• Conclusie:
    Dat RPG's sterven snel uit, meestal doordat mensen er gewoon mee kappen zonder het te melden of de topicstarter er niet genoeg tijd insteekt.
    (Ik persoonlijk denk dat, dat eerste vooral komt doordat mensen een tijd niet kunnen reageren en dan durven ze niet meer of weten ze niet meer goed hoe.. Dus ik denk ook dat er wat meer vertrouwen mag komen in medespelers en dat iedereen ook elkaar meer erbij moet proberen te betrekken. En ja, ik ben me ervan bewust dat er ook persoonlijke redenen kunnen zijn voor het feit dat iemand ineens wegblijft, die laat ik er even buiten.)

    Toch komen er wel heel veel RPG's en veel lijken op elkaar en blablabla. Mogelijke oplossingen:

    - Een soort wachtlijst zoals bij de wedstrijden, met tijdslimiet.
    Een RPG mag dus maar bepaalde periode bestaan. Krijgt hij bijvoorbeeld een proefperiode en als hij daarna goed loopt mag het verlengd worden etc. etc. Loopt ie slecht? Dan wordt ie gesloten.

    - Regel dat dubbele RPG's verboden zijn.
    Natuurlijk is die grens erg wazig, maar soms is het ook overduidelijk dat bepaalde RPG's gewoon té veel op elkaar lijken. Als deze regel er komt kunnen de RPG'ers zelf de dubbele RPG's melden en dan dimt het aantal (zelfde) RPG's wat in.

    - User mag maar maximaal twee lopende RPG's hebben.
    Dus wordt hij/zij gedwongen beter na te denken of ze het wel echt willen en meer gestimuleerd anderen te stimuleren om de RPG draaiende te houden.

    [ bericht aangepast op 27 nov 2013 - 10:35 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Hashirama schreef:
    Ik pleit nog steeds voor een wachtlijst, net als met de wedstrijden en een max. looptijd. Als iemand een vervolg wil maken op een succesvolle RP, kan diegene dat doen en aansluiten in de wachtlijst. Dat zal waarschijnlijk ook het plot indirect verbeteren.

    I agree. _O_


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Hashirama schreef:
    Ik pleit nog steeds voor een wachtlijst, net als met de wedstrijden en een max. looptijd. Als iemand een vervolg wil maken op een succesvolle RP, kan diegene dat doen en aansluiten in de wachtlijst. Dat zal waarschijnlijk ook het plot indirect verbeteren.


    Maar wordt die lijst op een gegeven moment niet heel lang? Lijkt me ook niet echt handig als je twee maanden moet wachten voor je idee echt geopend wordt, want dan vind je het misschien al niet meer leuk. :')


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Hashirama schreef:
    Ik pleit nog steeds voor een wachtlijst, net als met de wedstrijden en een max. looptijd. Als iemand een vervolg wil maken op een succesvolle RP, kan diegene dat doen en aansluiten in de wachtlijst. Dat zal waarschijnlijk ook het plot indirect verbeteren.


    En wat als de looptijd verstreken is en mensen midden in een verhaal zijn? Dat is behoorlijk lullig als je dan ineens moet stoppen.
    En een wachtlijst kan handig zijn, maar dan heb je wel kans dat net je RPG "aan de beurt is" als je het druk hebt met school o.i.d. en dan kun je momenten krijgen waarop er enkel RPG's met 1D zijn of enkel met fantasy waar 300 woorden geschreven voor moeten worden.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Mamo schreef:
    (...)

    Maar wordt die lijst op een gegeven moment niet heel lang? Lijkt me ook niet echt handig als je twee maanden moet wachten voor je idee echt geopend wordt, want dan vind je het misschien al niet meer leuk. :')

    Net zoals bij de wedstrijden hebben ze toch een maximum van hoeveel er in de wacht staan, dan kunnen ze dat toepassen.

    Hashirama schreef:
    Ik pleit nog steeds voor een wachtlijst, net als met de wedstrijden en een max. looptijd. Als iemand een vervolg wil maken op een succesvolle RP, kan diegene dat doen en aansluiten in de wachtlijst. Dat zal waarschijnlijk ook het plot indirect verbeteren.

    This. You're right.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Cas schreef:
    (...)

    Die looptijd vind ik nog steeds onzin, behalve een maximale verstreken tijd na het laatste bericht waardoor hij gesloten kan worden.

    Waarom onzin? Een slot ergens aan breien is een basic concept op 't gebied van verhalen vertellen en dat is wat je oa met een RP doet.


    No growth of the heart is ever a waste

    Olicity schreef:
    (...)
    En wat als de looptijd verstreken is en mensen midden in een verhaal zijn? Dat is behoorlijk lullig als je dan ineens moet stoppen.
    En een wachtlijst kan handig zijn, maar dan heb je wel kans dat net je RPG "aan de beurt is" als je het druk hebt met school o.i.d. en dan kun je momenten krijgen waarop er enkel RPG's met 1D zijn of enkel met fantasy waar 300 woorden geschreven voor moeten worden.

    Daar kunnen toch ook regels op verzonnen worden? Sowieso dat je bijvoorbeeld net bij wedstrijden het in groepen kunt doen: teken-, dicht-, verhaalwedstrijden.. Zoiets kan je ook met RPG's doen, dat er dan fantasy, 1D, e.d. gaat staan.
    Als je RPG dan net "aan de beurt is" en je hebt het druk, kan je het ook wellicht een plekje opschuiven. Dus iemand anders voor laten.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Hashirama schreef:
    (...)
    Waarom onzin? Een slot ergens aan breien is een basic concept op 't gebied van verhalen vertellen en dat is wat je oa met een RP doet.


    Omdat er RPG's zijn die wel lopen, maar niet zo snel en dan ben je ook nog niet zo ver. Ik vind niet dat je het gewoon ineens af moet gaan kappen dan. Ik doe met een paar RPG's mee die al een aantal maanden lopen, het zou niet zo leuk zijn als die ineens ermee ophouden.


    Your make-up is terrible

    Ik ben iig voor het feut dat er geen dubbele rpgs mogen zijn, de meesten zijn wel bereid die te melden.

    Wachtlijst vind ik ook een goede, maar gooi er dan ook wat bij voor de jingere kinderen die minder en vaker schrijven bijv. Anders vind ik dat ook wel sneu.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Hashirama schreef:
    (...)
    Waarom onzin? Een slot ergens aan breien is een basic concept op 't gebied van verhalen vertellen en dat is wat je oa met een RP doet.

    En sowieso, ik heb vaak aan een roleplay meegedaan die na een maand nog altijd aan de eerste dag bezig was. Ik vind ook dat die dagen wel sneller mogen verstrijken, want dat kan ook eraan meehelpen dat het soms vastloopt. Er kunnen afspraken gemaakt worden.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik vind die looptijd eigenlijk onzin, een RPG duurt vaak maanden, kunnen zelfs gewoon nooit aflopen. Sorry, maar ik vind het echt geen goed idee.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Hwin schreef:
    Ik vind die looptijd eigenlijk onzin, een RPG duurt vaak maanden, kunnen zelfs gewoon nooit aflopen. Sorry, maar ik vind het echt geen goed idee.


    -

    Nikolaevna schreef:
    (...)
    En sowieso, ik heb vaak aan een roleplay meegedaan die na een maand nog altijd aan de eerste dag bezig was. Ik vind ook dat die dagen wel sneller mogen verstrijken, want dat kan ook eraan meehelpen dat het soms vastloopt. Er kunnen afspraken gemaakt worden.


    Dat vind ik ook, want daardoor kom je ook niet verder in het RPG.


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Olicity schreef:
    (...)

    En wat als de looptijd verstreken is en mensen midden in een verhaal zijn? Dat is behoorlijk lullig als je dan ineens moet stoppen.
    En een wachtlijst kan handig zijn, maar dan heb je wel kans dat net je RPG "aan de beurt is" als je het druk hebt met school o.i.d. en dan kun je momenten krijgen waarop er enkel RPG's met 1D zijn of enkel met fantasy waar 300 woorden geschreven voor moeten worden.

    Dat is ook behoorlijk lullig, maar dat kan voorkomen worden doordat de spelleider het slot in het verhaal integreert. Ik stel dit niet voor om mensen op stang te jagen, but see it as this: als mensen zich bewust zijn van een bepaalde looptijd, zullen zowel spelleider als andere RP'ers uitgedaagd worden om een RP die ze leuk vinden tot een goed einde te brengen. 'Waar wil ik met mijn RP heen? Welke rol krijgt iedereen?' ed. Het is natuurlijk wel heel erg vet als een RP met een gaaf plot een jaar kan lopen, maar dit gebeurt alleen in de praktijk op deze site bijna nooit en ik heb het als RP'er zo vaak meegemaakt dat we in een RP maar doellloos zaten te praten, waardoor de RP vanzelf doodliep. Dat is gewoon voor de andere RP'ers ontzettend jammer.
    Maar hey, als een ander idee veel beter werkt, ga ik niet lopen zeiken en moedig ik 't alleen maar aan. Ik wil alleen illustreren dat ik mijn voorstel geen onzin vind en dat ik 't met een goed doel voor ogen naar buiten breng en niet om de RP'ers die plezier hebben in 't spel te stangen. That's all.


    No growth of the heart is ever a waste

    Hashirama schreef:
    (...)
    Dat is ook behoorlijk lullig, maar dat kan voorkomen worden doordat de spelleider het slot in het verhaal integreert. Ik stel dit niet voor om mensen op stang te jagen, but see it as this: als mensen zich bewust zijn van een bepaalde looptijd, zullen zowel spelleider als andere RP'ers uitgedaagd worden om een RP die ze leuk vinden tot een goed einde te brengen. 'Waar wil ik met mijn RP heen? Welke rol krijgt iedereen?' ed. Het is natuurlijk wel heel erg vet als een RP met een gaaf plot een jaar kan lopen, maar dit gebeurt alleen in de praktijk op deze site bijna nooit en ik heb het als RP'er zo vaak meegemaakt dat we in een RP maar doellloos zaten te praten, waardoor de RP vanzelf doodliep. Dat is gewoon voor de andere RP'ers ontzettend jammer.
    Maar hey, als een ander idee veel beter werkt, ga ik niet lopen zeiken en moedig ik 't alleen maar aan. Ik wil alleen illustreren dat ik mijn voorstel geen onzin vind en dat ik 't met een goed doel voor ogen naar buiten breng en niet om de RP'ers die plezier hebben in 't spel te stangen. That's all.


    Dat is net zoals zeggen dat je verhaal binnen de zoveel maanden af moet zijn. Als schrijver mag je zoveel tijd nemen als je wilt.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    We hebben iig bewijs dat een RPG laaaang kan lopen :')


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.