• De stelling van deze week luidt:
    Priesters zouden moeten mogen trouwen en niet verplicht zijn celibatair te leven.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Taiteilijan schreef:
    Nou ja, weet je. We leven in de eenentwintigste eeuw. Zo'n regel in de Bijbel of in het Katholieke geloof is eigenlijk al zo oud dat het weinig toepassing meer heeft op een samenleving van honderden jaren later. Ik denk dat het wel moet kunnen, maar zoals Jaimes ook zegt: je kiest er wel zelf voor om priester te worden.


    Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.

    Eens, ik zou niet eens weten waarom ze het in onze tijd nog steeds zo doen.

    Eens.
    Waarom zou dit niet mogen? Zij hebben toch ook behoeften? De religie zegt van niet en ja dan krijg je natuurlijk die schandalen (in België, in Nederland weet ik niet of het zo is) met verkrachtingen van misdienaren... Het is echt bullshit dat dit niet mag!


    If it is meant to be, it will be !

    Blijheid schreef:
    Eens.
    Waarom zou dit niet mogen? Zij hebben toch ook behoeften? De religie zegt van niet en ja dan krijg je natuurlijk die schandalen (in België, in Nederland weet ik niet of het zo is) met verkrachtingen van misdienaren... Het is echt bullshit dat dit niet mag!


    In Nederland heb je ook zoveel van die schandalen, vreselijk gewoon.

    OT: Ik ben het hiermee eens, waarom zou een priester niet mogen trouwen?

    Latier schreef:
    Ja, en ook dat het vrouwen zouden moeten zijn. Dat laatste vind ik nog de grootste zever. Waarom mogen vrouwen geen priesters zijn? Ik zie niet in waarom God dat zou willen.


    Je hebt vrouwelijke priesters... Alleen zie je ze niet veel, en komen ze niet voor bij de zwaar gelovigen.

    Ik vind deze stelling beide kanten een puntje hebben.

    -Oneens, ze kiezen er immers zelf voor om zich aan de bijbel te houden. En misschien is er wel een reden dat ze bniet willen trouwen. En dat je geen liefdes relatie hebt, betekent niet dat je geen liefde kent. Echte liefde zit ook in de kleine dingen, geliefd zijn door de mensen van een kerk, door je ouders, een broer, een zus, een goede vriend of vriendin. Er bestaan zoveel vormen van andere Liefde,.

    Hoewel ik het wel mooi vind dat onze Dominee toch gewoon getrouwd is. (Protestants Gereformeerd.)


    "I Was Born To Be A Warrior, And Now I Am."

    MyHome schreef:
    (...)

    Je hebt vrouwelijke priesters... Alleen zie je ze niet veel, en komen ze niet voor bij de zwaar gelovigen.

    Ik vind deze stelling beide kanten een puntje hebben.

    -Oneens, ze kiezen er immers zelf voor om zich aan de bijbel te houden. En misschien is er wel een reden dat ze bniet willen trouwen. En dat je geen liefdes relatie hebt, betekent niet dat je geen liefde kent. Echte liefde zit ook in de kleine dingen, geliefd zijn door de mensen van een kerk, door je ouders, een broer, een zus, een goede vriend of vriendin. Er bestaan zoveel vormen van andere Liefde,.

    Hoewel ik het wel mooi vind dat onze Dominee toch gewoon getrouwd is. (Protestants Gereformeerd.)


    Euhm, dat is niet waar. Niet in het het Rooms-Katholieke geloof.
    Klik. Kardinaal mag blijkbaar wel, maar priester niet.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Eens het is hun eigen leven. Misschien willen ze trouwen én priester zijn. Ik zou me er niet aan storen.


    just sm:)e en the world smiles with you

    Taiteilijan schreef:
    Nou ja, weet je. We leven in de eenentwintigste eeuw. Zo'n regel in de Bijbel of in het Katholieke geloof is eigenlijk al zo oud dat het weinig toepassing meer heeft op een samenleving van honderden jaren later. Ik denk dat het wel moet kunnen, maar zoals Jaimes ook zegt: je kiest er wel zelf voor om priester te worden.


    Ik weet het niet. Eens, omdat je toch zelf de keuze kan maken, maar oneens omdat je er wel zelf voor kiest. Ik vind deze reactie eigenlijk wel goed.


    Tijd voor koffie.

    Eens, het zijn ook mensen die liefde verdienen,


    Darling, in the end, you've got to be your own hero, because everybody's busy trying to save themselves.

    Ze kiezen er zelf voor, dus niet mee eens

    Ik vind van wel want anders zal bijna niemand meer priester willen zijn.


    My eyes were sweating - Harry Styles

    Eens.. Dan komen er misschien eindelijk minder misbruiken...

    Geen idee ,
    Mss zouden ze dan stoppen met kinderen te misbruiken ?
    Maar ze kiezen er wel zelf voor


    Lang Leve Pizza

    Latier schreef:
    (...)

    Euhm, dat is niet waar. Niet in het het Rooms-Katholieke geloof.
    Klik. Kardinaal mag blijkbaar wel, maar priester niet.


    Ja, bij Rooms-Katholiek. Maar ik ken Katholieke kerken met vrouwelijke Priesters, sterker nog. Ik ken vrouwelijke priesters.


    "I Was Born To Be A Warrior, And Now I Am."

    Avarosa schreef:
    Ik heb er niet echt een mening over, maar misschien is het wel interessant, want zo zou pedofilie onder een priesters waarschijnlijk drastisch minderen.


    Hier ben ik het mee eens ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.