• De stelling van deze week luidt:
    De militaire dienstplicht moet weer worden ingevoerd.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Nee, daar ben ik echt helemaal tegen. Zo'n groot leger hebben we nergens voor nodig en bovendien is nou eenmaal lang niet iedereen geschikt voor een dergelijke baan, en is het ook nog eens een lastige vertraging voor mensen die iets heel anders met hun leven willen. Daarnaast kosten al die extra soldaten geld, en dat is wat we op dit moment juist niet hebben.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Simpel; Niet mee eens.


    I didn't trip! I just simply gave the floor a hug! We haven't seen each other in a while!

    Square schreef:
    Nee, daar ben ik echt helemaal tegen. Zo'n groot leger hebben we nergens voor nodig en bovendien is nou eenmaal lang niet iedereen geschikt voor een dergelijke baan, en is het ook nog eens een lastige vertraging voor mensen die iets heel anders met hun leven willen. Daarnaast kosten al die extra soldaten geld, en dat is wat we op dit moment juist niet hebben.


    Op mij van toepassing, dus oneens met de stelling.

    Nee! In de 21de eeuw is het juist belangrijk dat mensen keuzevrijheid hebben en zelf over hun leven mogen beslissen, en dienstplicht hoort daar niet bij.


    Fuck the world, love yourself

    Square schreef:
    Nee, daar ben ik echt helemaal tegen. Zo'n groot leger hebben we nergens voor nodig en bovendien is nou eenmaal lang niet iedereen geschikt voor een dergelijke baan, en is het ook nog eens een lastige vertraging voor mensen die iets heel anders met hun leven willen. Daarnaast kosten al die extra soldaten geld, en dat is wat we op dit moment juist niet hebben.


    Nothing more to say


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    Square schreef:
    Nee, daar ben ik echt helemaal tegen. Zo'n groot leger hebben we nergens voor nodig en bovendien is nou eenmaal lang niet iedereen geschikt voor een dergelijke baan, en is het ook nog eens een lastige vertraging voor mensen die iets heel anders met hun leven willen. Daarnaast kosten al die extra soldaten geld, en dat is wat we op dit moment juist niet hebben.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Square schreef:
    Nee, daar ben ik echt helemaal tegen. Zo'n groot leger hebben we nergens voor nodig en bovendien is nou eenmaal lang niet iedereen geschikt voor een dergelijke baan, en is het ook nog eens een lastige vertraging voor mensen die iets heel anders met hun leven willen. Daarnaast kosten al die extra soldaten geld, en dat is wat we op dit moment juist niet hebben.


    Ik vraag me eigenlijk af waarom mensen wel eens zouden zijn met deze stelling

    [ bericht aangepast op 24 nov 2013 - 11:09 ]


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Sivan schreef:
    (...)

    Ik vraag me eigenlijk af waarom mensen wel eens zouden zijn met deze stelling

    Ik ken mensen die het er wel mee eens zouden zijn hoor. (:
    Maar dan heb ik het vooral op de oudere generaties omdat ze vinden dat het goed zou zijn als de jongere generatie wat meer worden gedrild worden door de mensen van het leger zodat ze sneller geneigd zijn om te kunnen samenwerken met anderen of ze sneller respect naar anderen zouden tonen.
    Maar goed, zoals al eerder vermeld, ik plaats alleen de stelling. Ik heb hier niet echt een mening over.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Sivan schreef:
    (...)

    Ik vraag me eigenlijk af waarom mensen wel eens zouden zijn met deze stelling

    Heel simpel. Mensen zouden het ermee eens kunnen zijn om mensen een doel te geven, of zeggen dat de jeugd van tegenwoordig veel te brutaal en te onwelwillend zijn, waarna ze in het leger worden getraind op een keiharde manier.
    Met een naderende oorlog zou het al helemaal handig zijn.
    Maar goed, ik ben tegen. O, trouwens. Square, ze worden wel eerst getest of ze geschikt zijn voor het leger. Als je bepaalde aandoeningen hebt, word je niet eens toegelaten.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Niet mee eens, niemand zou daar toe verplicht moeten worden.


    You are beautiful, you are love.

    Oneens.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Hmm, oneens I guess.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Nee, zie, Ijsland heeft -als ik het goed heb- helemaal geen leger. Wat nu als wij ons net zoals IJsland al onze wapens en militairen afzweren. Er gaat volgens mij heel veel geld naar oorlogsdingen zoals het leger en wapens. Aan de andere kant zou ik wel nog een leger houden die mensen helpt en absoluut niet getraind is om te vechten.
    Maar ik zou een soort zorgdienstplicht invoeren, waar iedereen minimaal een maand of twee in een verzorgingshuis werkt of iets.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Oneens.

    Oneens. Zoals eerder gezegd, we leven in de 21ste eeuw en mensen moeten keuzevrijheid hebben. En ik ben het ook helemaal eens met Square.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried