• Conclusie:
    Dat RPG's sterven snel uit, meestal doordat mensen er gewoon mee kappen zonder het te melden of de topicstarter er niet genoeg tijd insteekt.
    (Ik persoonlijk denk dat, dat eerste vooral komt doordat mensen een tijd niet kunnen reageren en dan durven ze niet meer of weten ze niet meer goed hoe.. Dus ik denk ook dat er wat meer vertrouwen mag komen in medespelers en dat iedereen ook elkaar meer erbij moet proberen te betrekken. En ja, ik ben me ervan bewust dat er ook persoonlijke redenen kunnen zijn voor het feit dat iemand ineens wegblijft, die laat ik er even buiten.)

    Toch komen er wel heel veel RPG's en veel lijken op elkaar en blablabla. Mogelijke oplossingen:

    - Een soort wachtlijst zoals bij de wedstrijden, met tijdslimiet.
    Een RPG mag dus maar bepaalde periode bestaan. Krijgt hij bijvoorbeeld een proefperiode en als hij daarna goed loopt mag het verlengd worden etc. etc. Loopt ie slecht? Dan wordt ie gesloten.

    - Regel dat dubbele RPG's verboden zijn.
    Natuurlijk is die grens erg wazig, maar soms is het ook overduidelijk dat bepaalde RPG's gewoon té veel op elkaar lijken. Als deze regel er komt kunnen de RPG'ers zelf de dubbele RPG's melden en dan dimt het aantal (zelfde) RPG's wat in.

    - User mag maar maximaal twee lopende RPG's hebben.
    Dus wordt hij/zij gedwongen beter na te denken of ze het wel echt willen en meer gestimuleerd anderen te stimuleren om de RPG draaiende te houden.

    [ bericht aangepast op 27 nov 2013 - 10:35 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Bullshit! D: als ze een regel opstellen kunnen wij dubbele topics melden, kleine moeite.


    Dan komt er wel gedoe over wanneer twee RPG's hetzelfde zijn.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Nikolaevna schreef:
    (...)
    Met anderen.


    En dat is de reden dat je er opeens een looptijd op moet plakken?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Olicity schreef:
    (...)

    Dan komt er wel gedoe over wanneer twee RPG's hetzelfde zijn.


    Dat weet ik wel zeker, maar als er echt getwijfeld wordt vind ik dat mods gewoon moeten stemmen en hoppa meerderheid geldt. Desnoods de topicstarter op de hoogte stellen dat ze het zonodig kunnen aanpassen dat er een groter verschil is oid. Maar volgens mij zijn er een hoop die echt heeeel erg op elkaar lijken, vooral de fanfics.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Hwin schreef:
    (...)
    En dat is de reden dat je er opeens een looptijd op moet plakken?

    Lees het nog eens over wat iedereen gezegd heeft.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Tis wel veel gedoe allemaal, want ik weet bijna zeker dat er dan veel discussie gaat komen over welke rpg's wel / niet door mogen gaan. Ik snap wel dat je van die dubbele rpg's af wilt, vooral die 1D dingen lijken gewoon verrekte veel op elkaar en ik snap niet dat je dan niet gewoon met wat meer spelers aan 1 zo'n ding kan meedoen, in plaats van dat er 10 verschillende -maar o zo op elkaar lijkende- 1D rpg's staan op de 1ste pagina van de rpg's. En ik vind het best wel zonde om als een rpg niet loopt -for whatever reason- er dan een einde aan te brijen. Als je een goede verhaallijn hebt en uitgewerkte personages moet het mogelijk zijn om of iedereen aan te sporen om weer eens te gaan posten / iets in de rpg te laten gebeuren waardoor er weer actie in komt / nieuwe personages zoeken etc. Want anders krijg je dat je rpg's hebt die leuk beginnen, maar snel eindigen en dan wordt er weer wat nieuws verzonnen, dat in het begin goed loopt maar dan opeens loopt het niet meer en heb je wel al een hele geschiedenis met de personages maar gaat t ding weer dood.


    Aan niets denken is ook denken.

    Heb even de beginpost geupdate, even snel, dus als er iets niet klopt, anders moet weet ik veel wat. Feel free wat te schrijven en dan gooi ik dat in de beginpost.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik heb even door de eerste pagina's van het subforum gekeken, maar er zijn heel erg weinig mensen die meer dan 2 RPG's hebben lopen tegelijk.


    Your make-up is terrible

    Laat er dan maar een limiet op het aantal RPG's dat aan gemaakt mag worden op een bepaald genre.


    26 - 02 - '16

    Cas schreef:
    Ik heb even door de eerste pagina's van het subforum gekeken, maar er zijn heel erg weinig mensen die meer dan 2 RPG's hebben lopen tegelijk.


    Ja, dat had ik al verwacht.

    Dat van die bepaalde looptijd blijf ik onhandig vinden, ook omdat niet elke RPG even veel tijd nodig heeft en je dan ook dat gedoe met die wachtlijsten krijgt.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik vind optie 3 op zich prima. Dat komt niet erg vaak voor, though.

    De looptijd vind ik niet echt een goed idee. Sommige RPG's hebben nou eenmaal een langere tijd nodig om zich te ontpoppen, dus dan kunnen sommige RPG's al doodlopen voor hij echt begonnen is.

    Die laatste, daar heb ik weinig problemen mee, maar, zoals Florentina al zegt, verwacht niet dat mensen gewoon meewerken als hun RPG van tafel wordt geveegd. Wanneer lijkt die te veel op die, waarom moet die weg, etc. Daar kan veel stennis over komen, ben ik bang.


    Tijd voor koffie.

    Ik vroeg me af of dit nu op het modforum besproken wordt tbh of iets anders in die richting.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.