• Ik was zonet naar opsporingsberichten aan het kijken van de politie en ik kwam uit bij een filmpje waarin ze lieten zien hoe een groepje jongeren een tram opstapte. Eentje van hen was aan het roken en wanneer hij er op werd aangesproken, deelde de roker een klap uit aan de man die er wat op had gezegd en ontstond er zo een hele ruzie met alles er op en er aan.
    Nu viel het me op, dat tussen die jongeren een meisje zit dat ik ken van school...Wel, kennen is een groot woord maar ik heb haar al gezien op mijn school. In het filmpje deed de politie echter een oproep om te bellen naar hun gratis nummer indien je meer kon vertellen over hen zodat ze de daders te pakken konden krijgen maar nu is het probleem dat ik niet zeker ben of ik het wel zou doen.

    Langs de ene kant kan ik niet tegen onrecht, maar aan de andere kant wil ik ook geen verklikker zijn...
    Meh, wat zouden jullie doen in mijn plaats? (cat)


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik zou gebeld hebben; ze hebben een man in elkaar geslagen en zij was onderdeel van het groepje die het deed. Het is misschien verklikken ja, maar de politie zoekt het groepje dus wel.
    Je geeft ook aan dat je haar wel eens hebt gezien op school; je bent dus geen vriendinnen met haar. Hoogst waarschijnlijk zult ze je dus ook niet kennen, dus de kans dat ze je wat aan gaat doen als je belt zal heel minimaal zijn.

    Pluviophile schreef:
    Ik zou gebeld hebben; ze hebben een man in elkaar geslagen en zij was onderdeel van het groepje die het deed. Het is misschien verklikken ja, maar de politie zoekt het groepje dus wel.
    Je geeft ook aan dat je haar wel eens hebt gezien op school; je bent dus geen vriendinnen met haar. Hoogst waarschijnlijk zult ze je dus ook niet kennen, dus de kans dat ze je wat aan gaat doen als je belt zal heel minimaal zijn.

    Wel, dat is het net...Zij heeft niets gedaan.
    Ze behoorde enkel tot het groepje.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Verklikken? Zo zou ik het niet willen zien eigenlijk. Je helpt die man juist om te bellen over informatie waar de politie naar vraagt. Ja, ik had gebeld om eerlijk te zijn. Jij zou toch ook graag gewild hebben dat mensen voor informatie hadden gebeld als zoiets bij jou zou gebeuren?
    Ik kan ook echt niet tegen onrecht.

    [ bericht aangepast op 23 dec 2013 - 0:51 ]


    † Love? I want to sleep.

    Lucrezia schreef:
    (...)
    Wel, dat is het net...Zij heeft niets gedaan.
    Ze behoorde enkel tot het groepje.

    De politie zoekt alsnog het volledige groepje, haar dus ook. Ik denk dat ze haar zoeken om te verhoren; wat er precies gebeurd is en waarom.
    Ze is er bij geweest en weet dus wat er gebeurd is; ik zou alsnog bellen als ik jou was.

    Ik zou bellen als ze echt niets heeft gedaan heeft ze niets te vrezen en komt zij niet in de problemen met de politie toch, dan zullen ze haar alleen verhoren.


    It's very important for you to believe that you are the one

    Zeker bellen! Stel dat het jouw vader was geweest die in elkaar was getrimd? Niks verklikken, gewoon melden. Dat meisje weet sowieso meer en je helpt die man en zijn familie er mee.


    ars moriendi

    Buhh rotte situatie.
    Maar als ik me in de plaats stel van die in elkaar geslagen man kan ik mezelf wel voorstellen dat ik heel dankbaar mocht zijn mocht er gevonden worden wie het was, uiteindelijk is zo'n ervaring zo al erg, dus dan wil je op z'n minst dat de daders gestraft worden.
    Uiteindelijk gaat her hier om twee vreemdelingen dus dan denk ik dat je moet kiezen voor rechtvaardigheid. Het meisje dat je 'kent' kan hoogstens doorverwijzen naar haar 'vrienden', het staat op tape dat zij niet vocht dus door haar naam door te geven wordt zij niet gestraft. En de jongeren waar zij bijstond ken je niet dus dat zijn toch gewoon vreemdelingen. Plus, wie weet vond dat meisje dat hele gevecht ook maar niets en durft ze zo niet te handelen tegen haar 'vrienden', maar durft ze dat wel als zij wordt aangesproken door de politie.


    effort never betrays you

    Dat lijkt me duidelijk: Melden!
    Ze moeten gestraft worden voor wat ze hebben gedaan, dus ik zou nu niet terug gaan krabbelen, maar juist doorzetten en de politie heel moedig bellen. Dat is geen verklikken, dat is het recht laten zegevieren. Dat meisje kent die hele groep, dus de politie kan zo mooi via haar de hele groep achterhalen.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik zou het zeker en vast melden!
    Zoals je al zei, het meisje heeft niets gedaan, dus zij zal waarschijnlijk niet gestraft worden, maar zij kan wel de daders identificeren.
    Het is zeker en vast geen verklikken, het is iemand helpen die het nodig heeft.


    I am not going to be a star, I am going to be a legend - Freddie Mercury

    Robbery schreef:
    Zeker bellen! Stel dat het jouw vader was geweest die in elkaar was getrimd? Niks verklikken, gewoon melden. Dat meisje weet sowieso meer en je helpt die man en zijn familie er mee.


    26 - 02 - '16

    Ik zou het melden. Het is toch anoniem, mensen weten niet dat jij gebeld hebt als jij daar niks over zegt.
    Als dat meisje opgepakt wordt, kan ze verhoord worden en kunnen de daders ook gepakt worden en gestraft worden voor wat ze hebben gedaan.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Geef een anonieme tip, dan zal ze nooit weten dat jij het heb gedaan


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Robbery schreef:
    Zeker bellen! Stel dat het jouw vader was geweest die in elkaar was getrimd? Niks verklikken, gewoon melden. Dat meisje weet sowieso meer en je helpt die man en zijn familie er mee.


    ©1998

    Er is toch ook een anoniem nummer om te bellen? Ik zou dan bellen hoor.


    If you can dream it , you can do it. ( Rein van Duivenboden)

    Zoiets is anoniem toch?
    Het is het beste om wel te bellen want ze hoorde bij het groepje dat zomaar een man in elkaar slaat..


    "Your life. Your choice. Think about what you want."