• De stelling van deze week luidt:
    Priesters zouden moeten mogen trouwen en niet verplicht zijn celibatair te leven.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Venomis schreef:
    (...)

    Word dan gewoon dominee in plaats van priester.


    Je weet toch wel dat er verschillentjes zijn tussen dominee en priester, hè? Het is niet hetzelfde en vanuit je overtuiging en beleving van het geloof zou je dominee of priester kunnen worden. Het ligt niet zo makkelijk als jij nu suggereert. Celibatair of niet is niet het enige verschil.


    Hamartia

    Als degene die zich door het celibaat gaan vergrijpen aan kinderen daar dan mee stoppen ben ik voor. Naast dat maakt het mij niet uit; ze kiezen er zelf voor.


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Daarnaast, misschien kunnen ze zich wel beter aan God wijden, want daar gaat celibatair leven om, als ze op deze manier geluk vinden en zich daardoor beter in hun vel voelen. Het zou niet meer dan menselijk zijn namelijk en het zou goed bij de tijd passen waarin we leven. Je kunt niet in het verleden blijven hangen als alles om je heen verandert. Ieder geloof zou geïnterpreteerd moeten worden in de tijd waarin men leeft. Anders krijg je rare dingen die niet passen in de huidige maatschappij.


    Hamartia

    ik vind dat ze er zelf voor kiezen, zij kiezen er toch voor om priester te worden? Dan moeten ze toch ook de nadelen accepteren ...


    “To hate everything is to be wounded by everything.”

    Eens, ze kiezen er misschien voor om priester te worden maar een priester kan niets doen aan de regels van de bijbel en ik vind het niet echt een geweldige regel, ik denk dat dat ook één van de redenen is dat er zoveel misbruik in de kerk is.


    I am Dave! Yognaught and I have the balls, BAZINGA

    Ik ben het hier niet mee eens. Niet trouwen is een deel van het priester zijn. Ik vind wel dat de christelijke kerk ook dominees toe zou moeten staan, zodat er een keuze gemaakt kunnen worden of iemand een priester of een dominee wil worden.


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    Venomis schreef:
    Ze kiezen er zelf voor om priester te worden en weten wat ze daarvoor moeten laten liggen. Als hun godsdienst dat voorschrijft, vind ik dat we dat moeten respecteren. Ze worden nergens toe gedwongen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Imagined schreef:
    (...)

    Je weet toch wel dat er verschillentjes zijn tussen dominee en priester, hè? Het is niet hetzelfde en vanuit je overtuiging en beleving van het geloof zou je dominee of priester kunnen worden. Het ligt niet zo makkelijk als jij nu suggereert. Celibatair of niet is niet het enige verschil.


    Verder zijn er niet zo heel erg veel verschillen, hoor.


    Every villain is a hero in his own mind.

    geleninja schreef:
    Ik ben het hier niet mee eens. Niet trouwen is een deel van het priester zijn. Ik vind wel dat de christelijke kerk ook dominees toe zou moeten staan, zodat er een keuze gemaakt kunnen worden of iemand een priester of een dominee wil worden.


    Die keuze is er toch?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Eens. Als het niet toegelaten wordt, schieten er over een aantal jaar ook geen priesters meer over. Ik vind trouwens ook dat vrouwen het eveneens zouden mogen worden.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Vacilando schreef:
    Eens. Als het niet toegelaten wordt, schieten er over een aantal jaar ook geen priesters meer over. Ik vind trouwens ook dat vrouwen het eveneens zouden mogen worden.


    Dat vind ik ook, dat is de grootste zever ooit.
    "De kerk heeft gesproken en ze zeggen nee." Ugh.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Latier schreef:
    (...)

    Dat vind ik ook, dat is de grootste zever ooit.
    "De kerk heeft gesproken en ze zeggen nee." Ugh.

    De kerk is een conservatief misbaksel. "God houdt van iedereen, behalve de moslims dan. En de vrouwen. En anders-gelovigen. En niet-gelovigen. En homo's."
    De kerk bestaat uit een aantal oude ventjes die allesbehalve het licht heeft gezien en zich tenenkrommend dom houden door zich vast te houden aan een boek dat ooit is geschreven om zo de mens een leugen voor te houden.
    Mensen moeten voor zichzelf gaan denken en niet alles klakkeloos overnemen. (cat)

    OT: Ik ben het hiermee eens. Het is belachelijk dat een of andere godsdienst dat hen verbiedt. Het zijn allemaal mensen en ze mogen voor zichzelf weten hoe ze hun leven indelen. Daarom mag een priester ook best zelf beslissen of hij celibatair leeft of niet.

    Ja, ik ben extreem kritisch op alles wat met het geloof te maken heeft. Sorry voor de gelovigen onder ons.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Zo was er ooit een priester die zei : "Ik ben verliefd op Jezus, ik hou van hem, kwets je hem , kwets je mij."
    Dat vond ik best wel eng, en ik ben het wel eens ivm dat hele pedofilie ding, dat er een paar pedo zijn, heeft heel de priestergemeenschap in een slecht daglicht gezet, echt erg, en er zijn al zo weinig jongeren die nog geloven de jongste tijd, misschien zou dit inderdaad iets oplosen, misschien ook niet,
    Je kiest tenslotte zelf voor het priesterschap ,toch?


    You can't buy happiness, but you can buy books, and that's kind of the same thing

    Eens. Bij de protestanten, is dit al jaren zo. De pastoor kan gewoon trouwen en kinderen krijg; niks aan het handje. Waarom kan dit bij die Katholieken ook niet? En daarbij als priesters zouden mogen trouwen, zouden ze zich ook niet zomaar aan onschuldige kinderen vergrijpen.

    CatchADreamx schreef:
    Eens, in het protestantse geloof is dit al veel langer zo en ik vind dat Christelijke priesters dit ook zouden mogen.
    Gaat het geloof in God zogezegt niet over 'houden van elkaar'?
    Daarbij zou veel kindermisbruik hiermee voorkomen kunnen worden. (hoewel eens een verachterlijke, vieze pedo, altijd een pedo)

    Je weet dat Protestanten ook Christenen zijn?

    [ bericht aangepast op 24 dec 2013 - 3:12 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Barnabas schreef:
    (...)
    De kerk is een conservatief misbaksel. "God houdt van iedereen, behalve de moslims dan. En de vrouwen. En anders-gelovigen. En niet-gelovigen. En homo's."
    De kerk bestaat uit een aantal oude ventjes die allesbehalve het licht heeft gezien en zich tenenkrommend dom houden door zich vast te houden aan een boek dat ooit is geschreven om zo de mens een leugen voor te houden.
    Mensen moeten voor zichzelf gaan denken en niet alles klakkeloos overnemen. (cat)

    OT: Ik ben het hiermee eens. Het is belachelijk dat een of andere godsdienst dat hen verbiedt. Het zijn allemaal mensen en ze mogen voor zichzelf weten hoe ze hun leven indelen. Daarom mag een priester ook best zelf beslissen of hij celibatair leeft of niet.

    Ja, ik ben extreem kritisch op alles wat met het geloof te maken heeft. Sorry voor de gelovigen onder ons.


    Nah, het zijn vooral niet-christenen die bepalen wat christenen denken. Ik ben in nogal veel verschillende kerken geweest en sorry, maar die haat voor andersdenkenden is nogal een achttiende eeuwse opvatting. Hoewel enkele zeer orthodoxe kerken een uitzondering zijn, toegegeven. Maar zekee 95% van de kerken verkondigt dat God van iedereen houdt, juist ook van de mensen die door de maatschappij aan de kant worden geschoven..


    Every villain is a hero in his own mind.