• De Australische Renee Young heeft het leven geschonken aan een Siamese tweeling met één lichaam maar met twee gezichten en twee breinen. 'Faith' en Hope' zijn amper vijf dagen oud en nu al spreekt men van een medisch wonder.
    De meisjes werden afgelopen donderdag zes weken te vroeg geboren via een keizersnede in Sydney. De kindjes lijden aan de zeldzame aandoening diprosopus ('twee gezichten', afgeleid van het Grieks). Er zijn nog maar 35 gevallen wereldwijd geregistreerd. In alle gevallen overleden de baby's vrij kort na de geboorte.


    Renee Young en Simon Howe kwamen er na een echo achter dat de tweeling die ze verwachtten in feite één kind bleek te zijn met twee symmetrische gezichtjes. Ondanks dat de artsen erop aandrongen om over te gaan tot het afbreken van de zwangerschap, zette het koppel dat al zeven kinderen had, toch door.

    Tweeling
    'Ook al is er maar één lichaam, voor ons is het een tweeling', verklaarde de moeder aan het magazine Woman's Day. 'Het zijn onze meisjes en we zien ze ontzettend graag.'

    De dokters staan in elk geval versteld van de progressie die de Siamese tweeling heeft gemaakt. Na vijf dagen konden ze zelfstandig ademen. Hoe het nu verder moet, is koffiedik kijken. Wellicht vormt eten toch een probleem aangezien Faith en Hope slechts over één slokdarm beschikken. De ouders hopen heel erg dat ze de baby's op termijn mee naar huis kunnen nemen.
    Bron: AD.nl

    Wat vinden jullie er van dat de ouders van deze meisjes er voor gekozen hebben om de zwangerschap voort te zetten?
    Ik vraag mij eigenlijk af wat voor leven deze twee meisjes krijgen, als ze hier mee kunnen opgroeien.

    Ik vind het zielig. :c


    26 - 02 - '16

    Wait, what?


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Ik weet niet exact wat ik er van moet denken –– aangezien ik me niet kan voorstellen hoe het is om in de schoenen van deze ouders te staan. Alhoewel ik het er op dit moment niet mee eens ben dat ze uberhaupt de zwangerschap hebben voort gezet –– beide kindjes lijden op dit moment hoogstwaarschijnlijk pijn en zullen zeer spoedig overlijden (wanneer je naar de andere gevallen kijkt) en dan is het voor deze ouders en de omgeving alleen maar moeilijker om afscheid te nemen.
    Daarnaast hik ik een beetje over de namen –– 'Hope' en 'Faith' zijn hoogstwaarschijnlijk alleen maar gekozen omdat ze deze aandoening hebben en niet omdat de ouders deze namen mooi vonden. Maar dat is dan wel weer 'n hele andere discussie (':


    Roku schreef:
    Ik vind het zielig. :c


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Roku schreef:
    Ik vind het zielig. :c


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Roku schreef:
    Ik vind het zielig. :c


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Iedereen hoopt graag op een wonder, denk ik.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Iedereen hoopt graag op een wonder, denk ik.


    Dit.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Ik denk echt dat je sommige kinderen beter niet geboren laat worden. Er staat hen geen mooi leven en weinig geluk of kansen te wachten.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Roku schreef:
    Ik vind het zielig. :c


    Cresseyde schreef:
    Ik denk echt dat je sommige kinderen beter niet geboren laat worden. Er staat hen geen mooi leven en weinig geluk of kansen te wachten.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik snap die ouders wel. Het wordt misschien niet eenvoudig voor die kinderen als ze het overleven, maar het lijkt me ook niet geheel onmogelijk. Heb al eens een reportage gezien van twee meisjes die weliswaar twee hoofden hadden, maar ook maar één lichaam, en die wisten zich er goed door te slaan (stonden op het punt om naar het hoger onderwijs te gaan). Sommige ouders zijn nu eenmaal tegen abortus en soms vind ik ook dat het te snel gebeurt tegenwoordig. Al vind ik dit ook wel een geval waarin het wel zou kunnen. Het zal er waarschijnlijk allemaal om draaien, als die kinderen het overleven, of ze kunnen terugvallen op hun vrienden en familie later.


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Wat erg... Om heel eerlijk te zijn snap ik niet dat ze de zwangerschap hebben voortgezet. Dit is natuurlijk makkelijk praten als je het zelf niet hebt meegemaakt, maar ik zou het mijn kinderen niet aan willen doen om zo te moeten leven.


    Hamartia

    Cresseyde schreef:
    Ik denk echt dat je sommige kinderen beter niet geboren laat worden. Er staat hen geen mooi leven en weinig geluk of kansen te wachten.

    Dat is wel waar ja.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Cresseyde schreef:
    Ik denk echt dat je sommige kinderen beter niet geboren laat worden. Er staat hen geen mooi leven en weinig geluk of kansen te wachten.

    Dit. Plus dat de ouders zichzelf waarschijnlijk ook een hoop pijn en verdriet zouden hebben bespaart. Als ze hun kindje(s) nu verliezen, zal het meer pijn doen dan als ze ze eerder al hadden laten weghalen.


    Valar Morghulis.

    Assassin schreef:
    Iedereen hoopt graag op een wonder, denk ik.


    Ja, om eerlijk te zijn vind ik het ook zulke mooie baby's... Ik zou ze het leven echt gunnen, maar ik vraag me af hoe zwaar het wel niet gaat worden. De namen vind ik overigens wel echt heel mooi.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso