• Conclusie:
    Dat RPG's sterven snel uit, meestal doordat mensen er gewoon mee kappen zonder het te melden of de topicstarter er niet genoeg tijd insteekt.
    (Ik persoonlijk denk dat, dat eerste vooral komt doordat mensen een tijd niet kunnen reageren en dan durven ze niet meer of weten ze niet meer goed hoe.. Dus ik denk ook dat er wat meer vertrouwen mag komen in medespelers en dat iedereen ook elkaar meer erbij moet proberen te betrekken. En ja, ik ben me ervan bewust dat er ook persoonlijke redenen kunnen zijn voor het feit dat iemand ineens wegblijft, die laat ik er even buiten.)

    Toch komen er wel heel veel RPG's en veel lijken op elkaar en blablabla. Mogelijke oplossingen:

    - Een soort wachtlijst zoals bij de wedstrijden, met tijdslimiet.
    Een RPG mag dus maar bepaalde periode bestaan. Krijgt hij bijvoorbeeld een proefperiode en als hij daarna goed loopt mag het verlengd worden etc. etc. Loopt ie slecht? Dan wordt ie gesloten.

    - Regel dat dubbele RPG's verboden zijn.
    Natuurlijk is die grens erg wazig, maar soms is het ook overduidelijk dat bepaalde RPG's gewoon té veel op elkaar lijken. Als deze regel er komt kunnen de RPG'ers zelf de dubbele RPG's melden en dan dimt het aantal (zelfde) RPG's wat in.

    - User mag maar maximaal twee lopende RPG's hebben.
    Dus wordt hij/zij gedwongen beter na te denken of ze het wel echt willen en meer gestimuleerd anderen te stimuleren om de RPG draaiende te houden.

    [ bericht aangepast op 27 nov 2013 - 10:35 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Nikolaevna schreef:
    (...)
    Lees even wat ik zeg over a.u.b. Het kan ook tijdens het roleplay zelf gebeuren en ik snap dat het heel vervelend is dat users het dan niet vermelden, dat is bij mijn roleplay ook overkomen. Alleen ik zeg enkel dat dit ook één van de redenen kan zijn, en dat de meesten maar verwachten dat je direct terug schrijft. Het is wel handig om het sowieso te zeggen, maar als (ik zeg maar wat) mijn oom is overleden opeens en ik daardoor een week niets van me laat horen, dus ook niet op Q kom, dan vind ik het niet fijn om dan dit soort dingen aan te horen. "Dan had je dat eerder moeten zeggen", of iets dergelijks.
    maar dat is ook gewoon rude! ik vind dat je het moet melden maar als je dat door omstandigheden niet kan, moet er ook wel een beetje begrip zijn van de andere kant. ik wilde ook niet dat je je aangesproken zou voelen.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Guinness schreef:
    (...)i know je mag ze een volgende keer ook niet weigeren dat valt weer onder buiten sluiten =(


    Ik weer ze niet, maar er is een tijdje een meisje geweest die dat heel erg deed en ik sprak haar dan gewoon aan als ze een rol wilde in mijn RPG, met de vraag of ze dan wel echt zou blijven reageren dit keer. Vaak haakte ze dan direct al af.


    Your make-up is terrible

    Nikolaevna schreef:
    (...)
    Lees even wat ik zeg over a.u.b. Het kan ook tijdens het roleplay zelf gebeuren en ik snap dat het heel vervelend is dat users het dan niet vermelden, dat is bij mijn roleplay ook overkomen. Alleen ik zeg enkel dat dit ook één van de redenen kan zijn, en dat de meesten maar verwachten dat je direct terug schrijft. Het is wel handig om het sowieso te zeggen, maar als (ik zeg maar wat) mijn oom is overleden opeens en ik daardoor een week niets van me laat horen, dus ook niet op Q kom, dan vind ik het niet fijn om dan dit soort dingen aan te horen. "Dan had je dat eerder moeten zeggen", of iets dergelijks.


    Nee, maar ik zeg ook dat in sommige gevallen je hoofd er niet naar staat en ik trek ook niet meteen conclusies als iemand er niet is, maar ik denk dat er wel vaak door veel mensen gewoon gedacht word: goh ik kom gewoon niet meer. Ik snap ook heus wel dat er niet in alle gevallen simpel wordt gedacht en dat er vaak ook iets ergs aan de hand kan zijn, dat is ook wat ik zeg. Maar als je bijvoorbeeld een drukke periode hebt in verband met school kun je wel even iets van je laten horen.
    In één van mijn RPG's vroeg ik van: willen jullie nog wel doorgaan? Anders laat ik dit topic sluiten. Er was al een aantal dagen niet meer gereageerd, en vlak nadat ik dat plaatste werd er ineens boos gereageerd dat als er een aantal dagen niet wordt gereageerd het niet meteen betekend dat niemand er zin meer in heeft. Ik vind het dan wel raar dat er dagen niet wordt gereageerd (dan denk ik: ze zullen wel geen tijd hebben) maar als ik dan 'dreig' om het topic te sluiten er pats boem wel gereageerd kan worden.


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Guinness schreef:
    (...)maar dat is ook gewoon rude! ik vind dat je het moet melden maar als je dat door omstandigheden niet kan, moet er ook wel een beetje begrip zijn van de andere kant. ik wilde ook niet dat je je aangesproken zou voelen.

    Ik vind ook dat iemand het moet vermelden, maar ik zou wel begrip op kunnen brengen voor degenen die er daadwerkelijk niets aan konden doen. Het was trouwens niet op mij gebaseerd hoor, het was enkel iets waar ik aan dacht dat het ook zou kunnen komen. Maar direct wordt er gedacht dat ik tegen jullie inga, o.i.d. :').


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Nikolaevna schreef:
    (...)
    Ik vind ook dat iemand het moet vermelden, maar ik zou wel begrip op kunnen brengen voor degenen die er daadwerkelijk niets aan konden doen. Het was trouwens niet op mij gebaseerd hoor, het was enkel iets waar ik aan dacht dat het ook zou kunnen komen. Maar direct wordt er gedacht dat ik tegen jullie inga, o.i.d. :').


    Ik begrijp jouw punt ook wel hoor, ik ben het volkomen met je eens.


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Nikolaevna schreef:
    (...)
    Ik vind ook dat iemand het moet vermelden, maar ik zou wel begrip op kunnen brengen voor degenen die er daadwerkelijk niets aan konden doen. Het was trouwens niet op mij gebaseerd hoor, het was enkel iets waar ik aan dacht dat het ook zou kunnen komen. Maar direct wordt er gedacht dat ik tegen jullie inga, o.i.d. :').
    oh nee zo moet je het niet zien =') de laatste tijd zorg ik voor teveel ruzie dus probeer nu alles te sussen xD


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Hmm, ja, ik stoor me der ook ergens wel aan hoor.

    [ bericht aangepast op 26 nov 2013 - 20:33 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Mamo schreef:
    (...)
    Nee, maar ik zeg ook dat in sommige gevallen je hoofd er niet naar staat en ik trek ook niet meteen conclusies als iemand er niet is, maar ik denk dat er wel vaak door veel mensen gewoon gedacht word: goh ik kom gewoon niet meer. Ik snap ook heus wel dat er niet in alle gevallen simpel wordt gedacht en dat er vaak ook iets ergs aan de hand kan zijn, dat is ook wat ik zeg. Maar als je bijvoorbeeld een drukke periode hebt in verband met school kun je wel even iets van je laten horen.
    In één van mijn RPG's vroeg ik van: willen jullie nog wel doorgaan? Anders laat ik dit topic sluiten. Er was al een aantal dagen niet meer gereageerd, en vlak nadat ik dat plaatste werd er ineens boos gereageerd dat als er een aantal dagen niet wordt gereageerd het niet meteen betekend dat niemand er zin meer in heeft. Ik vind het dan wel raar dat er dagen niet wordt gereageerd (dan denk ik: ze zullen wel geen tijd hebben) maar als ik dan 'dreig' om het topic te sluiten er pats boem wel gereageerd kan worden.

