• Conclusie:
    Dat RPG's sterven snel uit, meestal doordat mensen er gewoon mee kappen zonder het te melden of de topicstarter er niet genoeg tijd insteekt.
    (Ik persoonlijk denk dat, dat eerste vooral komt doordat mensen een tijd niet kunnen reageren en dan durven ze niet meer of weten ze niet meer goed hoe.. Dus ik denk ook dat er wat meer vertrouwen mag komen in medespelers en dat iedereen ook elkaar meer erbij moet proberen te betrekken. En ja, ik ben me ervan bewust dat er ook persoonlijke redenen kunnen zijn voor het feit dat iemand ineens wegblijft, die laat ik er even buiten.)

    Toch komen er wel heel veel RPG's en veel lijken op elkaar en blablabla. Mogelijke oplossingen:

    - Een soort wachtlijst zoals bij de wedstrijden, met tijdslimiet.
    Een RPG mag dus maar bepaalde periode bestaan. Krijgt hij bijvoorbeeld een proefperiode en als hij daarna goed loopt mag het verlengd worden etc. etc. Loopt ie slecht? Dan wordt ie gesloten.

    - Regel dat dubbele RPG's verboden zijn.
    Natuurlijk is die grens erg wazig, maar soms is het ook overduidelijk dat bepaalde RPG's gewoon té veel op elkaar lijken. Als deze regel er komt kunnen de RPG'ers zelf de dubbele RPG's melden en dan dimt het aantal (zelfde) RPG's wat in.

    - User mag maar maximaal twee lopende RPG's hebben.
    Dus wordt hij/zij gedwongen beter na te denken of ze het wel echt willen en meer gestimuleerd anderen te stimuleren om de RPG draaiende te houden.

    [ bericht aangepast op 27 nov 2013 - 10:35 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Mee eens =)


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Je hebt hier al supervaak een topic over aangemaakt...


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik snap heel goed wat je bedoelt, maar ik zat op een site en daar is het aantal RPG's maximum nu drie. Dat is dan voor mijn gevoel weer veelste weinig, en het is jammer dat bijna alles uitsterft want ik zou met vele nog graag door willen gaan. Misschien is het inderdaad wel goed twee per persoon, zolang er maar niet té strenge regels over komen.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    En, het is ook ontzettend lullig voor de mensen die wel tijd aan RPG's besteden en er niet zomaar meestoppen, dat ze dan ineens maar met een beperkt aantal mee mogen doen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Olicity schreef:
    Je hebt hier al supervaak een topic over aangemaakt...


    Geen idee of dat zo is, maar er is nog altijd geen oplossing en het lijkt wel erger te worden.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Olicity schreef:
    En, het is ook ontzettend lullig voor de mensen die wel tijd aan RPG's besteden en er niet zomaar meestoppen, dat ze dan ineens maar met een beperkt aantal mee mogen doen.


    Nee, haha, dat bedoelde ik niet. Dat zou kut zijn. Maximaal twee RPG's die een persoon mag hebben, twee lopende. Dan wordt er misschien beter nagedacht voordat er één wordt geopend en doen mensen misschien beter hun best ze ook te laten lopen oid.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Nee, haha, dat bedoelde ik niet. Dat zou kut zijn. Maximaal twee RPG's die een persoon mag hebben, twee lopende. Dan wordt er misschien beter nagedacht voordat er één wordt geopend en doen mensen misschien beter hun best ze ook te laten lopen oid.

    Maar heel vaak ligt het ook aan nalatige deelnemers =) in mijn RPG's staat altijd in de regels dat je minstens 1x per week moet reageren en lang niet iedereen doet dat. die stoppen gewoon zonder wat te zeggen.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Alhoewel het inderdaad waar is dat er véél RPG's aangemaakt worden die meteen weer uitsterven, denk ik niet dat het een goed idee is om een maximum in te stellen. Om eerlijk te zijn, denk ik niet dat er echt iets aan te doen is, aangezien de meeste opties afgewezen worden, i.v.m Gold Membership met filter.


    Tijd voor koffie.

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Nee, haha, dat bedoelde ik niet. Dat zou kut zijn. Maximaal twee RPG's die een persoon mag hebben, twee lopende. Dan wordt er misschien beter nagedacht voordat er één wordt geopend en doen mensen misschien beter hun best ze ook te laten lopen oid.


    Maar komt dat veel voor dan? Dat de ene naar de andere RPG door dezelfde persoon wordt geopend?
    En wat Guiness zegt inderdaad.

    [ bericht aangepast op 26 nov 2013 - 19:44 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik ben het hier volledig mee eens. Dat is eigenlijk de reden dat ik nooit aan RPG's meedoe.
    Dat ze uitsterven, bedoel ik, want die suggestie ... ik weet niet of dat wel zal werken.

    [ bericht aangepast op 26 nov 2013 - 19:46 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Olicity schreef:
    (...)

    Maar komt dat veel voor dan? Dat de ene naar de andere RPG door dezelfde persoon wordt geopend?


    Daar heb ik eigenlijk niet echt opgelet (kijk nooit naar van wie ze zijn), maar ik merk wel dat er dan drie topics worden aangemaakt
    voor een RPG en dan post iedereen een keer MT en that's it.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Daar heb ik eigenlijk niet echt opgelet (kijk nooit naar van wie ze zijn), maar ik merk wel dat er dan drie topics worden aangemaakt
    voor een RPG en dan post iedereen een keer MT en that's it.


    Maar dat ligt dan niet echt aan de TS zelf, maar gewoon dat hij/zij de pech heeft dat mensen die snel afhaken, zich hebben ingeschreven.
    Het hangt er behoorlijk vanaf wie er meedoen aan je RPG wil het lang lopen, minder van het idee want simpele RPG's kunnen ook gewoon leuk zijn.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Olicity schreef:
    (...)

    Maar dat ligt dan niet echt aan de TS zelf, maar gewoon dat hij/zij de pech heeft dat mensen die snel afhaken, zich hebben ingeschreven.
    Het hangt er behoorlijk vanaf wie er meedoen aan je RPG wil het lang lopen, minder van het idee want simpele RPG's kunnen ook gewoon leuk zijn.


    Ik wil ook helemaal niet zeggen dat simpele RPG's niet leuk zijn, maar dat mensen ze misschien te makkelijk aanmaken en mensen te makkelijk zich voor alles inschrijven en dan nooit meer wat van zich laten horen. Damn, het is gewoon zo jammer, het is bijna een soort babyboom, maar dan worden de kindjes niet oud.

    (Hahaha, omg, door jou ging ik kijken bij rollentopics en trof bij de alleroudste RPG's aan van mij.. Van bijna 4 jaar terug!! (Die overigens ook nooit van start kamen, haha))

    [ bericht aangepast op 26 nov 2013 - 19:51 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Ik wil ook helemaal niet zeggen dat simpele RPG's niet leuk zijn, maar dat mensen ze misschien te makkelijk aanmaken en mensen te makkelijk zich voor alles inschrijven en dan nooit meer wat van zich laten horen. Damn, het is gewoon zo jammer, het is bijna een soort babyboom, maar dan worden de kindjes niet oud.


    Maar dat ligt niet aan degene die het topic maakt, maar aan degene die zich inschrijven. Uitgebreide en complexe RPG's kunnen ook zo dood gaan omdat er mensen aan mee doen die niet zo actief zijn, maar dan is er nog wel moeite in die RPG gestoken.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Olicity schreef:
    (...)

    Maar dat ligt niet aan degene die het topic maakt, maar aan degene die zich inschrijven. Uitgebreide en complexe RPG's kunnen ook zo dood gaan omdat er mensen aan mee doen die niet zo actief zijn, maar dan is er nog wel moeite in die RPG gestoken.


    Ja dat heb ik gemerkt, doodzonde. Was echt een amazing RPG, maar volgens mij heb je gelijk nu ik er zo over nadenk en ligt het inderdaad meer aan diegene die zich inschrijven. Wat overigens supernaar is, want daar valt niks aan te doen.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.