• The 92th Hunger Games

    Everyone has got talents, and the Capitol knows that.
    But what if they decided to improve those talents?
    What if they'll make them stronger. What if they'll make a power of it?
    This is exactly what they did.
    They made this games special.


    Iedereen heeft zijn eigen talenten. Dingen waar hij of zij goed in is, dingen waar hij of zij minder goed in is.
    Omdat het Capitool besloten heeft dat deze spelen speciale spelen moeten worden, zullen zij de talenten van de tributen omvormen tot krachten.
    Elke tribuut heeft één bepaalde kracht. De ene zal kunnen vliegen, de andere kan gedachten lezen en nog iemand anders zal dan weer in een oogknip een stenen toren in brand kunnen steken.

    REGELS
    X Ik wil geen perfecte personages. Dat is verschrikkelijk vervelend om tegenover te spelen. Ik ga elk personage op zich na op het Mary-Sue bestaan door de quiz van Gilbertson
    X Je mag maximum 2 personages hebben. Maximum 1 meisje, omdat die sneller gaan.
    X Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    X Probeer minimum 1 keer om de 3 dagen te posten in de vakantie. Als dit om de een of andere reden niet lukt, meld dat dan, alsjeblieft.
    X Niet allemaal 16+’ers. Natuurlijk is de kans groter dat je als 16+’er getrokken wordt, maar er zullen altijd wel wat jongeren in zitten.
    X Niet godmodden, powerplayen,…
    X “Hij/zij is een beroeps” is nog steeds geen reden je personage perfect te maken.
    X Ook beroeps hebben wapens waar ze niet mee kunnen omgaan, en ik heb liever dat dat er meer dan 1 of 2 zijn.
    X Niemand kan 35 dingen bemachtigen bij de hoorn. Je mag meerdere dingen hebben, maar hoe meer/hoe belangrijker de spullen zijn, des te groter de wonde die je oploopt.
    X Wonden verdwijnen niet zomaar. Die blijven totdat ze genezen zijn en zo’n wond is niet genezen als je gewoon even “floempie” zegt. Behalve als je natuurlijk de kracht hebt wonden te genezen.
    X Minstens 100 woorden per post
    X OOC tussen haakjes, maar nog steeds liever in het praattopic.
    X Geen one-liners. Lijkt me logisch als je 5 lijntjes moet schrijven.
    X Enkel ik (Hwin) open nieuwe topics, tenzij ik het aan iemand anders vraag en die persoon dat ook wil.
    X Ik trek lootjes voor de doden. Niemand wordt voorgetrokken, ook ikzelf niet.
    X Geen krachten in de trant van mensen kunnen doden met één oogknip. Tijdverdrijven kan ook niet, want niemand heeft het talent een beetje terug te kunnen keren in de tijd.
    X Caesar is rood, de hoofdspelmaker is groen.
    X We stoppen met tributen in te vullen als er nog 8 over zijn, we moeten tenslotte nog bloedbaddoden hebben. Er worden GEEN uitzonderingen gemaakt!


    Rollen
    District 1 || Luxeproducten:
    -
    -

    District 2 || Wapens en vredebewakers:
    -
    -

    District 3 || Elektronica:
    - Anastasia 'Anna' Larkins || WenseKronik
    - Laurens Marcell Oliver || LyraPhoenix

    District 4 || Visserij:
    - Madison Rose Evans || Celebration
    - Jonah Fisher || Hwin

    District 5 ||Opwekken van energie/medisch onderzoek:
    -
    - Nikolaj 'Nik' Petrov || WenseKronik

    District 6 || Transport:
    -
    -

    District 7 || Hout- en papierindustrie:
    - Eleanor Alice Carter || Gilbertson
    -

    District 8 || Textiel:
    -
    - Florence Thalua Rosewhite || LunaLovesit

    District 9 || Graan:
    -
    -

    District 10 || Vee:
    - Selena Semper || wankotje
    -

    District 11 || Landbouw:
    - Ayla Woods || MissPirate
    -

    District 12 || Steenkool:
    - Evelynn Fae Hawthorne || Cloacina
    -


    Arena:
    Dit wordt gegeven zodra alle rollen ingevuld zijn. LET OP: dit is een andere arena dan de vorige editie, het heeft geen nu je personage daarop te baseren.

    Invullijstje:

    Naam:
    Leeftijd:
    District:
    Geslacht:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Wapen(s):
    Districtsaandenken:
    Kracht:
    Extra:


    Happy hunger games, and may the odds be ever in your favor!
    SPEELTOPIC!
    Rommeltopic! Vanaf nu alle discussies hier!

    [ bericht aangepast op 5 jan 2014 - 12:35 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik schrijf me uit, sorry. Er lijkt niets te komen. :')

    (Fullmetal-Teresa)


    help

    Gilbertson schreef:
    Ik heb geen tijd voor een tweede personage, maar ik kan altijd even rondvragen of er nog iemand is die mee wil doen?


    Dat bedoelde ik niet, ik bedoelde dat ik graag had dat iedereen die gereserveerd had zijn personage invulde (: Maar dat is goed voor mij (:
    Ik werk nu de lijst bij.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Naam: Anastasia 'Anna' Larkins
    Leeftijd: 17
    District: 3
    Geslacht: vrouw
    Innerlijk: Anna is over het algemeen een dapper iemand, met haar hart op de juiste plek. Ze is een erg eigenwijs, waar veel mensen zich aan ergeren, gezien ze er van overtuigd is dat haar waarheid de enige waarheid is.
    Anna is erg wispelturig, de ene keer is ze erg luidruchtig, de andere keer wat stiller en meer in zich zelf gekeerd. Ook kan haar humeur in een ogenblik veranderen, al is dit maar door één klein ding. Als Anna ergens boos om is, kan ze voor een lange tijd nors en chagrijnig zijn. Ook tegen de mensen die haar niet zo kwaad hebben gemaakt. Verder is het iemand die altijd wel in is voor een grapje, en ook snel weer opgevrolijkt kan worden.
    Uiterlijk: Is niet heel groot, 1.59 lang, heeft velgroene ogen en bruin haar.





    Wapen(s): Moet het van overlevingsskils hebben want ze is niet goed met wapens. Kan wel met elektra zelf wapens maken maar kan hier niet goed mee omgaan.
    Districtsaandenken:


    Kracht: Is een lopende encyclopedie geworden, ze weet bijna alles, want je mag dan wel de kennis hebben maar dat betekend niet dat je direct het ook kan uitvoeren.
    Extra: Werkte als onderwater technicus dus kan goed duiken - met pak - maar ook zonder pak kan ze tot 12 meter diep gaan (2 min adem inhouden)


    Naam: Nikolaj 'Nik' Petrov
    Leeftijd: 17,9 maanden
    District: 5
    Geslacht: man
    Innerlijk: Nik heeft een wispelturig karakter, hij kan charmant en charismatisch zijn wanneer het hem uitkomt, maar hij kan ook zo direct omslaan en uit zijn slof schieten. Hij kan erg onvoorspelbaar reageren en heeft een zeer kort lontje. Het is makkelijk om hem uit de tent te lokken, maar is daarom wel gevaarlijk want hij is sterk maar in blinde woede kan hij flinke klappen uitdelen maar is niet goed in precisie wat een zwakte is. Hij is wel altijd in voor een gevecht - wetend dat hij het vast wel kan winnen - daagt hij dit ook vaak uit, hij heeft daardoor ook een soort arrogantie over zich heen.
    Ondanks dat kan hij als je een-op-een met hem bent een goed gesprek aanknopen, hij is dan open maar zal niet snel vertellen wat hem dwars zit.
    Desondanks zijn grimmige karakter is hij daadwerkelijk wel een goede vader.
    Uiterlijk:
    Hij is 1,70 lang, donkerbruin haar, zijn ogen zijn hazelkleurig.






    Wapen(s): Kan goed vechten, heeft van jongs af aan met zijn vrienden altijd wezen trainen in vechtsporten, hij is daardoor erg behendig en snel (maar, vorig jaar heeft hij een ongeluk gehad aan zijn linkerbeen die toen gebroken was, het is nu geheeld maar wel zwak). Verder kan hij nog wel overweg met een zakmes/ kort mes. Zijn conditie is niet wat het geweest is, het is nog wel goed maar niet meer zo goed. Hij kan geen lange afstanden rennen, anders krijgt hij pijn in zijn linkerbeen
    Districtsaandenken: Heeft een tatoeage als aandenken


    Kracht: Nik zijn dna is gemanipuleerd tot dat van een kameleon, hierdoor heeft hij meerdere trekjes van dit beest.
    Zijn huid is zoals de huid van een reptiel, ruw en stug - kan dit aan en uit zetten - ondoordringbaar is voor water en zo uitdroging bemoeilijkt. Indien nodig kan hij van kleur veranderen waardoor je hem niet meer goed kan zien. Hij heeft nu de vreemde gewoonte om vliegjes, sprinkhanen en andere insecten te eten (levend).
    Extra:
    Hij heeft een klein kindje van 1 jaar, waar hij de trotse papa van is.

    [ bericht aangepast op 31 dec 2013 - 17:40 ]

    WenseKronik schreef:
    Btw misschien een idee als we gaan schrijven om in 3e persoonsvorm te schrijven en vt, dit geeft een mooi geheel waardoor het verhaal als een geheel leest (:
    En daardoor weet iedereen direct over wie het stukje gaat:
    Leona las een boek en keek op toen er geklopt werd op de deur.
    Peeta gooide de speer die net langs Katnis scheerde.

    Dit word gebruikt in de meeste boeken, ik weet er zijn fans van de ik-vorm door The Hunger Games en Twilight, maar geloof mij in een verhaal met meerdere personage's ziet het er niet mooi uit (:


    Naam: Anastasia 'Anna' Petrova
    Leeftijd: 17
    District: 3
    Geslacht: vrouw
    Innerlijk: Anna is over het algemeen een dapper iemand, met haar hart op de juiste plek. Ze is een erg eigenwijs, waar veel mensen zich aan ergeren, vooral omdat ze het niet altijd juist heeft. Anna zal vrijwel altijd haar eigen mening aanhouden, en laat zich niet snel beïnvloeden door andere mensen.
    Anna is erg wispelturig, de ene keer is ze erg luidruchtig, de andere keer wat stiller en meer in zich zelf gekeerd. Ook kan haar humeur in een ogenblik veranderen, al is dit maar door één klein ding. Als Anna ergens boos om is, kan ze voor een lange tijd nors en chagrijnig zijn. Ook tegen de mensen die haar niet zo kwaad hebben gemaakt. Verder is het iemand die altijd wel in is voor een grapje, en ook snel weer opgevrolijkt kan worden.
    Uiterlijk: Is niet heel groot, 1.59 lang, heeft velgroene ogen en bruin haar.




    Wapen(s):
    Districtsaandenken:
    Kracht:
    Extra:
    Is de nicht van Nik, btw ze heet Petrova omdat vrouwen een a krijgen achter hun achternaam ;)

    Naam: Nikolaj 'Nik' Petrov
    Leeftijd: 17,9 maanden
    District: 5
    Geslacht: man
    Innerlijk: Nik heeft een wispelturig karakter, hij kan charmant en charismatisch zijn wanneer het hem uitkomt, maar hij kan ook zo direct omslaan en uit zijn slof schieten. Hij kan erg onvoorspelbaar reageren en heeft een zeer kort lontje. Het is makkelijk om hem uit de tent te lokken, maar is daarom wel gevaarlijk want hij is sterk maar in blinde woede kan hij flinke klappen uitdelen maar is niet goed in precisie wat een zwakte is. Hij is wel altijd in voor een gevecht - wetend dat hij het vast wel kan winnen - daagt hij dit ook vaak uit, hij heeft daardoor ook een soort arrogantie over zich heen.
    Ondanks dat kan hij als je een-op-een met hem bent een goed gesprek aanknopen, hij is dan open maar zal niet snel vertellen wat hem dwars zit.
    Desondanks zijn grimmige karakter is hij daadwerkelijk wel een goede vader.
    Uiterlijk:
    Hij is 1,70 lang, donkerbruin haar, zijn ogen zijn hazelkleurig.





    Wapen(s): Kan goed vechten, heeft van jongs af aan met zijn vrienden altijd wezen trainen in vechtsporten, hij is daardoor erg behendig en snel (maar, vorig jaar heeft hij een ongeluk gehad aan zijn been die toen gebroken was, het is nu geheeld maar wel zwak). Verder kan hij nog wel overweg met een zwakmes/kortmes.
    Districtsaandenken:
    Kracht: Zijn huid is zoals de huid van een reptiel, ruw en stug tevens ondoordringbaar is voor water en zo uitdroging bemoeilijkt. Indien nodig kan hij van kleur veranderen waardoor je hem niet meer goed kan zien. Hij heeft nu de vreemde gewoonte om vliegjes, sprinkhanen en andere insecten te eten (levend).
    Extra:
    Zijn nicht is Anna Petrova plus hij heeft een klein kindje van 1 jaar, waar hij de trotse papa van is.

    Ga straks even verder


    Ik ben daar eigenlijk tegen. Uit ervaring weet ik dat ik-persoon minder verwarrend leest bij een RPG.

    [ bericht aangepast op 31 dec 2013 - 15:48 ]


    :)

Mag ik een meisje uit district 10 reserveren?

Gilbertson schreef:
(...)

Ik ben daar eigenlijk tegen. Uit ervaring weet ik dat ik-persoon minder verwarrend leest bij een RPG.



Hoezo minder verwarrend? Als IEDEREEN uit de ik-persoon schrijft weet je niet wie wat zegt en is het teveel zegmaar, in de ik-persoon is er te veel in een keer terwijl in de 3e persoonsvorm kun je veel kwijt - tot detail aan toe - en de gedachte gang van je personage ook en zelfs die van andere personage's.

Plus als je gewoon normaal schrijft en met de naam van je personage begint weet iedereen direct over wie het stukje gaat ipv

Ik liep naar de bus, ik zag mijn vriendin Elly staan, Elly en ik zijn beste vriendinnen sinds de basisschool.

Too much zegmaar

Emma liep naar de bus toe, ze zag haar vriendin Elly. Emma en Elly waren al vriendinnen vanaf de basisschool.

Ziet er veel mooier uit, dan al dat IK IK IK IK gedoe

WenseKronik schreef:
(...)


Hoezo minder verwarrend? Als IEDEREEN uit de ik-persoon schrijft weet je niet wie wat zegt en is het teveel zegmaar, in de ik-persoon is er te veel in een keer terwijl in de 3e persoonsvorm kun je veel kwijt - tot detail aan toe - en de gedachte gang van je personage ook en zelfs die van andere personage's.

Plus als je gewoon normaal schrijft en met de naam van je personage begint weet iedereen direct over wie het stukje gaat ipv

Ik liep naar de bus, ik zag mijn vriendin Elly staan, Elly en ik zijn beste vriendinnen sinds de basisschool.

Too much zegmaar

Emma liep naar de bus toe, ze zag haar vriendin Elly. Emma en Elly waren al vriendinnen vanaf de basisschool.

Ziet er veel mooier uit, dan al dat IK IK IK IK gedoe


Dat is dan jouw mening. :') Sorry, ik ben gewoon gewend dat alles in de ik-persoon staat. Bij RPG's vind ik dat heel handig lezen. En iedereen weet sowieso over wie het stukje gaat, aangezien je de naam van je personage boven je post schrijft. (: En ja, de schrijfstijl is nou eenmaal anders. Maar persoonlijk had ik jouw voorbeeldzin ook niet zo geformuleerd.
Ik liep naar de bus en zag mijn vriendin Elly staan. Al sinds de basisschool waren Elly en ik beste vriendinnen.
Zo had ik het gezegd als ik dit zou moeten noemen. Dat vind ik - mijn mening - mooier dan het schrijven vanuit de 3e persoon. Maar ik denk ook dat het een kwestie is van wat je gewend bent.

Maar goed, ik laat de keuze aan Latier over. (:

[ bericht aangepast op 31 dec 2013 - 15:55 ]


:)

Ik vind vanuit de ik person ook handiger

Ik denk dat het het beste is als iedereen in zijn eigen stijl schrijft, ik ga jullie echt geen stijl geven die jullie moeten schrijven. Persoonlijk vind ik 3 meervoud zelfs lelijk staan bij een RPG (bij een story vind ik dit het mooiste, maar goed), 3 enkelvoud is goed en 1 enkelvoud ook. Ik schrijf zelfs trouwens ook vaak in 1 enkelvoud in de RPG. Daarnaast:
Ik liep naar de bus, ik zag mijn vriendin Elly staan, Elly en ik zijn beste vriendinnen sinds de basisschool.
Kunt je even goed schrijven als:
De bushalte is slecht twee straten verderop. In de verte zie ik mijn vriendin Elly staan. We zijn al beste vriendinnen sinds de kleuterschool.
Hoef je niet de hele tijd met "ik" te werken (:


Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

WenseKronik schreef:
Btw misschien een idee als we gaan schrijven om in 3e persoonsvorm te schrijven en vt, dit geeft een mooi geheel waardoor het verhaal als een geheel leest (:
En daardoor weet iedereen direct over wie het stukje gaat:
Leona las een boek en keek op toen er geklopt werd op de deur.
Peeta gooide de speer die net langs Katnis scheerde.

Dit word gebruikt in de meeste boeken, ik weet er zijn fans van de ik-vorm door The Hunger Games en Twilight, maar geloof mij in een verhaal met meerdere personage's ziet het er niet mooi uit (:



Naam: Anastasia 'Anna' Petrova
Leeftijd: 17
District: 3
Geslacht: vrouw
Innerlijk: Anna is over het algemeen een dapper iemand, met haar hart op de juiste plek. Ze is een erg eigenwijs, waar veel mensen zich aan ergeren, vooral omdat ze het niet altijd juist heeft. Anna zal vrijwel altijd haar eigen mening aanhouden, en laat zich niet snel beïnvloeden door andere mensen.
Anna is erg wispelturig, de ene keer is ze erg luidruchtig, de andere keer wat stiller en meer in zich zelf gekeerd. Ook kan haar humeur in een ogenblik veranderen, al is dit maar door één klein ding. Als Anna ergens boos om is, kan ze voor een lange tijd nors en chagrijnig zijn. Ook tegen de mensen die haar niet zo kwaad hebben gemaakt. Verder is het iemand die altijd wel in is voor een grapje, en ook snel weer opgevrolijkt kan worden.
Uiterlijk: Is niet heel groot, 1.59 lang, heeft velgroene ogen en bruin haar.





Wapen(s):
Districtsaandenken:
Kracht:
Extra:
Is de nicht van Nik, btw ze heet Petrova omdat vrouwen een a krijgen achter hun achternaam ;)

Naam: Nikolaj 'Nik' Petrov
Leeftijd: 17,9 maanden
District: 5
Geslacht: man
Innerlijk: Nik heeft een wispelturig karakter, hij kan charmant en charismatisch zijn wanneer het hem uitkomt, maar hij kan ook zo direct omslaan en uit zijn slof schieten. Hij kan erg onvoorspelbaar reageren en heeft een zeer kort lontje. Het is makkelijk om hem uit de tent te lokken, maar is daarom wel gevaarlijk want hij is sterk maar in blinde woede kan hij flinke klappen uitdelen maar is niet goed in precisie wat een zwakte is. Hij is wel altijd in voor een gevecht - wetend dat hij het vast wel kan winnen - daagt hij dit ook vaak uit, hij heeft daardoor ook een soort arrogantie over zich heen.
Ondanks dat kan hij als je een-op-een met hem bent een goed gesprek aanknopen, hij is dan open maar zal niet snel vertellen wat hem dwars zit.
Desondanks zijn grimmige karakter is hij daadwerkelijk wel een goede vader.
Uiterlijk:
Hij is 1,70 lang, donkerbruin haar, zijn ogen zijn hazelkleurig.






Wapen(s): Kan goed vechten, heeft van jongs af aan met zijn vrienden altijd wezen trainen in vechtsporten, hij is daardoor erg behendig en snel (maar, vorig jaar heeft hij een ongeluk gehad aan zijn been die toen gebroken was, het is nu geheeld maar wel zwak). Verder kan hij nog wel overweg met een zwakmes/kortmes.
Districtsaandenken:
Kracht: Zijn huid is zoals de huid van een reptiel, ruw en stug tevens ondoordringbaar is voor water en zo uitdroging bemoeilijkt. Indien nodig kan hij van kleur veranderen waardoor je hem niet meer goed kan zien. Hij heeft nu de vreemde gewoonte om vliegjes, sprinkhanen en andere insecten te eten (levend).
Extra:
Zijn nicht is Anna Petrova plus hij heeft een klein kindje van 1 jaar, waar hij de trotse papa van is.

Ga straks even verder


Niet voor het een of ander, maar hoe wil je iemand uit District 3 en District 5 familie laten zijn? Dat is praktisch onmogelijk.

[ bericht aangepast op 31 dec 2013 - 16:11 ]


Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

Naam: Selena Semper
Leeftijd: 16
District:10
Geslacht:meisje
Innerlijk: ze is altijd vrolijk en blij. Ze is lief en behulpzaam, maar je zal well eerst haar vertrouwen moeten wat al een hele uitdaging is. ALS je haar vertrouwen eindelijk hebt zal ze je hoe Dan ook beschermen. Ze komt voor andere op. Bij onbekende is ze heel bescheiden en verlegen. ALS je haar dierbare. Iets aandoet kan je op een wraakactie rekenen.
Uiterlijk: golden goudblond haar met helder blauwe ogen die je heel aardig aankijken. Haar uiterlijk is anders Dan de and ere uit haar district.
Wapen(s):ze heft niet echt een wapen ze kan redelijk met een pill en boog omgaan. Ze kan heel goedkeurend met dieren omgaan
Districtsaandenken: een armband met de foto van haar hond
Kracht: ze kan in een willekeurig normaal (dus geen mutilant) dier veranderen
Extra: geen

wankotje schreef:
Naam: Selena Semper
Leeftijd: 16
District:10
Geslacht:meisje
Innerlijk: ze is altijd vrolijk en blij. Ze is lief en behulpzaam, maar je zal well eerst haar vertrouwen moeten wat al een hele uitdaging is. ALS je haar vertrouwen eindelijk hebt zal ze je hoe Dan ook beschermen. Ze komt voor andere op. Bij onbekende is ze heel bescheiden en verlegen. ALS je haar dierbare. Iets aandoet kan je op een wraakactie rekenen.
Uiterlijk: golden goudblond haar met helder blauwe ogen die je heel aardig aankijken. Haar uiterlijk is anders Dan de and ere uit haar district.
Wapen(s):ze heft niet echt een wapen ze kan redelijk met een pill en boog omgaan. Ze kan heel goedkeurend met dieren omgaan
Districtsaandenken: een armband met de foto van haar hond
Kracht: ze kan in een willekeurig normaal (dus geen mutilant) dier veranderen
Extra: geen


Wil je een foto posten van je personage? Dat is namelijk makkelijker (:
Oh, en wil je haar een beetje uitbreiden, ik vind ze nogal Mary-Sue zijnde, eigenlijk...


Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

Moet er een foto bij?

Graag (:


Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

Latier schreef:
(...)

Niet voor het een of ander, maar hoe wil je iemand uit District 3 en District 5 familie laten zijn? Dat is praktisch onmogelijk.


Waarom zou dat niet kunnen?