• De stelling van deze week luidt:
    De militaire dienstplicht moet weer worden ingevoerd.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ebullience schreef:
    (...)

    Net wat er eerder ook al gezegd werd: dat iemand in het leger zit of heeft gezeten, maakt ze nog niet gelijk een goede burger.

    En wat betreft de stelling ben ik oneens. Mijn redenen hiervoor zijn dezelfde als Square.


    Dusdat.


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Nee, ik ben duidelijk tegen. Ik heb veel gehoord hoe het vroeger was, en geloof me mensen moeten hard werken en het brengt alleen maar verdriet in plaats van dat het überhaupt veel oplevert.

    Square schreef:
    Nee, daar ben ik echt helemaal tegen. Zo'n groot leger hebben we nergens voor nodig en bovendien is nou eenmaal lang niet iedereen geschikt voor een dergelijke baan, en is het ook nog eens een lastige vertraging voor mensen die iets heel anders met hun leven willen. Daarnaast kosten al die extra soldaten geld, en dat is wat we op dit moment juist niet hebben.


    Mijn vader wilde altijd al boswachter worden, maar dit is niet gelukt omdat hij zijn studie niet kon afmaken omdat hij het leger in moest. En hij was zeker niet de enige die daardoor de baan die ze zo graag wilde niet meer konden krijgen.


    What in the name of sanity do you've got on your head?

    Square schreef:
    Nee, daar ben ik echt helemaal tegen. Zo'n groot leger hebben we nergens voor nodig en bovendien is nou eenmaal lang niet iedereen geschikt voor een dergelijke baan, en is het ook nog eens een lastige vertraging voor mensen die iets heel anders met hun leven willen. Daarnaast kosten al die extra soldaten geld, en dat is wat we op dit moment juist niet hebben.


    -

    girltough schreef:
    Nee! In de 21de eeuw is het juist belangrijk dat mensen keuzevrijheid hebben en zelf over hun leven mogen beslissen, en dienstplicht hoort daar niet bij.


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.

    Ik heb er niet echt een mening over, alles heeft z'n voor- en nadelen, maar mijn vader had er wel een mening over.
    "Mee eens. Houdt de jeugd van de straat. En weten ze wat modder is." (Hij heeft zelf dienstplicht gehad.)
    Haha (':

    [ bericht aangepast op 29 nov 2013 - 18:27 ]


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Oneens


    Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.

    Square schreef:
    Nee, daar ben ik echt helemaal tegen. Zo'n groot leger hebben we nergens voor nodig en bovendien is nou eenmaal lang niet iedereen geschikt voor een dergelijke baan, en is het ook nog eens een lastige vertraging voor mensen die iets heel anders met hun leven willen. Daarnaast kosten al die extra soldaten geld, en dat is wat we op dit moment juist niet hebben.


    Inderdaad.

    Square schreef:
    Nee, daar ben ik echt helemaal tegen. Zo'n groot leger hebben we nergens voor nodig en bovendien is nou eenmaal lang niet iedereen geschikt voor een dergelijke baan, en is het ook nog eens een lastige vertraging voor mensen die iets heel anders met hun leven willen. Daarnaast kosten al die extra soldaten geld, en dat is wat we op dit moment juist niet hebben.
    '

    Precies. :)


    We can learn to love again.

    Wereldvrede zou ingevoerd moeten worden.


    Ik ben een blaadje in de wind, kijk hoe ik zweef...

    ik heb niet echt een mening.
    Persoonlijk wil ik wel in het leger voor 1 jaar of zo.
    (Ook al ben ik een meisje.)
    Maar sommige mensen willen het niet en dus ja...

    Waarom, in vredesnaam, bump je dit?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried