• Oorspronkelijk is dit verhaal begonnen op Hyves, maar omdat die er helaas mee gaat stoppen, willen we hier graag verder gaan.
    Iedereen is natuurlijk vrij om mee te doen, maar we zitten dankzij Hyves' faillissement dus wel midden in het verhaal! Hopelijk hebben jullie hier begrip voor.


    Het is zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid.
    Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard.
    De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven.
    Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten.
    Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn.
    Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen. De zeemeerminnen en Rodey worden wel toegelaten, maar voor de halfwolven blijven ze vrezen. Ze zijn bang dat ze andere wezens opeten.
    Zij worden geacht om in de bossen, buiten het dorp te leven, tussen de andere, gevaarlijkere wezens. Daarom verlaat ook niemand het dorp. Behalve voor het water.
    Het dorp wordt bestuurd door een stel wijzen, die bepalen wat ze allemaal moeten doen wanneer er iets gebeurd.

    Meer uitleg en het inschrijf topic vindt je hier: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=157054

    Personages

    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens q]Marjannee[/q
    Enaid - 97 - ederos q]Hohenheim[/q
    Ferapyle - ? - sater q]Ensiferum[/q
    Leona - 27 - trol q]Ensiferum[/q
    Meller Wartons - 14 - mensee q]Marjannee[/q
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens q]Ensiferum[/q
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter q]Hohenheim[/q
    Peikka - 31/32/33 - follet q]Hohenheim[/q
    Russel Wartons - 22 - mensee q]Marjannee[/q
    Satyr - 21 - sater q]Ensiferum[/q
    Stimpy - 1 - eekhoorn q]RosanneB[/q
    Tari - 19 - elf q]Marjannee[/q
    Venomis - 24 - dracaena q]Ensiferum[/q
    Weather - 20 - Treeture q]Marjannee[/q

    Nieuwkomers
    Allie - 22 - zeemeermin q]Hohenheim[/q
    Athiabbe Duskfury - 20 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Baiel - 22 - nereïde q]Marjannee[/q
    Cordelia Duskfury-Grecia - 21 - zeemeermin q]RosanneB[/q
    Emily Grecia - 22 - zeemeermin q]Marjannee[/q
    Glaie - ? - nereïde q]Marjannee[/q
    Gyab Duskfury - 19 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Javelin Ash - 21 - halfwolf q]Marjannee[/q
    John ? - ? - mens q]Marjannee[/q
    Kato Duskfury - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Limany Redfinder - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde q]Marjannee[/q
    Nykin Duskfury - 0 - halfwolf/meermin q]Hohenheim[/q]/[q]RosanneB[/q
    Oliver May - 24 - mendax q]Marjannee[/q
    Pagelino Duskfury - 12 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Patja Duskfury - 9 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Prahi - 29 - Syrene q]Hohenheim[/q
    Qako Duskfury - 26 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Rodey Diablo - 21 - bosduivel q]Hohenheim[/q
    Wyatt - 23 - waternimf q]Hohenheim[/q
    Yati Stormghost - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Zipp +/- 4- bosduivel q]Hohenheim[/q

    Overig
    Jill - 22 - mendax q]RosanneB[/q


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Rodey zou haar niet helpen. Baiel zou erachter komen... Nee, dan was hij haar voorgoed kwijt.
    'En dan?' vroeg hij, niet helemaal overtuigd. 'Wil je dat hij een goed woordje voor je zal doen binnen de gemeenschap. Rodey betwijfelde het of ze haar zouden geloven.

    ~~

    Kato snoof.
    'Je had je er niet mee hoeven bemoeien.'
    Hij trok zijn arm die hij om haar heen geslagen had, terug en keek niet naar de omtrek van haar gezicht tegen het licht dat tussen de gordijnen doorkwam.
    'Je bent alleen om die reden naar hem toe gegaan?' wilde hij weten 'niet omdat ik toevallig een rib heb bezeerd?'

    [ bericht aangepast op 18 dec 2013 - 12:44 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Venomis schrok van zijn reactie. Ze had verwacht dat hij dankbaar zou zijn. Ze deed het voor hem en voor Emily. Ze betekenden iets voor haar en daarom wilde ze iets terugdoen.
    ‘Hij zal nooit weten dat ik het ben geweest,’ antwoordde Venomis. Haar borstkas vulde zich met lucht zoals altijd gebeurde, maar er waren geen vleugels die ze dreigend kon uitslaan. ‘Ik doe het voor jou en voor Emily.’Ze hield haar hoofd schuin. ‘Al wek je de indruk dat je helemaal niet wilt dat Baiel beter wordt.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Hij draaide zijn hoofd weg. Nee, hij wilde het inderdaad niet. Dat kon hij natuurlijk nooit zeggen. Dat zou hem bij Emily in ieder geval niet in een beter daglicht zetten.
    'Het zou beter uitkomen, ja,' mompelde hij achteloos, 'als hij niet beter werd, bedoel ik.'
    Hij plukte aan de vork van zij staart en schoof wat met zijn klauwachtige voeten heen en weer.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Had ze hier ook familie?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    ‘Want dan heb je haar voor jezelf,’ begreep Venomis. Het verbaasde haar dat Rodey zo dacht, maar ze vond het niet erg. Zelf handelden ze bijna uitsluitend uit eigen belang. ‘Ik kan ook doen alsof het niet lukt,’ zei ze. ‘Als je dat liever wilt. Ik dacht alleen dat je wilde dat Emily gelukkig zou zijn.’

    *

    Satyr schudde zijn hoofd. 'Nee, ze is in het weeshuis grootgebracht.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ja, maar...'
    Hij wilde niets liever dan haar weer zien lachen en stralende dat zou gebeuren als Baiel weer beter was. Dan zou ze weer plezier hebben in het zingen en hij zou naar haar kunnen kijken vanuit de bomen in het park. Zien hoe ze daar wandelde met haar kinderen en aan de arm van Baiel... Ze zou hem niet meer zien staan.... Maar zij was gelukkig en hij kon zijn eigen fantasieën aanvullen door vanuit de vergetelheid van de bomen naar haar te kijken. Haar te zien lachen en haar stem horen in het café, want als Baiel in Hooglede gezondheid was, zouden ze niet naar de zee gaan...
    'Doe het maar,' zei hij met tegenzin. 'Genees hem maar... Als je dat echt kunt.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Wees nou niet boos op me,' zei Cordelia. 'Ik ben niet naar hem op zoek gegaan, ik kwam hem tegen in het café. En ik heb me er niet mee bemoeit, het gaat mij ook aan want je bent mijn man.' Ze draaide zich een beetje koppig om. Als ze het niet vroeg zou hij haar nooit iets vertellen.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Ik ben niet boos. Het had gewoon niet gehoeven.'
    Kato zuchtte.
    'Ik vind het lief van je, maar het was roekeloos van je.' Zoals zo veel acties van haar, de laatste tijd.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    ‘Ik heb wel je hulp nodig, tegen die tijd,’ antwoordde Venomis. ‘Maar dat laat ik je dan wel weten.’
    Ze wist immers nog niet hoe ze alles ging klaar spelen. Baiel buiten de muren krijgen was één ding, maar ze moest er ook voor zorgen dat Emily niet meeging.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ik heb niet echt de behoefte om weer iemand te laten ontvoeren,' mompelde hij. 'Emily weet dat ik John naar buiten heb gelokt.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Dat heeft lang geduurd,' vond Venomis. 'Maar ze zal zelf wel ondervinden dat je weinig keuze had.'
    Ze wist niet of het nodig was om opnieuw iemand te ontvoeren. In haar hoofd ontvouwde zich een plannetje waarin Rodeys rol maar heel klein was.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Hij haalde zijn schouders op.
    'Ze was behoorlijk overstuur toen John het haar vertelde. Haar kennende zal ze nu wel erg in de war zijn... Ik wil niet dat ze zichzelf meer in de nesten werkt door - door je opnieuw op te zoeken. Zij kent je immers niet zoals ik je - eh - ken...'
    Hij legde bijna een knoop in zijn staart, maar hield er mee op toen het pijn deed.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Het was ook oliedom van haar om me op te zoeken. Ze zal zelf de gevolgen moeten dragen, net als ieder ander wezen. Misschien wordt ze dan verstandiger.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ze is verstandig,' verzekerde Rodey haar. 'Ze wil gewoon het beste voor haar gezin.'
    Rodey zou het niet op die manier aangepakt hebben, maar hij vond het geweldig dat ze zo voor haar geliefden opkwam.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Oh.' Misschien moest ze dan ook nog even langs het weeshuis gaan. Al moest ze oppassen, want ze wilde niet het dorp uitgeschopt worden, zoals Satyr zei. 'Hoe oud was ze toen ze werd verbannen?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain