• Conclusie:
    Dat RPG's sterven snel uit, meestal doordat mensen er gewoon mee kappen zonder het te melden of de topicstarter er niet genoeg tijd insteekt.
    (Ik persoonlijk denk dat, dat eerste vooral komt doordat mensen een tijd niet kunnen reageren en dan durven ze niet meer of weten ze niet meer goed hoe.. Dus ik denk ook dat er wat meer vertrouwen mag komen in medespelers en dat iedereen ook elkaar meer erbij moet proberen te betrekken. En ja, ik ben me ervan bewust dat er ook persoonlijke redenen kunnen zijn voor het feit dat iemand ineens wegblijft, die laat ik er even buiten.)

    Toch komen er wel heel veel RPG's en veel lijken op elkaar en blablabla. Mogelijke oplossingen:

    - Een soort wachtlijst zoals bij de wedstrijden, met tijdslimiet.
    Een RPG mag dus maar bepaalde periode bestaan. Krijgt hij bijvoorbeeld een proefperiode en als hij daarna goed loopt mag het verlengd worden etc. etc. Loopt ie slecht? Dan wordt ie gesloten.

    - Regel dat dubbele RPG's verboden zijn.
    Natuurlijk is die grens erg wazig, maar soms is het ook overduidelijk dat bepaalde RPG's gewoon té veel op elkaar lijken. Als deze regel er komt kunnen de RPG'ers zelf de dubbele RPG's melden en dan dimt het aantal (zelfde) RPG's wat in.

    - User mag maar maximaal twee lopende RPG's hebben.
    Dus wordt hij/zij gedwongen beter na te denken of ze het wel echt willen en meer gestimuleerd anderen te stimuleren om de RPG draaiende te houden.

    [ bericht aangepast op 27 nov 2013 - 10:35 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    We hebben iig bewijs dat een RPG laaaang kan lopen :')


    Yes, met die regel zouden al die RPG's van jou ondertussen al afgekapt moeten worden en dat zou ik zonde vinden, ook voor alle moeite die je doet voor TAT.


    Your make-up is terrible

    Hwin schreef:
    (...)

    Dat is net zoals zeggen dat je verhaal binnen de zoveel maanden af moet zijn. Als schrijver mag je zoveel tijd nemen als je wilt.

    Als schrijver werk je alleen, RPGs zijn met meerderen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Over de tijd, dat kan toch gewoon afgesproken worden hoelang. Ik zie het probleem er niet van in hoor. En als het goed loopt, kan je het altijd nog verlengen of zoiets.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Nikolaevna schreef:
    Over de tijd, dat kan toch gewoon afgesproken worden hoelang. Ik zie het probleem er niet van in hoor. En als het goed loopt, kan je het altijd nog verlengen of zoiets.


    Dan zou het kunnen. Bv een proefperiode en als ie niet/slecht loopt, weg ermee en een nieuwe en anders verlenging oid.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Dan zou het kunnen. Bv een proefperiode en als ie niet/slecht loopt, weg ermee en een nieuwe en anders verlenging oid.


    Dat klinkt wel een stuk beter.


    Your make-up is terrible

    Hwin schreef:
    (...)

    Dat is net zoals zeggen dat je verhaal binnen de zoveel maanden af moet zijn. Als schrijver mag je zoveel tijd nemen als je wilt.

    Well.. dat is ook discutabel en kan per auteur/situatie verschillen.
    In elk geval: 't laatste wat ik wil is mensen met een superlijp plot de kans ontnemen om 't zich te laten ontpoppen (zo heb ik ook een RP plotje met handleiding incluis in de koelkast staan XD), maar dan zou 't ook wel tof zijn dat het daadwerkelijk gebeurt en we met een RP ergens heengaan in plaats van - zoals eerder is gezegd - een maand op dezelfde dag blijven hangen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Nikolaevna schreef:
    Over de tijd, dat kan toch gewoon afgesproken worden hoelang. Ik zie het probleem er niet van in hoor. En als het goed loopt, kan je het altijd nog verlengen of zoiets.

    Yep!
    heh, hierdoor krijg ik ook zin om weer aan het plot van mijn RP te werken. Ik hoop dat sommige voorstellen echt uitgewerkt worden, dit hierboven vind ik een goeie.

    [ bericht aangepast op 26 nov 2013 - 21:12 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Ubiquitous schreef:
    (...)
    Dan zou het kunnen. Bv een proefperiode en als ie niet/slecht loopt, weg ermee en een nieuwe en anders verlenging oid.

    Dat bedoel ik. Wat Hashirama had voorgesteld was enkel wat ze bedacht had, ze heeft niet gezegd dat we het niet mogen veranderen. Er zijn genoeg RP'ers lijkt mij die goede ideeën op dat vlak kunnen hebben, ook om het beter te maken.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Hashirama schreef:
    (...)
    Well.. dat is ook discutabel en kan per auteur/situatie verschillen.
    In elk geval: 't laatste wat ik wil is mensen met een superlijp plot de kans ontnemen om 't zich te laten ontpoppen (zo heb ik ook een RP plotje met handleiding incluis in de koelkast staan XD), maar dan zou 't ook wel tof zijn dat het daadwerkelijk gebeurt en we met een RP ergens heengaan in plaats van - zoals eerder is gezegd - een maand op dezelfde dag blijven hangen.


    Voor zulke goede rpgs mag je mij altijd gben! :p
    en ja ik hoop ook dat er een keer serieus naar wordt gekeken, jammer dat ik niet op het modforum kan kijken wat ze zeggrn hierover :Y)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Voor zulke goede rpgs mag je mij altijd gben! :p
    en ja ik hoop ook dat er een keer serieus naar wordt gekeken, jammer dat ik niet op het modforum kan kijken wat ze zeggrn hierover :Y)


    Vorige keer liep het op niks uit omdat de mods geen zin hadden om het bij te houden en ook niemand wilde aanstellen ervoor.


    Your make-up is terrible

    Cas schreef:
    (...)

    Vorige keer liep het op niks uit omdat de mods geen zin hadden om het bij te houden en ook niemand wilde aanstellen ervoor.


    Bullshit! D: als ze een regel opstellen kunnen wij dubbele topics melden, kleine moeite.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Osaki schreef:
    (...)
    Als schrijver werk je alleen, RPGs zijn met meerderen.


    Lol, en dat maakt enig verschil?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Hwin schreef:
    (...)

    Lol, en dat maakt enig verschil?

    Hahaha. Is dit nou een grap? :"D


    † Love? I want to sleep.

    Don schreef:
    (...)
    Hahaha. Is dit nou een grap? :"D


    Neen. Natuurlijk, als je al een lengte moet opstellen, gaat het (hoop ik) langer zijn dan dat voor een verhaal zou zijn. But please, het blijft ook een verhaal dat je schrijft.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Hwin schreef:
    (...)
    Neen. Natuurlijk, als je al een lengte moet opstellen, gaat het (hoop ik) langer zijn dan dat voor een verhaal zou zijn. But please, het blijft ook een verhaal dat je schrijft.

    Met anderen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.