• Naar aanleiding van de serie Heroes heb ik een nieuw RPG bedacht. Ik weet niet of het jullie ook leuk lijkt (stiekem lijkt het wel een beetje op het verhaal van BurningFlame, sorry!).

    Het is het jaar 3000. Over de hele wereld verspreid zijn vijf mensen gezegend of vervloekt met een gave waar zij mee om moeten leren gaan. Deze vijf mensen weten stuk voor stuk niet precies hoe ze met hun gaven om moeten gaan.
    Eén onderzoeker is al zijn hele leven intensief op zoek naar deze vijf mensen en heeft ze op een gegeven moment allemaal gevonden. Hij stuurt elk van hen een brief met de vraag om te verzamelen in het Duitse Berlijn, vliegticket inbegrepen. Alle vijf gaan ze hiermee akkoord.
    De onderzoeker wil enkele testen met hen doen om erachter te komen wat zij nou werkelijk kunnen en vertelt hen dan dat hij voor de Duitse overheid werkt. Er is een bepaalde kracht in opmars die wil proberen de macht over te nemen in Duitsland. Er zijn namelijk nog vijf mensen met een gave, maar die zijn in de macht van de militaire kracht. Daarom richt de onderzoeker zich, namens de overheid, op de laatste vijf mensen met een gave.
    Zij zullen hun krachten moeten verenigen en samen deze op macht beluste militairen moeten verslaan.

    Het is ook mogelijk om een personage te nemen bij deze militairen. Dit hoeft niet direct een door en door slecht iemand te zijn: niemand weet voor wie hij werkt. Deze militairen worden namelijk gedwongen om te vechten, zij zijn hiervoor opgeleid door hun ouders.
    De verschillende taken zijn:
    - Wapenmaker
    - Soldaat

    Wil jij iemand met een gave zijn? Er is plek voor 10 (:
    Naam:
    Leeftijd:
    Nationaliteit:
    Familie:
    Karakter:
    Gave:
    Voordelen gave:
    Nadelen gave:
    Overig:
    Foto/beschrijving uiterlijk:

    Wil je één van de "slechteriken" zijn?
    Naam:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Familie:
    Taak:
    Gave?:
    (Voordelen gave):
    (Nadelen gave):
    Overig:
    Foto/beschrijving uiterlijk:

    Neem je iemand met een gave, vraag dan even 'goedkeuring' (dat klinkt zo zwaar…). Het moeten niet al te machtige gaves zijn, ze moeten nog wel een klein beetje tegenstand kunnen krijgen :P.


    - Het wordt geschreven in de derde persoon, verleden tijd
    - Ik doe niet aan minimum aantal woorden per stukje



    Onderzoekersmensen:
    Felicity "Felix" Chase Jones - Lunalovesit
    Maxwell Anderson - LyraPhoenix
    Elda Maldini - IlsePayne123
    Noa Allister - CrazyGirlxx

    Militairen:
    Lucas James - IlsePayne123
    Alicia Maria - CityOfAshes
    Cassandra Hope Romano - Buzolic
    Riley Thomas Brigthtwood - LyraPhoenix

    Het praattopic
    Het schrijftopic

    [ bericht aangepast op 15 jan 2014 - 19:35 ]

    Lijkt me leuk, maar ik schrijf toch liever in de ik-vorm


    { do you call yourself a freaking hurricane like me? }

    Lunalovesit schreef:
    Lijkt me leuk, maar ik schrijf toch liever altijd in de ik-vorm


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Lunalovesit schreef:
    Lijkt me leuk, maar ik schrijf toch liever in de ik-vorm


    Het is heel erg goed voor je schrijf-ontwikkeling om ook in andere vormen te schrijven. Ik doe mijn profielwerkstuk over het schrijven van een boek en dit is één van de conclusies ;). Ik heb ook verschillende schrijfsters geïnterviewd, die dit allemaal zeiden.

    Ik doe mee, ik moet nog even nadenken over welke gave ik wil!

    [ bericht aangepast op 3 jan 2014 - 19:52 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ik doe dan ook mee, je hebt gelijk. Meisje met gave!
    Trouwens, hoe oud moeten ze zijn? Volwassen of kind? Kind is misschien wel leuker...
    En moeten de gaves super speciaal zijn of mag het ook gewoon water besturen zijn? In het topic van BurningFlame hadden ze van die superspeciale maar zoiets hoef ik niet.

    [ bericht aangepast op 3 jan 2014 - 20:44 ]


    { do you call yourself a freaking hurricane like me? }

    Lunalovesit schreef:
    Ik doe dan ook mee, je hebt gelijk. Meisje met gave!
    Trouwens, hoe oud moeten ze zijn? Volwassen of kind? Kind is misschien wel leuker...
    En moeten de gaves super speciaal zijn of mag het ook gewoon water besturen zijn? In het topic van BurningFlame hadden ze van die superspeciale maar zoiets hoef ik niet.


    Yess, leuk! Je mag zelf de leeftijd bepalen, een kind mag natuurlijk ook. Wel lijkt het me het leukst als de meesten rond studentenleeftijd zitten (16-24 jaar?), omdat je dan ook nog wat persoonlijke drama's in het verhaal kunt voegen. Maar als je een kind wilt, mag dat natuurlijk ook; lijkt me een leuke toevoeging!
    De gaves moeten iets bijdragen aan de situatie, iets wat nuttig kan zijn in het gevecht, maar moeten inderdaad niet extreem bijzonder zijn. Het is niet de bedoeling dat eigenlijk één persoon alles al zou kunnen overwinnen, het gaat juist om de samenwerking tussen deze mensen. Gedachten lezen is dus gewoon een goede gave (ik zag dat die bij BurningFlame afgekeurd werd).

    Ik denk trouwens dat het ook wel belangrijk is dat er in ieder geval één militair komt. Die ben ik dan wel, omdat ik dan beter kan uitleggen hoe de situatie zit (vanuit mijn personages). Maargoed, dat is voor jullie dan niet erg van toepassing.

    Ik trek me terug, sorry… Ik heb bijna toetsweek, dus ik heb nu echt geen tijd. Misschien dat ik later nog meedoe.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    OdairFinnick schreef:
    Ik trek me terug, sorry… Ik heb bijna toetsweek, dus ik heb nu echt geen tijd. Misschien dat ik later nog meedoe.


    Oh wat jammer! Nouja, hopen dat er nog meer mensen mee willen doen dan x). Ik snap het wel, hoor! Hopelijk doe je later weer mee ;).

    Ik neem zelf iemand met de gave dat hij gedachten kan lezen.

    Ugh, ik ben inspiratieloos voor een gave. Ik weet iets leuks, maar dat is denk ik te sterk.


    { do you call yourself a freaking hurricane like me? }

    Lunalovesit schreef:
    Ugh, ik ben inspiratieloos voor een gave. Ik weet iets leuks, maar dat is denk ik te sterk.


    Zeg het maar! Als het niet goed is, dan zeg ik het wel en anders wil ik je wel helpen met het bedenken van een gave ;)

    Ik zou er nog over nadenken maar dan reserveer ik een jongen met gave.


    Vampire + Servant = Servamp

    LyraPhoenix schreef:
    Ik zou er nog over nadenken maar dan reserveer ik een jongen met gave.


    Prima, denk maar na wat voor gave je wilt (:

    Ik heb nog niet erg veel RPG`s gedaan dus ik weet niet of het iets voor mij is. (ooit lang geleden eentje)
    Daarbij lijkt het mij ook leuker als de slechte ook een soort gave hebben.
    Want ik heb er geen probleem mee om één van de slechte te zijn maar als die geen gave hebben is dat ook minder leuk.


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart" Finnick Odair

    Naam: Professor Walter Krums
    Leeftijd: 62
    Karakter: Verstrooid, vriendelijk, goede spreker, extreem slim.
    Familie: Hij is ooit getrouwd geweest, maar zijn vrouw werd er gek van dat hij zijn leven had gewijd aan het vinden van deze 10 mensen met hun gave, dus zij zijn uit elkaar gegaan. Zij hebben één zoon gekregen, die hij sinds de jongen 5 jaar was en hij met zijn vrouw scheidde, niet meer heeft gezien.
    Overig: Brengt de mensen met een gave bij elkaar.
    Foto/beschrijving uiterlijk:

    CityOfAshes schreef:
    Ik heb nog niet erg veel RPG`s gedaan dus ik weet niet of het iets voor mij is. (ooit lang geleden eentje)
    Daarbij lijkt het mij ook leuker als de slechte ook een soort gave hebben.
    Want ik heb er geen probleem mee om één van de slechte te zijn maar als die geen gave hebben is dat ook minder leuk.


    Eventueel kunnen we ook doen dat er 10 mensen zijn met een gave, en dat deze onderzoeker er slechts 5 heeft gevonden. De andere vijf zijn 'in handen van' de militairen. Misschien hebben ze dan ook geen luxueuze wapens meer nodig :P

    Naam: Felicity "Felix" Chase Jones
    Leeftijd: 18
    Nationaliteit: Australië
    Familie: Felix' ouders komen allebei uit Australië, maar haar grootouders van haar vaders kant, die inmiddels dood zijn, zijn vanuit Portugal en de U.K. naar Australië verhuisd, nog voordat haar vader geboren werd. De moeder van haar moeder, die nog wel leeft, heet ook Felicity en bij familieuitjes hebben ze altijd lol. Als iemand de naam Felicity gebruikt, kijken ze allebei op en zeggen: 'Ja?' of 'Hoorde ik mijn naam?' en dan liggen ze samen in een deuk. Felix heeft ook nog een broertje van 5, Percy.
    Karakter: Felicity is een heel open en sociaal meisje. Ze kan overal om lachen, terwijl het niet eens grappig is. Ze reageert overal sarcastisch op, tenzij het een serieus gesprek is. Ze is heel vaak hyper en super nieuwsgierig. Ze is vaak lui en heeft dan ook echt nergens zin in. Ze heeft er een hekel aan dat ze een gave heeft en dat ze hem moet verstoppen, al is hij al vaker van pas gekomen.
    Gave: Felix deelt haar DNA met die van een Iberische lynx. Zo kan ze zich bewegen als deze dieren, en praten met katachtigen.
    Voordelen gave: Ze kan mensen geruisloos besluipen als prooien, goed horen en ze krijgt berichten doorgespeelt. Toen ze vroeger haar ouders ging bespioneren, vroeg ze hun kat om te gaan kijken of de kust veilig was. Zo heeft ze hele zomeravonden vrolijk doorgebracht met alleen maar een kat.
    Nadelen gave: Heeft ook hetzelfde instinct, dus vangt nog wel eens tegen haar wil in een vogel of hertje. Bij de DNA wisseling is er iets misgegaan, waardoor ze op haar tiende ineens oorpluimen kreeg. Gelukkig is er altijd wel een muts of haar zwarte haar om het te verbergen.
    Overig: Wordt gevonden door Walter (:
    Foto/beschrijving uiterlijk: Felicity heeft donker haar met een klein beetje slag en bruine ogen. Ze draagt altijd deze oorbellen.

    [ bericht aangepast op 4 jan 2014 - 18:17 ]


    { do you call yourself a freaking hurricane like me? }