• Conclusie:
    Dat RPG's sterven snel uit, meestal doordat mensen er gewoon mee kappen zonder het te melden of de topicstarter er niet genoeg tijd insteekt.
    (Ik persoonlijk denk dat, dat eerste vooral komt doordat mensen een tijd niet kunnen reageren en dan durven ze niet meer of weten ze niet meer goed hoe.. Dus ik denk ook dat er wat meer vertrouwen mag komen in medespelers en dat iedereen ook elkaar meer erbij moet proberen te betrekken. En ja, ik ben me ervan bewust dat er ook persoonlijke redenen kunnen zijn voor het feit dat iemand ineens wegblijft, die laat ik er even buiten.)

    Toch komen er wel heel veel RPG's en veel lijken op elkaar en blablabla. Mogelijke oplossingen:

    - Een soort wachtlijst zoals bij de wedstrijden, met tijdslimiet.
    Een RPG mag dus maar bepaalde periode bestaan. Krijgt hij bijvoorbeeld een proefperiode en als hij daarna goed loopt mag het verlengd worden etc. etc. Loopt ie slecht? Dan wordt ie gesloten.

    - Regel dat dubbele RPG's verboden zijn.
    Natuurlijk is die grens erg wazig, maar soms is het ook overduidelijk dat bepaalde RPG's gewoon té veel op elkaar lijken. Als deze regel er komt kunnen de RPG'ers zelf de dubbele RPG's melden en dan dimt het aantal (zelfde) RPG's wat in.

    - User mag maar maximaal twee lopende RPG's hebben.
    Dus wordt hij/zij gedwongen beter na te denken of ze het wel echt willen en meer gestimuleerd anderen te stimuleren om de RPG draaiende te houden.

    [ bericht aangepast op 27 nov 2013 - 10:35 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Oké, ik heb nu zelfs bewijs dat het vaak aan de spelers ligt. Op 20 december 2010 opende ik de eerste RPG hier, dus er waren hooguit een paar RPG'ers en die RPG heeft het nog super, super ver geschopt. 16 VOLLE TOPICS.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Ja dat heb ik gemerkt, doodzonde. Was echt een amazing RPG, maar volgens mij heb je gelijk nu ik er zo over nadenk en ligt het inderdaad meer aan diegene die zich inschrijven. Wat overigens supernaar is, want daar valt niks aan te doen.
    i know je mag ze een volgende keer ook niet weigeren dat valt weer onder buiten sluiten =(


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Guinness schreef:
    (...)i know je mag ze een volgende keer ook niet weigeren dat valt weer onder buiten sluiten =(


    Ik kan toch niet aan iemands neus zien of ze zomaar kappen of niet :p Ik ken een aantal mensen waarvan ik zeker weet dat ze niet zullen stoppen zonder het te melden oid, maar het is nooit zo dat er een RPG komt die al die mensen toevallig heel awesome vinden.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Het valt me wel op dat er veel op elkaar lijken. Als er nou 100 lopende, actieve en verschillende RPG's waren, was het niet zo vervelend, maar ik snap wel je punt.
    Waar het aan ligt... Ik denk vooral aan de deelnemers, die dan weer afhaken (dus inclusief de starter). Dat is zonde.
    Was er niet een topic met alle RPG's? Misschien moet dat duidelijker en dat mensen eerst geadviseerd wordt te vragen of er animo voor een bepaalde RPG is en in het topic te kijken of er niet iets op lijkt? Ik denk dat je verder niks anders kan doen behalve mensen bewust maken van waar ze aan beginnen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Ik kan toch niet aan iemands neus zien of ze zomaar kappen of niet :p Ik ken een aantal mensen waarvan ik zeker weet dat ze niet zullen stoppen zonder het te melden oid, maar het is nooit zo dat er een RPG komt die al die mensen toevallig heel awesome vinden.
    zo bedoelde ik het niet, maar ik die wel bepaalde mensen steeds afhaken en die kan je een volgende keer dus niet weigeren helaas.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Hohenheim schreef:
    Het valt me wel op dat er veel op elkaar lijken. Als er nou 100 lopende, actieve en verschillende RPG's waren, was het niet zo vervelend, maar ik snap wel je punt.
    Waar het aan ligt... Ik denk vooral aan de deelnemers, die dan weer afhaken (dus inclusief de starter). Dat is zonde.
    Was er niet een topic met alle RPG's? Misschien moet dat duidelijker en dat mensen eerst geadviseerd wordt te vragen of er animo voor een bepaalde RPG is en in het topic te kijken of er niet iets op lijkt? Ik denk dat je verder niks anders kan doen behalve mensen bewust maken van waar ze aan beginnen.


    Ik vind ook dat ze vaak te veel op elkaar lijken, echt héél veel, maar als de mods daar op moeten letten is dat "te veel werk". Wat ik snap, maar ik zou er bijvoorbeeld best op willen letten en het zo nodig melden. Als iedereen er gewoon op let en het een geldige reden wordt een RPG te melden, dan zou dat veel schelen en is het weinig werk. (Nu niet komen met "boeken zijn ook niet origineel", want ik snap dat er soms kleine dingen zijn die RPG's heel verschillend kunnen maken, ik bedoel dan ook meer RPG's zoals meiden die 1D ontmoeten, die zijn er onwijs veel)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Ik vind ook dat ze vaak te veel op elkaar lijken, echt héél veel, maar als de mods daar op moeten letten is dat "te veel werk". Wat ik snap, maar ik zou er bijvoorbeeld best op willen letten en het zo nodig melden. Als iedereen er gewoon op let en het een geldige reden wordt een RPG te melden, dan zou dat veel schelen en is het weinig werk. (Nu niet komen met "boeken zijn ook niet origineel", want ik snap dat er soms kleine dingen zijn die RPG's heel verschillend kunnen maken, ik bedoel dan ook meer RPG's zoals meiden die 1D ontmoeten, die zijn er onwijs veel)
    ik zou me er zo voor opofferen om het in de gaten te houden ˆˆ


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    En uitgestorven RPG's een slotje geven dat ze niet meer gebumpt kunnen worden (heb het nog niet zien gebeuren though, maar je weet maar nooit)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    En uitgestorven RPG's een slotje geven dat ze niet meer gebumpt kunnen worden (heb het nog niet zien gebeuren though, maar je weet maar nooit)


    Dat gebeurd sowieso met oude topics, dus dan hoef je daar voor RPG's niet een andere tijdslimiet op te zetten, want voor hetzelfde wordt er daarna wel weer actief geschreven.

    Mensen zouden een RPG ook gewoon moeten overdragen als ze, als starter, geen zin meer hebben. Ik vind namelijk niet dat één iemand de 'eigenaar' van een RPG is, alleen omdat deze het topic heeft geopend en de setting heeft bedacht. Uiteindelijk vul je hem met zijn allen in, dus het is niet van één iemand. Als men daar minder moeilijk over zou doen, zou je er ook makelijker mee verdergaan.

    Ik heb heel veel RPG's gespeeld waarin mensen spontaan stopten en als ze langer dan een bepaalde tijd niet hadden geschreven / online waren geweest, schreven we hun personages gewoon dood of op vakantie of daar hadden ze plots ruzie mee, zodat het niet opviel en het verhaal gewoon door kon. Je kan daar ook creatiever in zijn en gewoon even een PB sturen met de vraag of iemand nog meedoet. Dat scheelt ook.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Het ligt er inderdaad wel aan wie er meedoen, maar het ligt er naar mijn mening ook aan of de user privacy-problemen heeft.
    School, vrienden, aan jezelf werken, aan die dingen moeten ook gedacht worden.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik voel me een beetje aangesproken. Ik weet van mezelf dat ik snel RPG's open, maar wat ook al is gezegd, het ligt grotendeels aan de deelnemers. Ik had bijvoorbeeld een RPG geopend die het op een ander forum ontzettend goed deed en hier na - ik denk - iets van drie dagen al dood was, omdat mensen het niet meer nodig vonden te reageren. Ik weet niet precies hoe de vork in de steel steekt, dus of toevallig alle deelnemers niet konden reageren omdat ze druk waren met school of zo, maar er werd ook niet gezegd: goh ik ben even een aantal dagen weg. En dan zijn er mensen die wel graag door willen, maar die niet verder kunnen omdat hun tegenspelers gewoon van de aardbodem verdwenen lijken te zijn. Hier erger ik me echt dood aan, want het verpest voor mij het RPG'en heel erg. Ik wil gewoon lekker kunnen spelen en niet elke week een nieuw RPG aanmaken, omdat de ander alweer dood is.
    Ook vind ik het juist jammer dat er - naar mijn mening - veel complexe RPG's zijn en ook veel in de fantasie genre. Ikzelf ben niet zo'n fan van fantasie, op enkele uitzonderingen na, en daarom voel ik me vaak maar weer aangewezen om dan zelf een RPG aan te maken, omdat er niets is wat me leuk lijkt. Ik weet dat ik me niet echt aangevallen hoor te voelen, maar misschien dat het voor een enkeling wel hetzelfde is en dat dit dus de redenen zijn waarom het zoveel gebeurt.

