Chamberlain ||Rapunzel || Stillinski
    Aurora Starlinski || Doornroosje || WenseKronik
    Isabelle Dumont || Belle || Merrow


    Jongens:
    Mr. Gold || Rumplestiltskin || Barnowl
    Jefferson Hatta Chesir|| Mad hatter || Maximesa
    Killian Jones || Captain Hook || Ensiferum Ensiferum
    Hansel Grimm || Hans || WenseKronik
    Ashar Darrak || Jafar gereserveerd doorMerrow
    Robin Hood gereserveerd door Ensiferum
    Julio Caspari || Gelaarsde kat || Fennec

    Invullijstje
    Rol:
    Naam:
    Sprookjesfiguur:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Werk:
    Extra:



    Regels
    *Ook wat oudere personages boven de 20 of de 30+ dus niet allemaal in de 17-19 jaar
    *ongeveer 5 zinnen schrijven meer mag altijd.
    *Naamsverandering doorgeven
    *Als je paar weken/dagen niet kan reageren ivm vakantie of andere reden even melden.
    *Andere niet buitensluiten
    *Boven de post zet je de naam van je personage en welke sprookjesfiguur hij/zij is.
    *16+ is toegestaan
    *OC aanduiden met (){}[]
    *Hou meisjes en jongens gelijk.
    *De vloek wordt later in de rpg verbroken
    *Reserveringen blijven twee dagen staan.



    Rollentopic
    Praattopic
    Rollenstory


    Je kan beginnen dat je net naar je werk gaat, wakker wordt, op je werk bent of thuis iets aan het doen bent

    [ bericht aangepast op 16 nov 2013 - 19:43 ]

    {De one liners zijn inderdaad niet al te fijn :X }

    Maysilee Locket ~ 26 ~ Goldilocks

    Maysilee keek naar de stapel tekeningen die ze neer had gekrabbeld.
    Het waren weer een aantal mooie ontwerpen, voor een houten wandklok, voor een sprookjesachtig tafeltje en nog een paar jurken waren er op het papier voor haar verschenen, samen met nog weer van die rare tekentjes die Maysilee nog nooit eerder gezien had, waar kwamen die toch vandaan ?
    Misschien kon zij ze opzoeken in de bibliotheek, of hadden haar ouders nog een speciaal symbolenboek achterin hun winkel staan.
    Het was in ieder geval iets wat Maysilee kon doen één dezer dagen.
    Of... Misschien had ze zelf nog wel zo'n boek ergens liggen, haar boekcollectie is best uitgebreid boven in haar eigen leefruimte.
    Maysilee rende de trap op en begon door de boeken te snuffelen.
    Her en der belandde er een aantal van de boeken die ze had gepakt, op de grote houten tafel lag nu al een stapeltje, al snel gevolgd door nog één en nog één, tot ze er alleen nog maar een boek tussen zou kunnen leggen om die door te kijken.
    Ze ging zitten en sloeg het eerste boek open, maar legde die al snel weer aan de kant, daar had ze helemaal niets aan.
    En zo ging het nog even verder, tot Maysilee al een heel stapeltje weg gestreept had.
    Ze wou net en nieuw boek pakken toen Maysilee het belletje hoorde rinkelen wat erop wees dat er iemand in de winkel binnen was getreden.
    "Hallo ?" Hoorde ze een mannenstem die Maysilee ergens wel van herkende.
    Maysilee trippelde de trap af die uitkwam in haar kantoortje, waarna ze de winkel inliep.
    "Haay, ow meneer Grimm." Alsof ze zijn stem nog niet herkend had, Maysilee was altijd al iemand geweest die niet zo snel stemmen zou vergeten,namen was ze ook wel goed in, maar gezichten in tegendeel, daar was ze nou niet echt een ster in. "Wat kan ik voor u doen ?"
    Ergens wist ze al wel dat hij niet kwam om iets te kopen, iemand als hij zou het dan wel te voren schriftelijk bij haar inleveren of op sturen.
    "Heb je Aurora gezien ? Klein meisje , bruin golvend haar met een hele vervelende stem?"
    Door de uitleg die hij gaf wist zij de persoon bij de naam en het was een mooi meisje om naar te kijken, maar ze had iets over zich heen hangen wat inderdaad een beetje irritant oogde en Maysilee had haar niet zo vaak horen praten, dus daar kon ze niet over beoordelen.
    "Het spijt me dan te moeten mededelen dat ik haar niet gezien heb." Ze haalde een hand door der blonde haar heen. "Ik zal kijken of ik haar hier in de omgeving kan vinden, ik ken het achterliggende stuk bos op mijn duimpje." Beantwoorde ze de glimlach van Hansel.


    {@WenseKronik : Dat kan, maar Maysilee heeft gewoon haar ouders.}

    [ bericht aangepast op 31 dec 2013 - 17:15 ]


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    {De one liners zijn inderdaad niet al te fijn :X }


    Dan schrijf je toch geen oneliners? Het is beter als geen post.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Venomis schreef:
    (...)

    Dan schrijf je toch geen oneliners? Het is beter als geen post.

    (ik heb het niet alleen over mijn eigen posts natuurlijk. Anders had ik het zelf in de hand. Ik ben niet dom -_-)


    Happy Birthday my Potter!

    Rider schreef:
    (ik heb het niet alleen over mijn eigen posts natuurlijk. Anders had ik het zelf in de hand. Ik ben niet dom -_-)


    Maar wat maakt het verder dan uit? Een zin is vaak afdoende om op de ander te reageren.


    Every villain is a hero in his own mind.

    (voor oppervlakkig reageren wel ja, met weer één zin. Lichaamstaal die gedreven wordt door gedachten spelen in de communicatie een grote rol en vormt de karakters in een rpg. Dan wordt het een echt verhaal in plaats van wat random handelingen en uitspraken zonder enige genoemde aanleiding. Misschien dat ik in deze rpg de enige ben die er zo over denkt, maar er zijn velen met mij bij andere rpg's. Vandaar dat ik hier stop en vandaar dat ik altijd eerst naar de regels kijk voor ik mij aanmeldt. Jammer genoeg staan de regels hier er echter voor spek en bonen.)


    Happy Birthday my Potter!

    [Hoe leuk ik m'n personages ook vind en de plots die ik in gedachten had voor ze, schrijf ik me bij deze toch ook uit omdat ik eigenlijk nog weinig zin heb om mee te doen. Daarbij heeft Rider ook zeker gelijk betreft de one-liners, dus daarin staat ze zeker niet alleen met haar mening, en tja, dat is ook gewoon de reden dat ik geen one-liners schrijf. Ik krijg het alleen ook niet opgebracht om een degelijke post te schrijven, dus ik heb besloten dat ik er beter mee kan stoppen.

    Edit: Naamsverandering Merrow -->> Valkyries]

    [ bericht aangepast op 1 jan 2014 - 13:45 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Naamsverandering Candira - Snowqeeun


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Zo jammer dat mensen zich uitschrijven omdat anderen zich niet aan de regels houden :(


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Anders trek ik me wel terug. Ik vind het echt de allergrootste onzin die ik ooit heb gehoord en ik begrijp ook niet waarom mensen er een probleem mee hebben als ik oneliners schrijf, terwijl ik totaal niet in interactie ben met hun personages. Ik schrijf heus wel over gedachten en lichaamstaal, maar het wordt nogal vervelend als ik dat ga doen in ieder stukje dat ik post over mijn personage, want daarmee gaan dingen zich alleen maar herhalen.
    Het is echt niet zo dat ik alleen maar oneliners schrijf, maar soms kun je makkelijk met één regeltje een conversatie gaande houden zonder de gevoelens en alles te beschrijven, wat ik al in een eerder stukje heb gedaan.

    Bovendien typ ik ook vaak op mijn mobiel, even gauw tussendoor, en kan het even niet langer zijn dan één of twee regels, maar dan kan een ander wel weer verder.

    Het is erg zonde dat Valkyries zich om deze reden uitschrijft, omdat ze het niet kan opbrengen om “genoeg” woorden te verzinnen, terwijl je iemand met enkele zinnen naar een ander toe kan schrijven en het verhaal dan sneller weer gaat lopen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    (Je bent niet de enige hoor, dus je uitschrijven heeft geen enkele zin en verder ga ik er ook niet over discussiëren, gezien je het zo te merken overduidelijk niet begrijpt. Onze ideeën over rpgen verschillen teveel zo te merken.)


    Happy Birthday my Potter!

    [Uiteindelijk is het -naar ik aanneem- ieder’s doel om door middel van verschillende personages die men onafhankelijk bestuurt één verhaal te schrijven, dus het lijkt me dat dat sowieso het belangrijkste is. Meningen kunnen verschillen over het minimale aantal woorden dat daar per post aan toe zouden moeten bijdragen, maar uiteindelijk vind ik dat iedereen daar zelf over zou moeten mogen beslissen.

    A fijn, hoeveel mensen zijn sowieso nog van plan verder te schrijven aan dit verhaal? Want het ligt al een tijdje een beetje stil en met sommige personages is nog helemaal niet geschreven…]


    Every villain is a hero in his own mind.