• De stelling van deze week luidt:
    De militaire dienstplicht moet weer worden ingevoerd.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Gewoon niet mee eens x)

    Guinness schreef:
    Eens, natuurlijk wel onder de voorwaarde dat iedereen die verplicht word gesteld een keuring moet ondergaan. Als je een aandoening hebt kan je natuurlijk niet de trainingen doorstaan.
    Ik vind dat de jongeren van tegenwoordig lui, onverantwoordelijk zijn. In het leger krijgt met een bepaalde opvoeding mee. Men leert gelukkig te zijn met wat je hebt, (namelijk geen zak). Je leert een teamworker te zijn en fysiek word je aangesterkt. Als ik kijk naar de generatie van mijn vader zijn de mannen heel anders.
    Je krijgt bepaalde normen en waarde mee die je tegenwoordig als ouders er bijna niet meer in krijgt.

    - ik baseer dit onder andere op het feit dat ik zelf stage heb gelopen bij defentie =)


    Net wat er eerder ook al gezegd werd: dat iemand in het leger zit of heeft gezeten, maakt ze nog niet gelijk een goede burger.

    En wat betreft de stelling ben ik oneens. Mijn redenen hiervoor zijn dezelfde als Square.


    “I think everybody’s nuts.” - Johnny Depp

    Nee, echt niet.
    Ze gooien nu al zoveel mensen eruit, omdat ze te oud zijn.
    Ik vind dat ze zelf moeten kiezen.


    Enjoy the little things in life, because one day you wi

    Titan schreef:
    Goed, nu moet ik echt oppassen wat ik ga zeggen. Als iemand hier dan toch aanstoot aan neemt, kus mijn kont. Ik ga trouwens uit van deployment, dat men dus echt naar een oorlogsgebied gaat.

    Voor vrouwen het dan verplichten lijkt me niet heel handig. Omdat een gemiddelde vrouwen niet lichaamlijk zo sterk is als een gemiddelde man. Dat zou een behoorlijk nadeel kunnen zijn tijdens de oorlog, behalve als men vrouwen extra training zou geven (wat weer extra tijd en geld kost, iets wat in een oorlog schaars is). Zou het dan al verplicht worden zou ik de vrouwen rondom het gebied inzetten als verzorging, snipers of iets in die richting, want dat zou logischers zijn dan voetsoldaten.

    Ik hoop dat iemand snapt wat ik bedoel, want ik zuig in uitleggen :'D

    True. Vrouwen moeten gewoon het sluwe werk doen, daar zijn wij veel beter in. Infiltreren, afleiden, chaos scheppen, dat soort dingen. Yup.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Oneens

    Barnabas schreef:
    (...)
    True. Vrouwen moeten gewoon het sluwe werk doen, daar zijn wij veel beter in. Infiltreren, afleiden, chaos scheppen, dat soort dingen. Yup.


    Chaos scheppen lukt iedereen. Vooral als je al een chaoot bent op zich ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Hwin schreef:
    (...)

    Chaos scheppen lukt iedereen. Vooral als je al een chaoot bent op zich ^^

    Vrouwen zijn er meer bedreven in, hehe.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Sowieso oneens.


    Be Your Own Anchor

    Square schreef:
    Nee, daar ben ik echt helemaal tegen. Zo'n groot leger hebben we nergens voor nodig en bovendien is nou eenmaal lang niet iedereen geschikt voor een dergelijke baan, en is het ook nog eens een lastige vertraging voor mensen die iets heel anders met hun leven willen. Daarnaast kosten al die extra soldaten geld, en dat is wat we op dit moment juist niet hebben.


    Deep inside, I've never felt alive

    Nee, gewoon nee.


    26 - 02 - '16

    Alleen als er echt een oorlog is en er mannen te kort zijn


    'If you think this has a happy ending; you haven't been paying attention,' Ramsay Bolton GOT

    Oneens. (en zou het dan ook gelden voor vrouwen?)


    Discipline is the bridge between goals and accomplishment.

    LollyBiatch schreef:
    Oneens. (en zou het dan ook gelden voor vrouwen?)

    Nee. Het is puur voor mannen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Square schreef:
    Nee, daar ben ik echt helemaal tegen. Zo'n groot leger hebben we nergens voor nodig en bovendien is nou eenmaal lang niet iedereen geschikt voor een dergelijke baan, en is het ook nog eens een lastige vertraging voor mensen die iets heel anders met hun leven willen. Daarnaast kosten al die extra soldaten geld, en dat is wat we op dit moment juist niet hebben.


    + Er zijn tegenwoordig heel veel mensen die graag uit zichzelf beroepsmilitair willen worden. Vaak zijn dit er te veel om ook daad werkelijk in een afdeling van het leger terecht te komen. Het is dus qua manskracht niet eens nodig, lijkt mij. (:


    Hamartia

    Patholoog schreef:
    Nee, zie, Ijsland heeft -als ik het goed heb- helemaal geen leger. Wat nu als wij ons net zoals IJsland al onze wapens en militairen afzweren. Er gaat volgens mij heel veel geld naar oorlogsdingen zoals het leger en wapens. Aan de andere kant zou ik wel nog een leger houden die mensen helpt en absoluut niet getraind is om te vechten.
    Maar ik zou een soort zorgdienstplicht invoeren, waar iedereen minimaal een maand of twee in een verzorgingshuis werkt of iets.


    Maar als er dan oorlog komt? Ook als het onwaarschijnlijk lijkt, kan het er altijd van komen!


    Fuck the world, love yourself