• Dus, ik zou echt heel graag een nieuwe piercing in mijn oor willen (behalve de gewone oorbel) en nu zat ik dus te denken aan óf een Tragus piercing óf een Helix. Ik denk dat ik ze uiteindelijk toch wel allebei gaan doen maar ik wil graag beginnen met eentje!
    Zijn er hier mensen met zo'n soort piercing die mij kunnen zeggen of het super pijn doet want ik hoor er rare dingen over. Ik heb al wel een goede piercingzaak gevonden waar ik het kan laten doen.
    En welke zouden jullie als eerste doen? De Tragus of de Helix?

    Voor degenen die het niet precies weten:

    Tragus:



    Helix:


    “A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Well yea, ik zou kijken naar wat je mooier vindt bij je oor en hoe 't in verhouding tot de rest staat. Ik heb een beetje zeiloren en om die reden heb ik voor een traguspiercing gekozen in plaats van een helix, omdat ik dat veel mooier vind.


    No growth of the heart is ever a waste

    esssra schreef:
    (...)

    Hoezo is dat verboden? Ik heb het in november nog laten schieten hoor ;p


    Omdat je zo'n schietpistooltje heel moeilijk kunt desinfecteren. Er wordt liever gepierced door experts. Best wel vreemd dat jij ze dan geschoten hebt gekregen... Het mag al een tijdje niet meer.


    Searching heavens for another earth

    schieten mag niet omdat kraakbeen dan makkelijke scheurt door de inpakt. Als het scheurt is de kans op vervormingen groter, denk aan bloemkooloren.


    Ik raad het echt heel erg af en ik heb heel wat piercings laten zetten... ik heb ook heel veel mislukkingen gezien doordat piercings geschoten werden (oorlellen uitgezonderd)
    Loop het risico niet, ga naar een goede piercer en doe jezelf alsjeblieft niet de mogelijke verminkingen aan, dergelijke scheuren en vervormingen herstellen vaak nooit meer volledig.


    Edit: bij mij in vlaardingen hebben ze nu een klik systeem om mee door kraakbeen te piercen, het werkt ongeveer het zelfde als een schiet pistool, alleen is het apparaatje onderdeel van de piercing (en dus steriel verpakt) en ontwikkel om mee door kraakbeen te piercen.
    Afgelopen zomer heb ik er 2 piercings mee laten zetten, het deed nauwelijks pijn, het is goed genezen en beter dan gekloot met een naald. Als een piercer dat aanbied raad ik het aan, maar ga goed na dat het ook echt geschikt is om mee door kraakbeen te piercen.

    [ bericht aangepast op 6 jan 2014 - 18:40 ]


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Ik heb een helix en bij mij deed het schieten echt niet zo veel pijn (: alleen kon ik het de eerste maand amper aanraken, laat staan erop slapen. Ik heb gehoord dat een Tragus nog meer pijn doet, dus zou ik eerst een helix laten zetten, zodat je er al een beetje aan kunt wennen (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik zou de targus nemen, heb zelf drie forward helixen, qua pijn viel dat heel goed mee vond ik - de piercer zei dat ik een harde tante was maar het was gewoon een vervelend gevoelen, niet pijnlijk ofzo :D