• De stelling van deze week luidt:
    De militaire dienstplicht moet weer worden ingevoerd.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Oneens, ookal zou ik zelf misschien later wel bij de marine willen werken, vind ik dat mensen dat zelf moeten kiezen


    “One time, Morrissey was being a little bitch, so I put toothpaste in his oreos. He cried. -Johnny Ma

    Square schreef:
    Nee, daar ben ik echt helemaal tegen. Zo'n groot leger hebben we nergens voor nodig en bovendien is nou eenmaal lang niet iedereen geschikt voor een dergelijke baan, en is het ook nog eens een lastige vertraging voor mensen die iets heel anders met hun leven willen. Daarnaast kosten al die extra soldaten geld, en dat is wat we op dit moment juist niet hebben.

    Square schreef:
    Nee, daar ben ik echt helemaal tegen. Zo'n groot leger hebben we nergens voor nodig en bovendien is nou eenmaal lang niet iedereen geschikt voor een dergelijke baan, en is het ook nog eens een lastige vertraging voor mensen die iets heel anders met hun leven willen. Daarnaast kosten al die extra soldaten geld, en dat is wat we op dit moment juist niet hebben.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Square schreef:
    Nee, daar ben ik echt helemaal tegen. Zo'n groot leger hebben we nergens voor nodig en bovendien is nou eenmaal lang niet iedereen geschikt voor een dergelijke baan, en is het ook nog eens een lastige vertraging voor mensen die iets heel anders met hun leven willen. Daarnaast kosten al die extra soldaten geld, en dat is wat we op dit moment juist niet hebben.


    Don't rush into love because even in fairy tales, the happy ending takes place on the last page.

    Persoonlijk zou ik het niet eens zo'n heel slecht idee vinden. Zo leer je mensen tenminste een beetje discipline en hoe ze moeten samenwerken. Bovendien moet je bij het Leger niet gelijk denken aan alleen maar bloederige gevechten, je kan je soldaten ook inzetten voor heel wat nobelere doeleinden. Op dit moment zou het eigenlijk best handig zijn als we wat extra soldaten hadden om in te zetten in de Filipijnen, net als Amerika doet, daar kunnen ze prima hulp bieden.
    En voor iedereen die schreeuwt om vrijheid van keuze en 'dingen doen met je leven', de dienstplicht is meestal maar voor een korte tijd zoals één jaar of zoiets dergelijks. Als jij een grote droom hebt die je wil verwezenlijken kan je dat prima daarna ook nog doen. Over Vrijheid van Keuze kan ik alleen maar zeggen dat je in je leven wel meer dingen zal moeten doen waar je geen zin in hebt, dan is dit tenminste nog een nuttig voorbeeld. Eigenlijk snap ik niet wat iedereen er zo op tegen heeft.

    Het leger gaat ver komen met mij erin. :x


    Take me to wonderland

    Prefect schreef:
    Persoonlijk zou ik het niet eens zo'n heel slecht idee vinden. Zo leer je mensen tenminste een beetje discipline en hoe ze moeten samenwerken. Bovendien moet je bij het Leger niet gelijk denken aan alleen maar bloederige gevechten, je kan je soldaten ook inzetten voor heel wat nobelere doeleinden. Op dit moment zou het eigenlijk best handig zijn als we wat extra soldaten hadden om in te zetten in de Filipijnen, net als Amerika doet, daar kunnen ze prima hulp bieden.
    En voor iedereen die schreeuwt om vrijheid van keuze en 'dingen doen met je leven', de dienstplicht is meestal maar voor een korte tijd zoals één jaar of zoiets dergelijks. Als jij een grote droom hebt die je wil verwezenlijken kan je dat prima daarna ook nog doen. Over Vrijheid van Keuze kan ik alleen maar zeggen dat je in je leven wel meer dingen zal moeten doen waar je geen zin in hebt, dan is dit tenminste nog een nuttig voorbeeld. Eigenlijk snap ik niet wat iedereen er zo op tegen heeft.


    Dit. Het grotendeels aan jongeren tegenwoordig bestaat bijna alleen uit broekventjes met een grote klep, en ik vind dat er weer iets meer respect en discipline mag komen. Ik zou het zelfs niet erg vinden als dit ook voor meisjes werd ingevoerd.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Waarvoor is zo'n groot leger nodig? :P
    Ik snap niet echt het nut van het invoeren van de dienstplicht,
    want volgens mij zijn wij niet in oorlog met iemand. xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Valli schreef:
    (...)

    Dit. Het grotendeels aan jongeren tegenwoordig bestaat bijna alleen uit broekventjes met een grote klep, en ik vind dat er weer iets meer respect en discipline mag komen. Ik zou het zelfs niet erg vinden als dit ook voor meisjes werd ingevoerd.


    Oh god. Typisch antwoord van mensen die dat toch niet meer zouden hoeven te doen.
    Niet iedereen heeft een grote klep, zelfs niet een groot deel. Het zijn maar zij die opvallen, en naar de rest kijkt men natuurlijk niet, want zij vallen niet op. Sorry, maar zoiets noem ik echt zever.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Oneens, nergens voor nodig. Mannen vonden het vroeger al niet leuk als dat moest. Waarom zou het nu dan weer moeten? Het is nergens goed voor en als jongens of meiden bij het leger willen moet dat een vrije keuze zijn, het moet je niet worden opgedrongen.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Hwin schreef:
    (...)

    Oh god. Typisch antwoord van mensen die dat toch niet meer zouden hoeven te doen.
    Niet iedereen heeft een grote klep, zelfs niet een groot deel. Het zijn maar zij die opvallen, en naar de rest kijkt men natuurlijk niet, want zij vallen niet op. Sorry, maar zoiets noem ik echt zever.


    I would actually do that :W
    En het is mijn mening, en die heb ik over dit onderwerp al een zeer lange tijd.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Oneens, gewoon oneens. Als jij mee wil doen met het leger, prima, maar waar is dan de keuzevrijheid als iedereen zomaar mee moet doen? Nu ben ik dolblij dat ik een meisje ben.
    Ik vind dit een stomme stelling, maar dat is dan ook mijn mening.

    [ bericht aangepast op 24 nov 2013 - 13:45 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    nerveus schreef:
    Oneens, nergens voor nodig. Mannen vonden het vroeger al niet leuk als dat moest. Waarom zou het nu dan weer moeten? Het is nergens goed voor en als jongens of meiden bij het leger willen moet dat een vrije keuze zijn, het moet je niet worden opgedrongen.

    Als je enige argument om de Dienstplicht niet in te voeren is: 'Omdat het niet leuk is', dan snap ik wel dat het tegenwoordig bergafwaarts gaat met dit land. Persoonlijk wordt ik ook niet echt dolgelukkig bij het idee om belasting te moeten betalen als ik volwassen ben of om te moeten werken terwijl een groot deel van de Nederlanders gewoon op zijn luie reet zit, maar dit betekend niet dat we het niet gaan doen. Er zijn ontzettend veel dingen die veel mannen en vrouwen zowel vroeger als nu niet leuk vinden en ook nooit leuk zullen vinden, maar als dat voortaan de doorslaggevende factor moet worden in onze besluitvorming dan denk ik dat we nog een flinke tijd in deze recessie blijven plakken.

    De militaire dienstplicht is er nog steeds, alleen opgeschort. Wat betekent dat burgers geen militaire dienst hoeven te vervullen zolang de veiligheidssituatie dat niet vereist. Zou er weer een oorlog uitbreken zouden dus heel wat mannen het leger in moeten. Persoonlijk heb ik er geen probleem mee, want als het niet verplicht is, wie zou er dan in godsnaam meevechten in een oorlog (behalve een mensen met een bepaald karakter)?

    [ bericht aangepast op 24 nov 2013 - 13:38 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Valli schreef:
    (...)

    I would actually do that :W
    En het is mijn mening, en die heb ik over dit onderwerp al een zeer lange tijd.


    Maar jij zou nu een keuze hebben, wij niet.
    Goed, inderdaad jouw mening.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried