• Rollentopic

    Personages
    Huffelpuf:
    Sasha von Beieren – vijfdejaars [Natas]

    Alexandra Cassidy – zevendejaars [Rosanne]
    Cameron Dupont – zevendejaars [Rosanne]
    Yvan Joseph – zevendejaars [Marjanne]

    Griffoendor:
    Austyn Peterson – zesdejaars [Natas]
    Renee Morton – zesdejaars [Marjanne]

    Roald Charles Harris-Grant – zevendejaars [Margot]
    Nemesis Seraphspawn – zevendejaars [Alicia]

    Ravenklauw:
    Pippa Victoria Montrose – vijfdejaars [Margot]
    Mathieus Isaac McCloud – vijfdejaars [Yorick]
    Kelly O'Pry – vijfdejaars [Yorick]
    Syd – vijfdejaars [Anna]
    Resa – vijfdejaars [Anna]
    Yalou Didem - vijfdejaars [Marjanne]

    April Campbell - zesdejaars [Natas]
    Ramses – zesdejaars [Alicia]

    Zwadderich:
    Maria Amelie Cassidy – vijfdejaars [Natas]
    Holly Blackstar – vijfdejaars [Yorick]

    Debby Nickson – zesdejaars [Maartje]
    Lord James Alan of Welltons – zesdejaars [Maartje]
    Jonathan Nicholas Montrose – zesdejaars [Margot]
    Van Carlton Madden – zesdejaars [Alicia]
    Clive Pritchard – zesdejaars [Natas]
    Illidus – zesdejaars [Jeffrey]

    Geen afdeling:
    Gabriel Stone [Alicia]
    Ophelia Salome Vanca "Banshee" von Ruden-Erimar [Alicia]


    Laten we maar beginnen de dag na het feest? Pippa, Amelie en Debby zullen dan wel in de ziekenzaal liggen.

    [ bericht aangepast op 23 dec 2013 - 11:50 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ik begrijp niet waarom het niet in mijn blad mag. Iedereen hier heeft recht op de waarheid.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Gabriel rolde met zijn ogen.
    'Ik wil niet dat alle informatie direct in je blaadje komt, omdat juist niet iedereen het mag weten. Er lopen hier mensen rond die het misschien helemaal niet zouden mogen weten.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Vuur... dood...vuur...' Het beeld van twee paar ogen. Groenbruine ogen die twinkelend van plezier hem aanstaarde. Die twinkeling doofde voor zijn ogen, het leven in de ogen hield op. Angst, dof ,dood. 'Angst... dof... dood...' Het lichaam zakte in elkaar en de ogen staarde hem niet langer meer aan. Voor hem lag een hoopje dood maar hij realiseerde het niet. Dat zou nog lang duren. 'Vuur!' galmde zijn stem luid door de gang. Naast hem, een zee van vlammen waarin twee lichamen stonden te gillen. Een manier van gillen die zelfs de duivel zou hebben veracht. De smeekkreten naar Lucifer van de twee meisjes suisden door zijn hoofd maar langzaam nam een andere stem het gegil over, van zijn broertje. 'Dood...dood...dood...'
    Matthieus beukte gefrustreerd met zijn vuist tegen zijn hoofd. 'Doe normaal,' mompelde hij tegen zichzelf. Hij liep al een uur als een bezetene door een gang op de zesde verdieping. Zestig minuten lang mompelde hij steeds dezelfde woorden, terwijl hij daarvoor nog aanspreekbaar was bij de zuster op de ziekenzaal, die hij hielp met gewonde leerlingen. Er waren leerlingen vertrapt in de menigte, die zo snel mogelijk buiten probeerde te komen, weg van het gevaar. Vier van de leerlingen waren in contact gekomen met het Duivelsvuur, maar zo minimaal dat het niet nodig was om in het St. Hostilo's te moeten worden behandeld. En dan nog de zwaargewonde jongen, die verwond was door Clive. Hij was buiten kritieke toestand maar nog steeds buiten bewustzijn. De zuster vertelde Matthieus dat de jongen lelijke littekens zou overhouden en dat het nog wel een paar dagen zou duren voordat het hoofdletsel zou zijn genezen. 'Bedankt voor uw hulp, jongeheer Talowski,' had de zuster hem gezegd met haar hand op zijn schouder, terwijl ze naar de jongen keken.

    ik maak het morgen af, ga nu pitten :)

    [ bericht aangepast op 31 dec 2013 - 0:55 ]

    'Oh. Hoi.' Yvan keek even op, maar herkende de jongen niet.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Zoals?' zei Cameron, oprecht verbaasd.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Daarna was Matthieus weggelopen uit de ziekenzaal, met een laatste blik werpend op het lege bed waar het dode meisje lag toen ze de ziekenzaal binnen was gebracht. In de tent was iedereen naar buiten gerend, maar Matthieus stond nog op dezelfde plek. Hij staarde onafgebroken naar het lichaam voor hem op de grond. Het lichaam bewoog niet, waarom niet, had hij zich nog afgevraagd. Na wat een eeuwigheid leek te duren, hoorde hij een lage stem zijn keel schrapen.
    'Celine Ling.'
    'Wat?' zei Matthieus op een geïrriteerde toon omdat de stem van kalm klonk. Hij keek niet op, zijn ogen bleven in de hare kijken, alsof hun ogen magneten waren.
    'Zo heet ze,' antwoordde de stem. Langzaam draaide Matthieus zijn hoofd en keek de man naast hem aan.
    dit is er aan toegevoegd!
    'Professor, sorry, ik bedoelde het niet...-'
    'Geen enkele reden om je te verontschuldigen.' Hij pakte Matthieus bij zijn bovenarm en liep met hem naar buiten. 'Ga nu naar je toren.' Talowski knikte en Wolff verdween weer in de behekste boom. Het rook naar vuur, naar verderf. Enkele professoren waren bezig leerlingen te koesteren en naar de slaapzalen te sturen, anderen hielpen enkele tovenaars en heksen, die gewond waren. Het kleine vrouwtje van Dreuzelkunde, professor Maskine, probeerde tevergeefs een jongen, die twee koppen groter dan Maskine was.
    'Laat mij maar,' riep Matthieus, terwijl hij op hen afliep.
    'O, maar meneer Talowski... nee, u moet naar uw..-' Voordat ze haar zin kon afmaken, stak Matthieus zijn schouder onder de oksel van de jongen.
    'Kan je lopen?' vroeg hij hem. De jongen knikte, maar op het moment dat hij een stap met zijn linkerbeen wilde zetten, schreeuwde hij het uit van de pijn. In het licht van de heldere sterren en de grote zilveren bol zag Matthieus dat de voet van de jongen gedraaid was. Na een paar pogingen was het gelukt om de jongen op zijn rug te krijgen en zo liep Matthieus met de jongen op zijn rug naar de ziekenzaal. Meteen daarna rende hij terug naar de boom om meer feestgangers te helpen, hij was immers verantwoordelijk voor dit feest geweest en dus was het ook gedeeltelijk zijn schuld. Op de eerste verdieping kwam hij twee professoren tegen en de conciërge. Tussen hen in zweefde een lichaam met een wit laken, dat het lichaam verborg van de buitenwereld. Matthieus stopte abrupt en keek naar het witte laken.
    'Naar je kamer,' bromde de conciërge ernstig. Matthieus knikte en rende in tegengestelde richting naar de binnenplaats, waar het vreselijke tafereel was gebeurd.
    De hele nacht had hij geholpen, eerst op de binnenplaats, toen de zuster op de ziekenzaal. Om negen uur 's ochtends was hij vertrokken en toen realiseerde hij pas wat er was gebeurd. 'Dood...vuur...verderf...'

    als iemands personage niets te doen heeft, kan hij naar matthieus komen

    [ bericht aangepast op 31 dec 2013 - 11:24 ]

    maak het later af

    [ bericht aangepast op 31 dec 2013 - 11:25 ]

    Gabriel haalde zijn schouders op.
    'Ik wol niet dat dat in het blad komt,' zei hij.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ik bedoel, wie mogen het niet weten?' vroeg Cameron.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Ik kan je niets vertellen als je niet beloofd hebt om het geheim te houden. Het spijt me.' Hij liep ket wapperend gewaad de gang uit.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Cameron zuchtte en bleef even vertwijfeld staan. 'Goed, goed!' riep ze hem na. 'Wacht!' Ze liep achter Gabriel aan. 'Ik zal niets in mijn blad plaatsen over onze bevindingen. Alleen je kunt me niet tegenhouden de gebeurtenissen te beschrijven.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Mathieus? Gaat het?' Yalou liep op een drafje naar hem toe. Hij zag er niet goed uit.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Verschrikt keek Matthieus om toen hij een bekende stem hoorde galmen door de gang. Zijn oververmoeide gezicht, bedekt met een veeg bloed van een meisje dat een hoofdwond had, keek het meisje met blonde lokken aan. Grote, donkere kringen maakten zijn altijd sprankelende ogen dof.
    'Dood...' kon hij alleen nog maar uitbrengen.

    [ bericht aangepast op 31 dec 2013 - 13:44 ]

    'Dood?' Yalou keek hem geschrokken aan. Haar ogen werden groot toen hij zijn bebloede gezicht zag. Ze dacht dat alle ellende wel voorbij was na het fatale feest... 'Kom, we gaan even ergens zitten.' Ze pakte zijn arm vast en begeleidde hem naar een bankje.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ze gingen op het bankje zitten, Yalou dichtbij hem en legde haar hand op de rug van de zijne. Maar Matthieus zei niets. Hij bleef voor zich uitstaren en kon niets uitbrengen, zelfs wanneer hij het probeerde lukte het niet. 'Dood...'