    Ik zeg ook niet dat ik dat niet denk, want dat is wel zo. Alleen ik probeer ook wat breder te denken, snap je? Dat als mensen echt iets hebben, dat daar ook normaal op gereageerd kan worden. Ik heb er zelf ook een pesthekel aan als dit soort dingen gebeuren, maar ik merk ook vaak genoeg dat er mensen zijn die anderen gaan dwingen. Als iemand niet kan, dan kan het simpelweg niet. Wanneer degene wel wat langer online is, lijkt het me logisch van wel, maar goed. Het is sowieso wel heel vervelend als je niet verder kunt posten door de ander. Als dat gebeurt, stuur ik de user een bericht en als er daarna nog niet gereageerd wordt, schrijf ik gewoon wat anders.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik denk eigenlijk gewoon dat mensen veel te snel en gemakkelijk denken: Oh dit topic lijkt me leuk, laat ik meedoen en dan het uiteindelijk minder leuk vinden dan ze denken en afhaken.

    Vanuit mezelf merk ik ook wel dat ik vaak vind dat je heel lang met dezelfde tegenspeler bent. Soms zit jouw personage het hele RPG met hetzelfde andere personage opgescheept, om het maar even zo te zeggen. Dat verveeld natuurlijk ook. Maar dat kan natuurlijk ook wel makkelijk opgelost worden.


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    ^ Ik doe enkel mee met een roleplay als ik iemand zie waarvan ik zeker wat dat die niet zomaar stopt.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Nikolaevna schreef:
    (...)
    Ik zeg ook niet dat ik dat niet denk, want dat is wel zo. Alleen ik probeer ook wat breder te denken, snap je? Dat als mensen echt iets hebben, dat daar ook normaal op gereageerd kan worden. Ik heb er zelf ook een pesthekel aan als dit soort dingen gebeuren, maar ik merk ook vaak genoeg dat er mensen zijn die anderen gaan dwingen. Als iemand niet kan, dan kan het simpelweg niet. Wanneer degene wel wat langer online is, lijkt het me logisch van wel, maar goed. Het is sowieso wel heel vervelend als je niet verder kunt posten door de ander. Als dat gebeurt, stuur ik de user een bericht en als er daarna nog niet gereageerd wordt, schrijf ik gewoon wat anders.


    Het was ook niet aanvallend bedoelt hoor, zo klonk het misschien wel. Ik ben het ook echt met je eens. Maar wat jij ook zegt, je kan die user gewoon een berichtje sturen en dan als je geen antwoord krijgt gewoon je personage ergens anders heen sturen, ik denk dat die user daar ook geen probleem in ziet, maar vaak wordt daar niet over nagedacht. Ik denk ook vrijwel nooit om diegene dan een bericht te sturen, maar nu je het zegt is het inderdaad wel verstandig.


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Mamo schreef:
    (...)
    Het was ook niet aanvallend bedoelt hoor, zo klonk het misschien wel. Ik ben het ook echt met je eens. Maar wat jij ook zegt, je kan die user gewoon een berichtje sturen en dan als je geen antwoord krijgt gewoon je personage ergens anders heen sturen, ik denk dat die user daar ook geen probleem in ziet, maar vaak wordt daar niet over nagedacht. Ik denk ook vrijwel nooit om diegene dan een bericht te sturen, maar nu je het zegt is het inderdaad wel verstandig.

    Ja, want dan heb je degene in elk geval laten weten dat je anders ook verder gaat. En sowieso, je kunt niet weken op die user blijven wachten, tenzij je zeker weet van hem/haar dat 'ie toch wel terug antwoord.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik pleit nog steeds voor een wachtlijst, net als met de wedstrijden en een max. looptijd. Als iemand een vervolg wil maken op een succesvolle RP, kan diegene dat doen en aansluiten in de wachtlijst. Dat zal waarschijnlijk ook het plot indirect verbeteren.


    No growth of the heart is ever a waste

    Hashirama schreef:
    Ik pleit nog steeds voor een wachtlijst, net als met de wedstrijden en een max. looptijd. Als iemand een vervolg wil maken op een succesvolle RP, kan diegene dat doen en aansluiten in de wachtlijst. Dat zal waarschijnlijk ook het plot indirect verbeteren.
    oeh dit vind ik een hele goede!


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Hashirama schreef:
    Ik pleit nog steeds voor een wachtlijst, net als met de wedstrijden en een max. looptijd. Als iemand een vervolg wil maken op een succesvolle RP, kan diegene dat doen en aansluiten in de wachtlijst. Dat zal waarschijnlijk ook het plot indirect verbeteren.


    Die looptijd vind ik nog steeds onzin, behalve een maximale verstreken tijd na het laatste bericht waardoor hij gesloten kan worden.


    Your make-up is terrible