• Oorspronkelijk is dit verhaal begonnen op Hyves, maar omdat die er helaas mee gaat stoppen, willen we hier graag verder gaan.
    Iedereen is natuurlijk vrij om mee te doen, maar we zitten dankzij Hyves' faillissement dus wel midden in het verhaal! Hopelijk hebben jullie hier begrip voor.


    Het is zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid.
    Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard.
    De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven.
    Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten.
    Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn.
    Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen. De zeemeerminnen en Rodey worden wel toegelaten, maar voor de halfwolven blijven ze vrezen. Ze zijn bang dat ze andere wezens opeten.
    Zij worden geacht om in de bossen, buiten het dorp te leven, tussen de andere, gevaarlijkere wezens. Daarom verlaat ook niemand het dorp. Behalve voor het water.
    Het dorp wordt bestuurd door een stel wijzen, die bepalen wat ze allemaal moeten doen wanneer er iets gebeurd.

    Meer uitleg en het inschrijf topic vindt je hier: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=157054

    Personages

    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens q]Marjannee[/q
    Enaid - 97 - ederos q]Hohenheim[/q
    Ferapyle - ? - sater q]Ensiferum[/q
    Leona - 27 - trol q]Ensiferum[/q
    Meller Wartons - 14 - mensee q]Marjannee[/q
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens q]Ensiferum[/q
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter q]Hohenheim[/q
    Peikka - 31/32/33 - follet q]Hohenheim[/q
    Russel Wartons - 22 - mensee q]Marjannee[/q
    Satyr - 21 - sater q]Ensiferum[/q
    Stimpy - 1 - eekhoorn q]RosanneB[/q
    Tari - 19 - elf q]Marjannee[/q
    Venomis - 24 - dracaena q]Ensiferum[/q
    Weather - 20 - Treeture q]Marjannee[/q

    Nieuwkomers
    Allie - 22 - zeemeermin q]Hohenheim[/q
    Athiabbe Duskfury - 20 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Baiel - 22 - nereïde q]Marjannee[/q
    Cordelia Duskfury-Grecia - 21 - zeemeermin q]RosanneB[/q
    Emily Grecia - 22 - zeemeermin q]Marjannee[/q
    Glaie - ? - nereïde q]Marjannee[/q
    Gyab Duskfury - 19 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Javelin Ash - 21 - halfwolf q]Marjannee[/q
    John ? - ? - mens q]Marjannee[/q
    Kato Duskfury - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Limany Redfinder - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde q]Marjannee[/q
    Nykin Duskfury - 0 - halfwolf/meermin q]Hohenheim[/q]/[q]RosanneB[/q
    Oliver May - 24 - mendax q]Marjannee[/q
    Pagelino Duskfury - 12 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Patja Duskfury - 9 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Prahi - 29 - Syrene q]Hohenheim[/q
    Qako Duskfury - 26 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Rodey Diablo - 21 - bosduivel q]Hohenheim[/q
    Wyatt - 23 - waternimf q]Hohenheim[/q
    Yati Stormghost - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Zipp +/- 4- bosduivel q]Hohenheim[/q

    Overig
    Jill - 22 - mendax q]RosanneB[/q


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Venomis keek hem recht in de ogen. ‘Wilde je daar voortaan gaan overnachten dan?’
    Ze merkte wel dat hij iets probeerde te ontrafelen en vond het lachwekkend dat hij dacht dat ze iets zou loslaten als hij daar niet rechtstreeks om vroeg.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Hij schudde zijn hoofd. Dat zeker niet. Een boomtak was voor hem meer dan genoeg.
    ''Ik vroeg me gewoon af of je nog van plan was ze te gebruiken.' Het glas in zijn hand kraakte en hij zette het toch maar weg. Hij keek haar recht aan nu. Hij wist niet wat hij in haar ogen zou kunnen zien, maar wilde dat ook niet missen.

    ~~

    Hij keek naar haar kruin, nauwelijks te zien in de schemering.
    'Dat is gelukkig niet zo, lief. We hebben twee hele lieve kindjes.'

    [ bericht aangepast op 18 dec 2013 - 11:32 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    ‘Je weet nooit of de nood eraan te pas komt, hè?’ antwoordde Venomis. ‘Het is altijd fijn iets achter de hand te hebben.’
    De kans was groot dat er iets mis zou gaan, maar hopelijk werd dat pas ontdekt nadat ze haar klus geklaard had.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Je bent dus niet echt van plan om Baiel daar mee naartoe te nemen?' vroeg hij direct. Hij wilde Emily beschermen. Hij wilde dat ze wist dat hij het voor haar kon oplossen, zodat ze weer met elkaar konden omgaan. Rodey wist dat ze hem anders niet zou hoeven zien en dat deed hem meer dan hij wilde toegeven.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Cordelia knikte. 'Ja, gelukkig wel. Ik kwam Rodey trouwens nog tegen, een paar dagen geleden. In het café. Ik ben achter hem aan gegaan om met hem te praten..'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Venomis had natuurlijk kunnen weten dat Emily Rodey in vertrouwen zou nemen, maar ze had er niet bij stil gestaan.
    ‘Ik zal Baiel geen kwaad doen,’ antwoordde ze om hem gerust te stellen. ‘Ik zal hem zelfs genezen.’
    Ze verwachtte niet dat Rodey haar handelen zou begrijpen, maar dat verwachtte ze ook niet van hem. Ze moest gewoon weten hoe Emily in de situatie stond. Ze ging geen magie verspillen aan haar man als ze niet eens bereid was het leven van een haast onbekende meid op het spel te zetten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'O.' Hij staarde weer naar boven en liet een lok van haar haren los. 'Gezellig.'
    Hij vond het nogal roekeloos van haar om zomaar achter hem aan te gaan, maar als er iets ernstigs gebeurd was, zou ze het hem toch wel hebben verteld. Eerder in ieder geval.

    ~~

    Hij keek haar even geringschattend aan. Baiel genezen...
    'Kan je dat dan?' Hij keek haar ongelovig aan.
    Ergens wilde hij het ook helemaal niet. Als Baiel ziek bleef, zou ze,ily hem blijven opzoeken, omdat ze niemand anders had met wie se even kon lachen... Dat wilde hij niet. Hij wilde haar voor zichzelf, besefte hij.

    [ bericht aangepast op 18 dec 2013 - 12:20 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ik moet meer weten over Venomis.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Satyr zag niet in waarom iemand dat zou willen. ‘Ik zou me maar uit haar buurt houden als ik jou was,’ raadde hij haar aan. 'Niemand van de raad gaat je daar antwoorden over geven en als je buitengewone interesse in haar stelt gooien ze je straks de stad nog uit ook.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    ‘Alleen met magie,’ antwoordde ze. ‘Ik zal het moeten doen in mijn gewone lichaam, dus ik moet hem buiten de stad zien te krijgen en Emily uit de buurt houden.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Emily slaakte een gefrustreerde zucht. 'Ik moet het weten.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    ‘Wat wil je weten dan?’
    Hij was meer met Venomis in contact geweest dan de meesten en verwachtte dat hij haar vragen ook wel kon beantwoorden – al iemand dat überhaupt kon.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Nou ja, het was niet bepaald gezellig,' zei Cordelia. 'Ik heb hem geconfronteerd,' zei ze aarzelend. 'Waarom hij jullie vriendschap laat verwateren. Het moet natuurlijk van twee kanten komen, maar Rodey laat zich gewoon nooit meer zien,' zuchtte ze. 'Het spijt me dat ik het je niet eerder heb verteld,' zei ze oprecht. 'Ik vind het gewoon vreselijk dat jullie vriendschap verwatert.' Ze leunde een beetje over Kato heen, zodat ze hem beter aan kon kijken in het donker.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Waarom is ze de stad uit gezet?' vroeg Emily.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    ‘Omdat ze iemand had opgegeten,’ antwoordde Satyr onverschillig. Hij zette het dienblad dat hij tot die tijd had vastgehouden op een tafeltje neer omdat hij vermoedde dat dit gesprek niet meteen was afgelopen. ‘Wat maakt het uit waarom? Ze is hier godzijdank niet meer.’


    Every villain is a hero in his own mind.