• De stelling van deze week luidt:
    De militaire dienstplicht moet weer worden ingevoerd.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    No f-cking way.
    Ik snap überhaupt niet waarom mensen uit zichzelf bij het leger willen, maar dat komt waarschijnlijk doordat iemand waar ik veel om geef met de negatieve, psychische gevolgen ervan te maken heeft gehad. Dat gun ik niemand.


    The universal language of art.

    Oneens


    ~

    Nee ! Ik vind dat het een vrije keuze hoort te zijn !


    Just do what you need to do!

    Guinness schreef:
    Eens, natuurlijk wel onder de voorwaarde dat iedereen die verplicht word gesteld een keuring moet ondergaan. Als je een aandoening hebt kan je natuurlijk niet de trainingen doorstaan.
    Ik vind dat de jongeren van tegenwoordig lui, onverantwoordelijk zijn. In het leger krijgt met een bepaalde opvoeding mee. Men leert gelukkig te zijn met wat je hebt, (namelijk geen zak). Je leert een teamworker te zijn en fysiek word je aangesterkt. Als ik kijk naar de generatie van mijn vader zijn de mannen heel anders.
    Je krijgt bepaalde normen en waarde mee die je tegenwoordig als ouders er bijna niet meer in krijgt.

    - ik baseer dit onder andere op het feit dat ik zelf stage heb gelopen bij defentie =)


    Sorry, maar ik kan me hier echt kwaad om maken. Telkens dat gedoe dat jongeren van tegenwoordig 'lui' en 'onverantwoordelijk' zijn. Ik ken genoeg mensen van mijn leeftijd die ongelooflijk veel verantwoording hebben en er goede normen en waarden op nahouden, en bereid zijn hard te werken. Dus zij moeten dan maar ook zoiets verschrikkelijks gaan doen als in het leger gaan en daar uiteindelijk allerlei stoornissen aan overhouden? Waarom zo overgeneraliseren en zo'n radicaal middel ervoor inzetten? Dat is gewoonweg belachelijk.

    Daarnaast, hoezo zou het leger je per se meer bijbrengen? Er zijn er ook genoeg die er kapot van terugkomen en helemaal niet meer kunnen functioneren. Daarvoor moeten dan maar gezondheid en levens op het spel gezet worden? Voor deze 'luiheid en onverantwoordelijkheid', wat je baseert op een deel van de samenleving?

    Dus kortom; ik ben tegen.

    [ bericht aangepast op 26 nov 2013 - 17:05 ]


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Blancefloer schreef:
    (...)

    Sorry, maar ik kan me hier echt kwaad om maken. Telkens dat gedoe dat jongeren van tegenwoordig 'lui' en 'onverantwoordelijk' zijn. Ik ken genoeg mensen van mijn leeftijd die ongelooflijk veel verantwoording hebben en er goede normen en waarden op nahouden, en bereid zijn hard te werken. Dus zij moeten dan maar ook zoiets verschrikkelijks gaan doen als in het leger gaan en daar uiteindelijk allerlei stoornissen aan overhouden? Waarom zo overgeneraliseren en zo'n radicaal middel ervoor inzetten? Dat is gewoonweg belachelijk.

    Daarnaast, hoezo zou het leger je per se meer bijbrengen? Er zijn er ook genoeg die er kapot van terugkomen en helemaal niet meer kunnen functioneren. Daarvoor moeten dan maar gezondheid en levens op het spel gezet worden? Voor deze 'luiheid en onverantwoordelijkheid', wat je baseert op een deel van de samenleving?

    Dus kortom; ik ben tegen.

    Ik weet niet wat jij je voorstelt bij dienstplicht maar de meesten gaan niet dood en krijgen er ook geen stoornissen van.


    Take me to wonderland

    Ohara schreef:
    (...)
    Ik weet niet wat jij je voorstelt bij dienstplicht maar de meesten gaan niet dood en krijgen er ook geen stoornissen van.


    Nou, ik zie voor me dat als ze dan ergens heen moeten dat soort dingen wel kunnen gebeuren. Want wat voor functie zou diensplicht dan hebben als je ze dan maar hier laat? Daar lijkt me dan in ieder geval een reden achter zitten, zoals een oorlog of 'vredesmissie', zoals ze dat noemen. Anyway,
    sowieso vind ik het gewoon belachelijk om zoiets te verplichten, want het kost mensen ook weer een bepaalde tijd van hun leven waarin ze wellicht liever andere dingen zouden willen doen. En al helemaal met de reden dat het zou moeten omdat de meeste jongeren 'lui' en 'onverantwoordelijk' zijn, want dat vind ik gewoon een overgeneralisatie en beledigend voor de velen die helemaal níet zou zijn.