    Sorry voor het lange verhaal.


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Nikolaevna schreef:
    Het ligt er inderdaad wel aan wie er meedoen, maar het ligt er naar mijn mening ook aan of de user privacy-problemen heeft.
    School, vrienden, aan jezelf werken, aan die dingen moeten ook gedacht worden.
    ja maar laat het dan even melden en denk gewoon goed na voor je een rpg mee doet. dat is het probleem, dat iemand tijdelijk inactief is, is niet het probleem. mensen die na een paar posts al afhaken zonder iets te zeggen, maar dan zie je ze even later wel weer mee doen aan andere rollentopics.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Hohenheim schreef:
    (...)

    Dat gebeurd sowieso met oude topics, dus dan hoef je daar voor RPG's niet een andere tijdslimiet op te zetten, want voor hetzelfde wordt er daarna wel weer actief geschreven.

    Mensen zouden een RPG ook gewoon moeten overdragen als ze, als starter, geen zin meer hebben. Ik vind namelijk niet dat één iemand de 'eigenaar' van een RPG is, alleen omdat deze het topic heeft geopend en de setting heeft bedacht. Uiteindelijk vul je hem met zijn allen in, dus het is niet van één iemand. Als men daar minder moeilijk over zou doen, zou je er ook makelijker mee verdergaan.

    Ik heb heel veel RPG's gespeeld waarin mensen spontaan stopten en als ze langer dan een bepaalde tijd niet hadden geschreven / online waren geweest, schreven we hun personages gewoon dood of op vakantie of daar hadden ze plots ruzie mee, zodat het niet opviel en het verhaal gewoon door kon. Je kan daar ook creatiever in zijn en gewoon even een PB sturen met de vraag of iemand nog meedoet. Dat scheelt ook.


    Mwah, het is wel handig als er één/twee mensen zijn die het een beetje leiden, anders gaat straks iedereen iets anders verzinnen en is het voor de één nog nacht en de ander al de volgende dag.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Nikolaevna schreef:
    Het ligt er inderdaad wel aan wie er meedoen, maar het ligt er naar mijn mening ook aan of de user privacy-problemen heeft.
    School, vrienden, aan jezelf werken, aan die dingen moeten ook gedacht worden.


    Maar in veel gevallen kun je wel even snel iets van je laten horen, je hoeft dan niet perse je hele verhaal te vertellen, maar gewoon even zeggen dat je er even een aantal dagen niet bent is genoeg. Nu kan dat niet in alle gevallen en staat je hoofd er ook niet in alle gevallen naar, maar in veel gevallen is het wel mogelijk en ook wel op zijn plaats.


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Guinness schreef:
    (...)ja maar laat het dan even melden en denk gewoon goed na voor je een rpg mee doet. dat is het probleem, dat iemand tijdelijk inactief is, is niet het probleem. mensen die na een paar posts al afhaken zonder iets te zeggen, maar dan zie je ze even later wel weer mee doen aan andere rollentopics.

    Mamo schreef:
    (...)
    Maar in veel gevallen kun je wel even snel iets van je laten horen, je hoeft dan niet perse je hele verhaal te vertellen, maar gewoon even zeggen dat je er even een aantal dagen niet bent is genoeg. Nu kan dat niet in alle gevallen en staat je hoofd er ook niet in alle gevallen naar, maar in veel gevallen is het wel mogelijk en ook wel op zijn plaats.

    Lees even wat ik zeg over a.u.b. Het kan ook tijdens het roleplay zelf gebeuren en ik snap dat het heel vervelend is dat users het dan niet vermelden, dat is bij mijn roleplay ook overkomen. Alleen ik zeg enkel dat dit ook één van de redenen kan zijn, en dat de meesten maar verwachten dat je direct terug schrijft. Het is wel handig om het sowieso te zeggen, maar als (ik zeg maar wat) mijn oom is overleden opeens en ik daardoor een week niets van me laat horen, dus ook niet op Q kom, dan vind ik het niet fijn om dan dit soort dingen aan te horen. "Dan had je dat eerder moeten zeggen", of iets dergelijks.


    Quiet the mind, and the soul will speak.