• Dit is het inschrijftopic voor een verhaal in Midden Aarde.

    De rode lijn:
    Een draak heeft bezit genomen van een dwergenstad en doet uitvallen naar omliggende dorpen. Van mensen, van dwergen, van elfen. Afgezanten van verschillende rassen komen samen om iets aan dit probleem te doen, niet wetend dat de draak een handlanger is van Sauron, wiens krachten langzaam terugkeren. Dit speelt zich tegelijk af met de hobbit, alleen zullen nu niet alleen de dwergen iets aan dit probleem doen.

    Het is dus de bedoeling dat er personages worden bedacht uit verschillende volken.
    Laten we even maximaal twee personages als uitgangspunt nemen, waaronder niet meer dan één bestaand personage. Vraag jezelf wel af of je een bestaand personage geloofwaardig kunt neerzetten. (:

    Regels:
    - Er wordt geschreven in de derde persoonsvorm, verleden tijd (de meest voorkomende vorm in boeken)
    - Je mag geen belangrijke beslissingen maken over andermans personages
    - Als je het risico neemt om iets te schrijven over de personage van iemand anders, mag de ander vragen het aan te passen als hij/zij vindt dat het niet in strijd is met het karakter van het personage
    - We hanteren de gewone spellingsregels; dus gebruik van enkele aanhalingstekens, leestekens en hoofdletters op de juiste plaatsen
    - Verder is het het belangrijkste dat iedereen ervan geniet om samen een verhaal te schrijven. (:


    Invullijstje:
    Naam:
    Ras:
    Woonplaats:
    Karaktereigenschappen:
    Dagelijkse bezigheden:
    Overige informatie die je de moeite waard vindt om op te schrijven:

    Personages

    Elfen:
    Thranduil Oropherion(m) – Oropher
    Saralinde "Alesia" Elensar (v) – WenseKronik
    Ithilwen Cûtalion (v) – LakeTown
    Larduin Paarthunax (m) – DelanoDKM
    Elrohir Elrondion (m) – Erebor
    Ireth Sáralondë (v) – Pinkrock
    Galahad (m) – Unox22

    Mensen :
    Angel Elthenin (v) – Niniel
    Gawain Strongbow (m) – Stapper
    Brennen Uquenyondo (m) – Erebor
    Keyla (v) – FiIi
    Sha’rin Gawahir (v) – Venomis
    Caylith Maera (v) – MargotAnne

    Hobbits:
    Chase Hidden (m) – Stapper
    Hobson Gamgee (m) – Hohenheim
    Prisca Baggins (v) – Candira

    Dwergen:
    Lili Houtblad (v) – WenseKronik
    Thorin Oakenshield (m) – Venomis
    Fíli (m) – FiIi
    Kíli (m) – Elvithien
    Gengi (v) - Hohenheim


    Verwante topics:
    Brainstormtopic
    Rollenstory
    Praattopic
    Inschrijftopic 2

    [ bericht aangepast op 6 jan 2014 - 15:43 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yeah, nu is mijn elf niet meer alleen :)

    dit word een hele grote fellowship quest and i like it :D


    A wizzard is never late Frodo Baggins, nor is he urly. he arrives precisely when he means to ~Gandalf

    Mag ik een vrouwelijke Elf?

    Neemt iemand Kili? Want dan neem ik Fili. :Y)


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Naam: Lili Houtblad
    Ras: Dwerg
    Woonplaats:is geboren bij Blauwe Bergen en daarna opgegroeit in Erebor (beschouwd dit als haar thuishaven), en woont nu in een afgelegen mensen dorp in Midden-Aarde waar ze in een keuken werkt.
    Karaktereigenschappen: Lili is een opgetogen vrolijke jonge vrouw, die door het pesten van haar broers wel een harde schil om zich heen heeft, ze duld meestal geen tegenspraak alleen van haar oom (Thorin) kan ze het hebben. Ze is erg eigenzinnig en heeft altijd wel haar mening klaar. Ze weet veel over planten en welke je kunt gebruiken voor het koken en welke niet.
    Dagelijkse bezigheden: Koken, tuinieren (kruiden verbouwen enzo), nieuwe dingen uitproberen (qua eten)
    Overige informatie die je de moeite waard vindt om op te schrijven:
    Ze is het jongere zusje van Kili en Fili plus ze heeft een ijzere pollepel altijd bij zich waar ze hard mee kan slaan.

    [ bericht aangepast op 27 dec 2013 - 19:54 ]

    Het wordt echt een heel leger. Ghehe.
    Fijn die extra dwergen. Kunnen ze samen al die elfenladies opeten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Venomis schreef:
    Het wordt echt een heel leger. Ghehe.
    Fijn die extra dwergen. Kunnen ze samen al die elfenladies opeten.


    Ik zal ze (elvenladies) verdedigen, :D, dat zijn mijn vrienden :D

    [ bericht aangepast op 24 dec 2013 - 16:19 ]


    A wizzard is never late Frodo Baggins, nor is he urly. he arrives precisely when he means to ~Gandalf

    Is het met de originele benamingen of de Nederlandse ?


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Hohenheim schreef:
    Is het met de originele benamingen of de Nederlandse ?

    Aangezien ik in het Nederlands niets weet, hoop ik dat je mag kiezen D:


    Caution first, always.

    Naam: Thorin II Oakenshield
    Ras: Dwerg
    Woonplaats: Hij is geboren en getogen in Erebor, maar sinds hij daar is weggevlucht trekt hij door verschillende dorpen, op zoek naar werk waarmee hij zich kan onderhouden.
    Karaktereigenschappen: Thorin is iemand die gerespecteerd wordt door de meesten in Midden Aarde. Hij staat bekend als een verstandig, dapper en wraakzuchtig individu. Hij maakt een zelfverzekerde indruk en sommigen beschouwen hem zelfs als hoogmoedig. Hij is niet echt onder de indruk van anderen met een hoge status, hoewel zijn eigen eer alles voor hem betekent. Hij is erg standvastig in zijn mening en is niet vaak bereid om water bij de wijn te doen: hij is zeer koppig.
    Thorin is verbitterd door het feit dat zijn woonstede door een draak is overvallen en niemand zijn volk te hulp schoot, zodat ze gedwongen waren te vluchten en een onderkomen te zoeken in mensendorpen. Hierdoor is hij erg teleurgesteld in zijn medemens en daarom bejegent hij andere volken met veel argwaan.
    Een roemenswaardige eigenschap van Thorin is dat hij bereid is veel te geven voor de nobele zaak, zelfs zijn leven. Een wat minder mooie eigenschap is dat hij hebzuchtig naar goud is, net als zijn voorouders. Het is een individuele strijd die almaar doorgaat: aan de ene kant wil hij laten zien dat hij niet door dezelfde ziekte getroffen is als zijn grootvader, maar als het erop aankomt, zal hij het (misschien zelfs te) moeilijk vinden om afstand te doen van zijn familiebezit.
    Dagelijkse bezigheden: Hij werkt in een smidse, maar is in gedachten altijd bezig een plan te bedenken om terug naar huis te kunnen keren.
    Overige informatie die je de moeite waard vindt om op te schrijven:
    Hij heeft een abnormale obsessie voor de Arkenstone, zijn familiebezit en het hart van de berg dat zijn thuis is. Typerend is zijn eikenschild en als wapens heeft hij een lang mensenzwaard en een strijdbijl.

    [ bericht aangepast op 24 dec 2013 - 17:11 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Oropher schreef:
    (...)
    Aangezien ik in het Nederlands niets weet, hoop ik dat je mag kiezen D:


    Hmm. Maar dat is niet echt mooi.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Oropher schreef:
    (...)
    Aangezien ik in het Nederlands niets weet, hoop ik dat je mag kiezen D:


    Laten we het maar gewoon in het Nederlands doen, gezien we een Nederlands verhaal schrijven. Als je het niet weet zet je het gewoon in het Engels neer :'p
    En als het niemand opvalt dan maakt het ook niet uit ;D


    Every villain is a hero in his own mind.

    Oh, heeft Thorin een mensenzwaard? Haha, dat wist ik nog niet!
    Come one, you bastards, I can handle all you dwarfs on this goddamn earth!:Y)

    [ bericht aangepast op 24 dec 2013 - 17:43 ]

    Venomis schreef:
    (...)

    Laten we het maar gewoon in het Nederlands doen, gezien we een Nederlands verhaal schrijven. Als je het niet weet zet je het gewoon in het Engels neer :'p
    En als het niemand opvalt dan maakt het ook niet uit ;D


    Dan moet je Thorins naam veranderen in Eikenschild :'P


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Laconiek schreef:
    Oh, heeft Thorin een mensenzwaard? Haha, dat wist ik nog niet!
    Come one, you bastards, I can handle all dwarfs of this goddamn earth!:Y)


    i will join you.


    A wizzard is never late Frodo Baggins, nor is he urly. he arrives precisely when he means to ~Gandalf