• Heeii iedereen!
    Voor school moet ik zelf een mythe schrijven en mijn vraag is: Hoe versier je een mythe?

    Mijn mythe gaat over de god Demis. Hij is de god van de neerslag. Demis werd smoorverliefd op een sterveling. Toen zijn vrouw, Derecha, god van de landbouw, hier achter kwam werd ze zo woedend dat ze naar de aarde ging en de sterveling vermoorde. Demis was hier zo kapot van dat zijn hart brak. In plaats van regen kwam er sneeuw uit de wolken. Elk jaar rond de tijd dat de sterveling stierf word Demis weer droevig en laat het sneeuwen.

    Dit is even een knullige en korte samenvatting, maar zoiets gaat het dus worden. Heeft iemand een idee om het te versieren? Bijna iedereen steekt de kantjes aan met een aansteker en laat het papier geel worden dus dat valt al af aangezien je extra punten kan krijgen voor originaliteit.

    X Nori


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Ik ben niet zo slim in het bedenken van mythes en kleine dingetjes eromheen. Sorry, maar ik hoop dat je in ieder geval wel een goed cijfer krijgt. ^^


    Some people are art and do art at the same time

    Misschien kan je iets doen met sneeuw, glitters?


    Your make-up is terrible

    Scorpia schreef:
    Ik ben niet zo slim in het bedenken van mythes en kleine dingetjes eromheen. Sorry, maar ik hoop dat je in ieder geval wel een goed cijfer krijgt. ^^


    Toch bedankt :)


    'The best way to predict the future is to create it'.

    de titel van je mythe met glitterstiften (van die lijmdingen) in mooie letters erop schrijven/lijmen ?

    uhm verder weet ik niet echt iets, sorry


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik stel me mythes altijd voor als verhalen in een dik boek. Het is misschien niet haalbaar als je het moet afgeven, maar anders leg je het papier gewoon tussen een encyclopedie/woordenboek/leesboek... dat je dan kaft met papier dat er wat oud uit ziet.

    Anders kan je zelf een schriftje maken en dat wat ouderwets maken. bv. de zijkant naaien met naald en draad. ^^

    [ bericht aangepast op 24 nov 2013 - 13:13 ]


    Let the Night embrace you

    Jinxed schreef:
    Ik stel me mythes altijd voor als verhalen in een dik boek. Het is misschien niet haalbaar als je het moet afgeven, maar anders leg je het papier gewoon tussen een encyclopedie/woordenboek/leesboek... dat je dan kaft met papier dat er wat oud uit ziet.

    Anders kan je zelf een schriftje maken en dat wat ouderwets maken. bv. de zijkant naaien met naald en draad. ^^

    Gaaf idee, maar we hebben daar geen goede boeken voor


    'The best way to predict the future is to create it'.

    En het zelf maken? Gewoon wat papieren met daarop de tekst aan elkaar naaien en ta da! Als je het op A5 formaat doe, verspil je minder papier. ^^
    En dan kan je eventueel de randen wel wat afbranden, ja, maar dan is het niet meer zo onorigineel een perkament.


    Let the Night embrace you

    Sowieso heel netjes schrijven of een mooi lettertype. Ik weet niet of je het handschrift kent die Bildo in Lotr gebruikt, maar misschien zoiets maar dan in plaats van al die puntjes kleine sneeuwvlokken. Alleen dan moet je wel echt netjes kunnen schrijven of precies zoiets kunnen vinden.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Je kan heel gemakkelijk perkament achterlaten door gewone thee zakjes te dippen over papier. Daarna stel ik voor om met een pen en van die Chinese ink. in een oud geschrift te schrijven. Het zal je veel tijd kosten omdat je op perfectie moet letten, maar het komt oud over. Misschien papiertje dan oprollen en met een touwtje vastbinden. Je verhaal zelf kleed je het best met veel drama in, want zo is dat meestal in die mythes.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?