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Ik vind het grappig dat mensen denken dat het niet verplicht is / afgeschaft is. Het bestaat nog steeds. De dienstplicht is dus niet afgeschaft, alleen de opkomstplicht is opgeschort. Zou er een oorlog uitbreken dan zouden alle mannen tussen de 17 en 45 jaar gewoon weer opkomstplichtig zijn.

    Bronnen: Wikipedia + Rijksoverheid, Sectie Krijgsmacht

    [ bericht aangepast op 26 nov 2013 - 17:26 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Titan schreef:
    Ik vind het grappig dat mensen denken dat het niet verplicht is / afgeschaft is. Het bestaat nog steeds. De dienstplicht is dus niet afgeschaft, alleen de opkomstplicht is opgeschort.

    Zou er een oorlog uitbreken zouden alle mannen tussen de 17 en 45 jaar gewoon weer moeten komen.

    Bronnen: Wikipedia + Rijksoverheid, Sectie Krijgsmacht


    Oh, ja, dat is ook nog waar ook ja. Kreeg je niet een brief daarover als je 18 werd als jongen? Mijn vriend heeft het wel eens gezegd.


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Blancefloer schreef:
    (...)

    Oh, ja, dat is ook nog waar ook ja. Kreeg je niet een brief daarover als je 18 werd als jongen? Mijn vriend heeft het wel eens gezegd.

    17, but yes. Zou er oorlog uitbreken zou ook ik gecheckt moeten worden of ik het leger in kan of niet. En zo ja, meevechten/meehelpen/whatever.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Titan schreef:
    (...)
    17, but yes. Zou er oorlog uitbreken zou ook ik gecheckt moeten worden of ik het leger in kan of niet. En zo ja, meevechten/meehelpen/whatever.


    Hmm, dat is wel gek, want voor zo ver ik weet heeft mijn broertje daar nog geen brief over gekregen en hij is ook al 17. Naja, de post komt hier wel vaker niet aan, dus tsja :')

    In ieder geval, dan zou deze stelling dus anders geformuleerd moeten worden :') Of over vrouwen en dienstplicht gaan.


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Prefect schreef:
    Persoonlijk zou ik het niet eens zo'n heel slecht idee vinden. Zo leer je mensen tenminste een beetje discipline en hoe ze moeten samenwerken. Bovendien moet je bij het Leger niet gelijk denken aan alleen maar bloederige gevechten, je kan je soldaten ook inzetten voor heel wat nobelere doeleinden. Op dit moment zou het eigenlijk best handig zijn als we wat extra soldaten hadden om in te zetten in de Filipijnen, net als Amerika doet, daar kunnen ze prima hulp bieden.
    En voor iedereen die schreeuwt om vrijheid van keuze en 'dingen doen met je leven', de dienstplicht is meestal maar voor een korte tijd zoals één jaar of zoiets dergelijks. Als jij een grote droom hebt die je wil verwezenlijken kan je dat prima daarna ook nog doen. Over Vrijheid van Keuze kan ik alleen maar zeggen dat je in je leven wel meer dingen zal moeten doen waar je geen zin in hebt, dan is dit tenminste nog een nuttig voorbeeld. Eigenlijk snap ik niet wat iedereen er zo op tegen heeft.


    Hier ben ik het wel mee eens.
    @Titan; Klopt volgens mij had mijn broer ook zo'n brief gehad toen ie 17/18 werd.


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    -laat maar

    [ bericht aangepast op 26 nov 2013 - 17:35 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Op de universiteit waar ik studeer komen twee jongens uit Finland, waar de dienstplicht nog wel bestaat. Een heeft er alles aan gedaan om de dienstplicht te vermijden en de andere moest wel het leger in. Als hij erover praat komt het bij mij over dat die een van de meest ongelukkige tijden uit zijn leven was.
    Daarom zeg ik dat ik het niet eens ben met deze stelling, omdat ik vind dat mensen niet gedwongen moeten worden om lid te zijn van een organisatie (of hoe je het leger zou willen benoemen), terwijl ze daar op der mate wijze tegen zijn.

    Ik vind het lastig. Natuurlijk zal het niet leuk zijn, maar als er uiteindelijk wel oorlog is, is het ook balen als er geen getrainde soldaten zijn die hun land en families kunnen verdedigen. Persoonlijk denk ik dat je in dat geval als man blij zou zijn geweest als iemand je in elk geval geleerd had wat je moet doen....


    Every villain is a hero in his own mind.

    Naerys schreef:
    (...)
    Ik ken mensen die het er wel mee eens zouden zijn hoor. (:
    Maar dan heb ik het vooral op de oudere generaties omdat ze vinden dat het goed zou zijn als de jongere generatie wat meer worden gedrild worden door de mensen van het leger zodat ze sneller geneigd zijn om te kunnen samenwerken met anderen of ze sneller respect naar anderen zouden tonen.
    Maar goed, zoals al eerder vermeld, ik plaats alleen de stelling. Ik heb hier niet echt een mening over.


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel